درآمدهای غیرنفتی کشور از درآمدهای نفتی بیشتر شده است


درآمدهای غیرنفتی کشور از درآمدهای نفتی بیشتر شده است

اصفهان - وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: درآمدهای غیرنفتی کشور از درآمدهای نفتی بیشتر است اما در حالیکه نرخ سود بانکی 20 درصد است نمی توان انتظار تورم 10 درصد را داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود کرباسیان عصر پنجشنبه در آیین افتتاح ۳۰۳ طرح کشاورزی استان اصفهان که در شهرستان میمه برگزار شد، با اشاره به اینکه بهره برداری از این تعداد پروژه گام مهمی در رشد و تولید اشتغال در کشور به شمار می رود، اظهار داشت: بهره برداری از طرح های این حوزه از مصداق های اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.

وی افزود: دولت یازدهم در ابتدای راه با مشکلات اقتصادی بسیاری از جمله رشد منفی اقتصاد و نابسامانی در بازار معاملات و نیز تورم روبرو بود.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه اکنون رشد اقتصادی خوب شده است، افزود: تورم در حال حاضر به نرخ ۱۰ درصد رسیده است و تراز تجاری مثبت شده است.

وی تصریح کرد: درآمدهای غیرنفتی کشور از درآمدهای نفتی بیشتر است اما در حالیکه نرخ سود بانکی ۲۰ درصد است نمی توان انتظار تورم ۱۰ درصد را داشت.

کرباسیان با بیان اینکه برای رسیدن به رشد هشت درصدی باید بهره وری به ۲.۷ درصد برسد، افزود: در حالیکه اکنون بانک های ما با مشکلات زیادی روبرو هستند اما امسال ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه اقتصاد مقاومتی به دو هزار و ۲۵۰ واحد تولیدی پرداخت شد.

وی بیان داشت: رئیس جمهور در عمل به وعده های انتخاباتی خود مصصم است و توصیه او به وزرا هم همین موضوع بوده است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه باید با جذب مشارکت برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم، ابراز داشت: برای مثال برای اجرای همین ۳۰۳ طرح بخش کشاورزی در استان اصفهان، ۱۴ درصد سهم سیستم بانکی بود.

وی ادامه داد: برای رونق فضای کسب و کار به سرمایه گذاری بخش های عمومی و خصوصی نیاز داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک