دخترانی شجاع و فعال در ورزشی جدید در افغاستان


به گزارش سایت ورزش بانوان؛ دوچرخه‌سواری فری استایل ، ورزشی جدید در...
به گزارش سایت ورزش بانوان؛ دوچرخه‌سواری فری استایل ، ورزشی جدید در افغانستان است و به همین خاطر حرکات و تمرینات این دوچرخه سواران هنوز برای بسیاری از افغان‌ها ناآشناست. این رشته ورزشی المپیکی که سرشار از هیجان و انرژی است، تفریح و سرگرمی خطرناک هم هست. پرش از بلندی‌ها، چرخاندن دوچرخه، تک چرخ زدن، ایستادن روی دوچرخه، لیز خوردن کنار...

به گزارش سایت ورزش بانوان؛ دوچرخه‌سواری فری استایل ، ورزشی جدید در افغانستان است و به همین خاطر حرکات و تمرینات این دوچرخه سواران هنوز برای بسیاری از افغان‌ها ناآشناست.

این رشته ورزشی المپیکی که سرشار از هیجان و انرژی است، تفریح و سرگرمی خطرناک هم هست. پرش از بلندی‌ها، چرخاندن دوچرخه، تک چرخ زدن، ایستادن روی دوچرخه، لیز خوردن کنار دوچرخه روی زمین، پریدن روی پله‌ها و امثال این حرکات، بخشی از این ورزش است؛ حرکاتی زیبا اما هولناک.

این ورزش ناآشنا اما پربیننده است، هر جایی که این دوچرخه سواران شروع به تمرین می‌کنند، تماشاچیان زیادی جمع می‌شوند. با اینکه سنگ‌های زیادی سر راه ترویج و پیشرفت این رشته وجود دارد، اما در مدتی کوتاه، در چندین ماه نوجوانان و جوانان زیادی به این رشته پرهیجان رو آوردند.

این رشته در افغانستان تنها یک مربی دارد که او ۱۹ ساله است، آماتور بوده و از طریق ویدئوهای یوتیوب خودش را بروز می‌کند.

ده‌ها تن از دختران و پسران افغان بعد از ترک باشگاه محل تمرین‌شان ( به علت عدم توانایی در پرداخت کرایه ) در خیابان تمرین می‌کنند که البته در برخی مکان‌ها با مخالفت روبرو می‌شوند. حضور جوانان به خصوص دختران به مزاق بعضی‌ها خوش نمی‌خورد. چرا که دختران و پسران در کنار یکدیگر مشغول تمرین دوچرخه‌سواری فری استایل یا نمایشی هستند. با این حال دختران زیادی دور از چشم خانواده‌هاشان به تمرین می‌پردازند. البته دختران زیادی هم خواستند و نتوانستند اما کسانی هم که توانستند با چنگ و دندان و با نیش و کنایه جامعه افغانستان و تمام سختی‌های این رشته مبارزه می‌کنند.

دخترانی شجاع و فعال در ورزشی جدید در افغاستان

اکنون در این باشگاه شصت ورزشکار فعالیت دارند که نزدیک به نیم آن دختران هستند.

دخترانی شجاع و فعال در ورزشی جدید در افغاستان

دولت افغانستان بعد از به رسمیت شناختن این رشته هیچ حمایتی از ورزشکاران و این باشگاه نکرد. از دیگر مشکلات دوچرخه سواری فری استایل در افغانستان وجود نداشتن دوچرخه‌های مخصوص این رشته است.

ستایش ملکوتی، دانشجویی که یکی از دوچرخه سواران فری استایل است، می‌گوید شش ماه شده به این تیم پیوسته است.

می‌گوید برای پیوستن به این تیم از طرف خانواده مشکلی نداشته اما بسیاری از دوستانش را می‌شناسد که علاقه زیادی به این رشته ورزشی دارند اما مخالفت خانواده مانع آنها می‌شود.

ستایش می‌گوید بارها برایش اتفاق افتاده که افتاده یا زمین خورده است، گاهی حتی دستش نیز شکسته است اما باید برای موفقیت همه این دردها را تحمل کنند.

دوچرخه سواران فری استایل افغانستان در چندین کمپین پیام صلح اشتراک کردند. می‌کوشند که چهره‌ای متفاوت از کشورشان به مردم جهان نشان دهند.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته