استونی شمالی ترین کشور حوزه بالتیک؛ اطلاعات کلی و ویزا


کشور سردسیر، زیبا و کوچک استونی (Estonia) در شمال اروپا مابین کشورهای روسیه، لتونی، خلیج فنلاند و دریای بالتیک قرار گرفته. کشور استونی همیشه قسمتی از یکی از کشورهای قدرتمند اروپا بوده و بعد از جنگ جهانی اول برای اولین بار استقلال پیدا کرد و به عنوان یک کشور مستقل معرفی شد. استقلالی که خیلی کوتاه بود و با شروع جنگ جهانی دوم، یورش ارتش سرخ و ضمیمه...

کشور سردسیر، زیبا و کوچک استونی (Estonia) در شمال اروپا مابین کشورهای روسیه، لتونی، خلیج فنلاند و دریای بالتیک قرار گرفته. کشور استونی همیشه قسمتی از یکی از کشورهای قدرتمند اروپا بوده و بعد از جنگ جهانی اول برای اولین بار استقلال پیدا کرد و به عنوان یک کشور مستقل معرفی شد. استقلالی که خیلی کوتاه بود و با شروع جنگ جهانی دوم، یورش ارتش سرخ و ضمیمه شدن استونی به شوروی پایان یافت. با فروپاشی جماهیر شوروی ، استونی مجددا استقلال خودش رو بدست آورد و با گذشت ۲۵ سال این بار با قرار گرفتن زیر چتر ناتو و تبدیل شدن به خط مقدم غرب در برابر روسیه ، تونسته بیشتر از دوره ۲۲ ساله اول استقلال خودش رو حفظ کنه. استونیایی ها دو روز در سال رو به عنوان روز استقلال جشن می گیرند. یک روز برمیگرده به سال ۱۹۱۸ و استقلال از روسیه تزاری و یک روز هم به سال ۱۹۹۱ و استقلال از شوروی.

وجود اقلیت بزرگ روسی در میان جمعیت یک میلیون و چهارصد هزار نفری استونی و عدم ادغامشون در جامعه باعث بروز مشکلاتی برای این کشور شده. به جز تالین پایتخت و شهر تارتو، کشور استونی جاذبه تاریخی چندانی نداره و اکثر جاذبه هاش طبیعی هستند. حدود ۵۰ درصد این کشور با جنگل پوشیده شده و تعداد بسیار زیادی دریاچه و رودخانه داره. تعداد جزایر استونی به بیش از ۱۵۰۰ عدد میرسه که اکثرش در خلیج فنلاند هستند ولی بدلیل تابستان کوتاه و دمای پایین آب خیلی محبوب نیستند.

کشور استونی جزو محدوده شینگن هست و با داشتن ویزا از هر کدوم از کشورهای عضو پیمان شینگن میتونید به راحتی وارد استونی بشید. در صورتی که به دلیل کنفرانس یا جلسه کاری یا … باید حتما ویزاتون رو از خود استونی بگیرید و چون استونی توی ایران سفارت نداره باید به سفارت فنلاند در تهران مراجعه کنید.

استونی از وقتی به واحد پولی یورو پیوست دیگه کشور خیلی ارزونی نیست ولی هنوز هم نسبت به کشورهای اسکاندیناوی ارزونتره و آخر هفته فنلاندی های زیادی سوار بر کشتی به تالین میان تا خریدهای هفته آینده رو انجام بدهند.

علاوه بر روسیه و لتونی که مرز زمینی با استونی دارند کشورهای فنلاند، سوئد و آلمان هم مسیر آبی به استونی دارند که این مسیرها بیشتر در تابستان برقراره.

مدت سفر من به استونی بسیار کوتاه بود، از هلسینکی با کشتی وارد تالین شدم و از اونجا هم با اتوبوس به ریگا پایتختت لاتویا رفتم. چون ویزای شینگن از کشور دیگه ای داشتم نیاز نبود برای ویزای استونی اقدامی انجام بدهم.

کل هزینه ۲۴ ساعت اقامت من در استونی شامل هاستل، غذا، انعام تور و حمل و نقل ۲۶ یورو شد. بلیط کشتی از هلسینکی به تالین ۱۹ یورو و بلیط اتوبوس از تالین تا ریگا ۱۳ یورو بود.

استونی شمالی ترین کشور حوزه بالتیک؛ اطلاعات کلی و ویزااستونی شمالی ترین کشور حوزه بالتیک؛ اطلاعات کلی و ویزا کشتی های غول پیکری که در مسیر هلسینکی به تالین حرکت می کنند
استونی شمالی ترین کشور حوزه بالتیک؛ اطلاعات کلی و ویزااستونی شمالی ترین کشور حوزه بالتیک؛ اطلاعات کلی و ویزا اتوبوس من از تالین به ریگا با کمپانی سیمپل اکسپرس

تاریخ سفر: خرداد ۱۳۹۴

استونی سفرنامه سفرنوشت شینگن ویزا

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آمریکا به دیوان بین‌المللی کیفری: سراغ اسرائیل بروید سراغتان می‌آییم