ترفندهایی برای شبگردی بی خطر!


ترفندهایی برای  شبگردی بی خطر!

پیاده روی در شب و در کوچه و خیابانهای خلوت یک شهر غریب، اگرچه می تواند لذت بخش باشد اما خطراتی هم دارد که با احتیاط می شود از رخ دادن آنها جلوگیری کرد.

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما؛ با تاریک شدن هوا بسیاری از مردم به خانه هایشان رفته و مشغول استراحت می شوند. تاریکی شهر همراه با خلوتی می تواند موجب خطراتی شود . ایده آل همیشه این است که با تاریک شدن هوا و گذشتن پاسی از شب در خانه ماند و از آرامش و امنیت آن لذت برد، اما اگر به ناچار مجبور شدید آخر شب در بیرون از خانه و شهر در کوچه و خیابان قدم بزنید، به خصوص اگر آنجا برای شما ناشناس باشد ، برای روبرو نشدن با خطرات بهتر است نکات زیر را با دقت بخوانید.

ترفندهایی برای  شبگردی بی خطر!
سرتان را بالا بگیرید
زمانی که شب‌هنگام گذرتان به خیابان‌های خلوت می‌افتد، سرتان را بالا نگهدارید و به جلو نگاه کنید. اگر در حال چک کردن اینستاگرام و تلگرام در گوشی‌های موبایل هستید، کمی حواستان را به دور اطراف هم بدهید تا از گوشه و کنار با یک اتفاق غیر منتظره شگفت زده نشوید.
با هدفون گوشتان را پر نکنید
اگر وابستگی شدید به گوشی خود دارید و نمی‌توانید طول راه قید چک کردن آن را بزنید؛ لااقل توجه داشته باشید که اگر در خیابان و کوچه‌های خلوت یک شهر غریب چشم‌هایتان را به گوشی مشغول می‌کنید دیگر گوش‌هایتان را با هدفون و موزیک مشغول نکنید؛ چون این کار ممکن است حواس شما را تمام و کمال از جایی که هستید پرت کند و بی‌احتیاطی به بار بیاورد.
دستتان را خلوت کنید
سعی کنید تا آنجایی که برایتان مقدور است دست‌هایتان را آزاد بگذارید؛ چون اگر در آن تاریکی با اتفاقی مواجه شوید یا حتی زمین بخورید و دستتان هم پر باشد دیرتر می‌توانید به حوادث دور و اطرافتان واکنش نشان دهید و به اصطلاح خودتان را جمع و جور کنید. وسایلتان را در فقط در یک کیف جمع کنید و به راحتی راه بروید.
وسایل هشداردهنده همراه داشته باشید
اگر به سرزمینی سفر کردید که چندان از امنیت اجتماعی آن آگاهی نداشتید. عیبی ندارد که محض احتیاط کمی شرایط را برای خودتان پلیسی کنید؛ برای همین ایرادی ندارد که برای دفاع از خود در وضعیت‌های غیرقابل پیش بینی در مواجهه با زورگیرها و سارقان وسایلی مثل اسپری یا سوت همراه داشته باشید؛ چون استفاده از وسایلی مثل سوت، حکم آژیر خطر را دارد که می‌تواند دیگران را از رخ دادن شرایط نا به سامان آگاه کند.
لباس مناسب بپوشید
گاهی خود شرایط می‌تواند منجر به بی‌احتیاطی و خطر شود. تاریکی شب و نبود دید کافی به خودی خود حادثه‌خیز است. برای همین برای جلوگیری از خطراتی مثل تصادف با ماشین و موتور خوب است که از لباس‌های روشن استفاده کنید.
تنها پیاده‌روی نکنید
وقتی مجبورید هنگام شب و تاریکی از خانه بیرون بزنید و در کوچه و خیابان رفت‌وآمد کنید این را در نظر داشته باشید که همراه داشتن می تواند شما را از بسیاری از خطرات حفظ کند.
به دیگران اطلاع‌ دهید
اگر کسی را پیدا نکردید که با شما همراه باشد. بهتر است قبل از به راه افتادن اجازه دهید که یک یا چند نفر از پیاده‌روی شما در کوچه و خیابان‌های خلوت شهر در آن ساعات از شب اطلاع داشته باشند. برای همین بد نیست مکانی که در آن هستید، مسیر و حتی زمان رسیدنتان را در قالب تماس یا پیام به دیگران اعلام کنید

ترفندهایی برای  شبگردی بی خطر!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران