غذاهای با سدیم بالا


غذاهای با سدیم بالا

در رژیمهای اول و دوم مصرف این غذاها را کم کنید مخصوصاً توجه کنید که به این غذاها هیچ نمک اضافه ننمائید. ولی در رژیم اول و دوم نیازی به محدودیت کامل این غذاها نمی باشد. در رژیم سوم مصرف این غذاها را بسیار محدود کنید و حتی آنها را مصرف ننمائید. 1) گوشتهایی مثل جگر، دل، قوه که از اعضای داخلی هستند همچنین مغز و کله پاچه سدیم بالایی دارند و...

در رژیمهای اول و دوم مصرف این غذاها را کم کنید مخصوصاً توجه کنید که به این غذاها هیچ نمک اضافه ننمائید. ولی در رژیم اول و دوم نیازی به محدودیت کامل این غذاها نمی باشد. در رژیم سوم مصرف این غذاها را بسیار محدود کنید و حتی آنها را مصرف ننمائید.

۱) گوشتهایی مثل جگر، دل، قوه که از اعضای داخلی هستند همچنین مغز و کله پاچه سدیم بالایی دارند و نباید مصرف شوند. صدف ماهی سدیم بالایی دارند و نباید مصرف شوند. فرآورده های گوشتی مثل سوسیس، کالباس، همبرگر، ماهی دودی، گوشتهای یخ زده حتی در رژیمهای اول و دوم هم نباید مصرف شوند.

مصرف سایر گوشتها مثل گوشت تازه، گوشت مرغ تازه و گوشت بره ممنوعیت کامل ندارد ولی بهتر است که کمتر مصرف شوند. البته این گوشتها در رژیم اول و دوم هیچ محدودیتی ندارد.

۲) سفیده تخم مرغ و تخم مرغ کامل سدیم بالایی دارند. مصرف این مواد در رژیم اول و دوم باید محدود شود و در رژیم سوم مصرف تخم مرغ کامل و سفیده تخم مرغ قطع می شود.زرد تخم مرغ هم دارایی سدیم است ولی سدیم آن بسار کمتر از تخم مرغ کامل است. بنابراین مصرف زرده تخم مرغ در رژیم اول و دوم محدودیت ندارد و در رژیم سوم مصرف آن باید کم شود.

در رژیم سوم غذاهایی که به آنها تخم مرغ اضافه شده است ممنوع می باشند ماکارونی یکی از این غذاهاست.

۳) در رژیم سوم شیر، ماست و پنیر نباید مصرف شود چرا که سدیم آنها بالاست. البته برای تامین کلسیم بدن باید از شیر و ماست بدون سدیم استفاده کنید. غذاهای که شیر به آنها اضافه شده مثل شیر برنج، بستنی و …. ممنوع می باشند.

۴) سبزیجات و میوه ها معمولا سدیم کمی دارند و مصرف آنها مجاز است البته از کنسرو سبزیجات، آب میوه های آماده و …. استفاده نکنید. بعضی از سبزیجات و میوه ها سدیم بالایی دارند این مواد در رژیم سوم محدود می شوند. اسفناج، کرفس، هویج، لبو، برگ چغندر، کلم، برگ خردل، شغلم، جعفری، تربچه، سیر، پیاز، خرمالو، خربزه، طالبی و نخود جزء این گروه از سبزیجات هستند. فندق فشارخون را بالا می برد و مصرف آن باید قطع شود.

۵) جوش شیرین (بی کربنات سدیم) و غذاهای حاوی آن سدیم بالای دارند هنگام استفاده از کره های گیاهی یا سایر مواد توجه کنید که از نوع بی نمک استفاده کنید.روی برچسب آنها را نگاه کنید تا متوجه شوید که به آنها نمک یا سدیم اضافه کرده اند یا خیر.

۶- میوه ها و گیاهان داروئی

بادام زمینی و روغن آن برای فشارخون مفید است.

سیب درختی، انجیر، آلبالو، انار، خیار و تمشک فشارخون بالا را درمان می کنند.

گلابی میوه ای مفید برای درمان فشارخون بالاست. چندروز مصرف غذا را کم کنید و بعداز خوردن هر وعده غذایی چند وعده گلابی مصرف کنید. این کار فشارخون بالای شما را درمان می کند.

هسته آلبالو، جوشانده برگ درخت زیتون، خوردن گریپ فروت صبح ناشتا، جوشانده زرشک و عناب به نسبت مساوی داروهای موثری جهت کنترل فشارخون می باشند.

غذاهای با سدیم بالا
loading...


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین