رابطه کودکان باهم، خواهر و برادر


رابطه کودکان باهم، خواهر و برادر

یک بررسی جدید در دانشگاه ایلینویز آمریکا نشان می‌دهد، آن‌چه ما از برادران یا خواهران خود می‌آموزیم، تاثیر مثبت یا منفی مهمی در رشد اجتماعی و احساسی‌مان خواهد داشت.

کتابک: پدر و مادر، آموزگاران خوبی در آموزش رفتار مطلوب و رسمی اجتماعی هستند، در این باره که چگونه در جمع رفتار کنیم، چگونه در سر میز شام دستپاچه نشویم و .... . اما خواهر و برادر، الگوی بهتری برای رفتارهای غیررسمی هستند، درباره این که چگونه در مدرسه و یا خیابان رفتار کنیم و مهم تر از همه، چگونه در بین دوستان، جذاب بنظر آییم. رفتارهایی که بخش مهمی از زندگی هر روزه کودک را در بر می گیرند.

رابطه کودکان باهم، خواهر و برادر

دکتر «کرامر»، یکی از کارشناسان این پژوهش در این باره می گوید: «ما می دانیم که داشتن یک رابطه مثبت با خواهر و برادر، تاثیر زیادی در کیفیت روابط و زندگی افراد در نوجوانی و بزرگسالی خواهد داشت». به باور او، یکی از مهم ترین کارهایی که پدر و مادر می توانند برای بهتر شدن رابطه بین فرزندانشان انجام دهند، این است که از سن بسیار پایین آن ها را تشویق کنند تا پشتیبان یکدیگر باشند. او می افزاید: «مطالعات فراوانی نشان داده اند، اگر کودک رابطه خود با خواهر و برادرش را بصورت مثبت آغاز کند، به احتمال فراوان در آینده نیز روابط خوبی را تجربه خواهد کرد.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا