شریعتمداری توانایی اداره وزارت صنعت را دارد


به گزارش شاتا رمضانعی سبحانی فر در گفت‌و‌گویی، تیم اقتصادی دولت را در پیشانی انتقادها دانست و گفت: هرگاه عملکرد بخش اقتصادی خوب باشد، حاشیه های دولت را جمع می کند و اگر عملکرد ضعیفی داشته باشد، باعث افزایش هجمه به دولت می...

"شریعتمداری" توانایی اداره وزارت صنعت را دارد
به گزارش شاتا رمضانعی سبحانی فر در گفت‌و‌گویی، تیم اقتصادی دولت را در پیشانی انتقادها دانست و گفت: هرگاه عملکرد بخش اقتصادی خوب باشد، حاشیه های دولت را جمع می کند و اگر عملکرد ضعیفی داشته باشد، باعث افزایش هجمه به دولت می شود.
وی با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت بخش های گوناگونی را مدیریت می کند، گفت: این وزارتخانه به اندازه ای گسترده است که باید پاسخگوی مطالبات بخش های زیادی باشد و به همین دلیل باید وزیری بر این بخش مدیریت کند که تسلط همه جانبه داشته باشد و گمان می کنم آقای شریعتمداری گزینه مناسبی برای این مهم باشد.
نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت را بسیار فراگیر توصیف کرد و گفت: در حالی این سه بخش به یک وزارتخانه تبدیل شد، که هر کدام مسوولیت گسترده ای دارند و شاید نتوان تمامی آنها را در یک بسته تعریف کرد.
وی با اشاره به مشکلاتی که برای کارخانه های کشور وجود دارد ،افزود:امروزه صنعت با مشکلاتی از قبیل واردات بی رویه و قاچاق کالا رو به رو شده که در نتیجه تعطیلی بسیاری از کارخانه ها، اقتصاد کشور دچار مشکل شده است.
سبحانی فر با اشاره به انتقادهایی که نسبت به این وزارتخانه صورت می گیرد، گفت: بخش زیادی از مشکلات وزارت صنعت، معدن و تجارت ناشی از مسولیتهای فراوانی است که به این وزارتخانه تحمیل شده است.
وی با تاکید بر اینکه بخش بازرگانی نیز توقع دارد شرایط برای کسب و کار آنان تسهیل شود گفت: وقتی وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار است مجوز واردات کالایی را صادر کند، باید به رویکرد اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخل توجه کند. بدین معنا که وقتی کالایی در کشور تولید می شود و کیفیت آن پاسخگو نیاز مردم است، به هیچ وجه نباید مجوز واردات به مشابه آن داده شود.
نماینده سبزوار در خصوص عملکرد نعمت زاده گفت: به هر حال انتقادهایی مطرح شد و رییس جمهور فرد جدیدی را برای این مسوولیت معرفی کرد.آقای شریعتمداری سابقه مناسبی در گذشته داشته و از عهده این مسوولیت بر خواهد آمد.
وی با اشاره به اینکه صنایع کشور در برخی از بخش ها بسیار گسترده است، تاکید کرد: صنعت یکی از جدی ترین بخش هایی است که اشتغال در آن تعریف می شود. وقتی کارخانه ای دچار مشکل می شود، تاثیرات گسترده ای می گذارد. هنگامی که کارخانه ای تعطیل می شود، دهها و صدها کارگر بیکار می شوند که اعتراض های آنان اثرات منفی می گذارد. بنابر این وزیر صنعت، معدن و تجارت باید همه این جوانب را در نظر بگیرد.
سبحانی فر با ابراز تاسف از تخریب های ناروایی که علیه دولت صورت می گیرد گفت: قبل از آنکه انتقاد کنیم، باید بررسی کنیم که چه امکاناتی در اختیار یک وزارتخانه گذاشته ایم، چه مسوولیت هایی داده ایم و چه توقعاتی داریم.
وی با تاکید بر اینکه امروزه برخی انتقادهای غیر منصفانه را شاهد هستیم، افزود: وزیر در کاهش فشارها نقش بسزایی دارد و گمان می کنم آقای شریعتمداری بتواند به نوعی مدیریت کند که چالش ها کاهش یابد.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

حق مسکن کارگران نهایی شد+ جدول حقوق 1403