باغ جادو در همدان


باغ جادو در همدان

همدان-یک محقق علوم باغی و گیاهی درهمدان با تجربه ای حاصل از سال‌ها تحقیق موفق به پرورش درختان پایه کوتاه در باغ خود شده و درختان میوه را با ارتفاعی حدود 10 سانتی متر را به بار نشانده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - هما صادقی: یک محقق علوم باغی و گیاهی درهمدان با تجربه ای حاصل از سال‌ها تحقیق موفق به پرورش درختان پایه کوتاه در باغ خود شده و درختان میوه را با ارتفاعی حدود ۱۰ سانتی متر به بار نشانده است.

پرویز ملک زاده که با تلاش و پشتکار خود در تدبیری سخت باورانه، فعل خواستن و توانستن را در میان سنگلاخ هایی بی بهره از هر حیاتی، بر شاخ و برگ درختان باغ خود صرف کرده و با همتی مضاعف و بهره گیری از تجربیات ۴۵ سال تلاش در حوزه باغبانی، توانسته باغی را با نگاهی آموزشی و ترویجی در گوشه ای از اطراف شهر همدان بنا نهد که در آن انواع درختان میوه با ارتفاعی کمتر از ۱۰ سانت به بار بنشینند.

در این باغ کوچک جادویی بیش از ۵۰ نوع مختلف درختچه های پایه کوتاه میوه از آلبالو و هلو و انجیر گرفته تا بادام و گردو و سیب به ثمر نشسته و میوه های آن همچون محصول بوته های توت فرنگی برروی زمین نقش بسته است.

ملک زاده تجربیات گرانبهایی دارد و بسیاری از محققان علوم باغی و گیاهی در کشورهای اروپایی برای استفاده از تجارب او طی طریق کرده و هزینه هایی سنگین را متحمل می شوند تا با بازدید از باغ جادو و الهام گرفتن از ابتکارات و خلاقیت های این باغبان همدانی بتوانند توشه ای برگیرند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

لذت بردن از زیبایی های غار علیصدر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی