دوئل میتسوبیشی ترایتون و سانگ‌یانگ اکتیون اسپرت


دوئل میتسوبیشی ترایتون و سانگ‌یانگ اکتیون اسپرت

درحالی‌که تنها یک قسمت دیگر تا پایان دور چهارم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال باقیمانده است، امروز به گروه پیکاپ‌های متوسط رسیده‌ایم. در دوئل قبلی این گروه، فورد رنجر در برابر مزدا BT50 قرار گرفت که در هردو نظرسنجی این رقابت تا این لحظه تعداد 1747 رأی به ثبت رسیده است. از این آراء،...

درحالی‌که تنها یک قسمت دیگر تا پایان دور چهارم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال باقیمانده است، امروز به گروه پیکاپ‌های متوسط رسیده‌ایم. در دوئل قبلی این گروه، فورد رنجر در برابر مزدا BT50 قرار گرفت که در هردو نظرسنجی این رقابت تا این لحظه تعداد 1747 رأی به ثبت رسیده است. از این آراء، تعداد 1483 رأی به رنجر داده شده و بنابراین این پیکاپ آمریکایی با کسب 85 درصد از کل آراء قاطعانه پیروز دوئل شد درحالی‌که BT50 تنها 264 رأی دریافت کرده است. حال امروز در چهارمین دوئل گروه پیکاپ‌های متوسط، میتسوبیشی ترایتون و سانگ‌یانگ اکتیون اسپرت در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند.

دوئل میتسوبیشی ترایتون و سانگ‌یانگ اکتیون اسپرت

شورلت کلرادو جی‌ام‌سی کانیون هوندا ریج‌لاین تویوتا تاکوما
؟ ؟
فورد رنجر مزدا BT50 نیسان ناوارا رنو آلاسکان
فورد رنجر ؟
ایسوزو D-Max تویوتا هایلوکس فولکس‌واگن آماروک مرسدس بنز X کلاس
تویوتا هایلوکس ؟
میتسوبیشی ترایتون سانگ‌یانگ اکتیون اسپرت داچیا داستر Oroch فیات تورو
؟ ؟

سانگ‌یانگ اکتیون اسپرت

دوئل میتسوبیشی ترایتون و سانگ‌یانگ اکتیون اسپرت

اکتیون برای اولین بار در سال 2005 به‌عنوان یک SUV کامپکت توسط سانگ‌یانگ معرفی شد. این خودرو با ساختار بدنه روی شاسی و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب/4WD یک SUV واقعی محسوب می‌شد. یک سال بعدازاین اما سازندهٔ کره‌ای نسخهٔ پیکاپ اکتیون را نیز با نام اکتیون اسپرت معرفی کرد که به‌عنوان جایگزین پیکاپ موسو اسپرت (نسخهٔ پیکاپ موسو) در نظر گرفته شده بود. اکتیون اسپرت در جلو کاملاً مشابه نسخهٔ SUV است اما طول و فاصلهٔ محوری آن افزایش یافته است. نسخهٔ پیکاپ اکتیون صرفاً به‌صورت دو کابین تولید می‌شود و نسخهٔ تک کابین ندارد. هردو نسخهٔ اکتیون در برخی بازارها با نام کوراندو و کوراندو اسپرت عرضه می‌گردند. تولید هردو نسخهٔ این خودرو همچنان ادامه دارد اما سانگ‌یانگ در سال 2010 نسخهٔ SUV آن‌را مورد فیس‌لیفت قرار داد و دو سال بعد یعنی در سال 2012 نسخهٔ پیکاپ هم این فیس‌لیفت را دریافت نمود. در این فیس‌لیفت دماغهٔ اکتیون به‌طور کامل تغییر کرده است اما در نمای عقبی چه در نسخهٔ SUV و چه در نسخهٔ پیکاپ تغییرات چشمگیری صورت نگرفته است. این خودرو در بازارهای مختلف با پیشرانه‌های متفاوتی عرضه می‌گردد که ما در این رقابت جهت هماهنگی با رقیب ژاپنی موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربودیزل آن‌را انتخاب کرده‌ایم که 155 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور دارد. وظیفهٔ انتقال قدرت هم بر عهدهٔ یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک است. اکتیون اسپرت با دو نوع انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل قابل خریداری است. هردو نسخهٔ این خودرو نیز در مقطعی توسط رامک‌خودرو به بازار کشورمان هم عرضه شدند.

میتسوبیشی ترایتون

دوئل میتسوبیشی ترایتون و سانگ‌یانگ اکتیون اسپرت

میتسوبیشی در سال 1978 نسل نخست پیکاپ متوسط ترایتون را معرفی نمود. این خودرو با نام‌ها و برندهای گوناگونی چون کرایسلر، دوج و پلیموث در کشورهای مختلفی عرضه شده تا اینکه در سال 1986 با نسل دوم جایگزین شد. در این نسل تنوع نسخه‌های ترایتون بیشتر شده و در انواع مختلفی چون شاسی‌کوتاه، شاسی‌بلند، تک کابین، دو کابین، کشیده و… تا سال 1996 به بازارهای جهانی عرضه گردید. سپس نسل‌های سوم و چهارم این پیکاپ ژاپنی به ترتیب در سال‌های 1996 و 2005 معرفی شدند تا اینکه سرانجام در سال 2015 نوبت به نسل کنونی یا پنجم آن رسید. این نسل نیز مانند نسل‌های قبلی در برخی بازارها با نام L200 عرضه می‌گردد اما برای اولین بار فیات هم آن‌را با برند خود و با نام فولبک در بازارهای اروپایی عرضه می‌کند. علاوه بر این، ترایتون در خاورمیانه با برند و نام دوج رم 1200 عرضه می‌شود. همچنین همانند قبل، SUV پاجرو اسپرت که در دور دوم رقابت‌ها شاهد دوئل آن بودیم هم بر اساس ترایتون ساخته می‌شود. میتسوبیشی برای این پیکاپ متوسط سه پیشرانهٔ مختلف در نظر گرفته که یکی بنزینی و دو نمونهٔ دیگر دیزلی هستند. ترایتون در رقابت ما با موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر توربودیزل خود شرکت کرده که 180 اسب بخار قدرت و 430 نیوتن متر گشتاور دارد. در بین گیربکس‌های این پیکاپ نیز یک نمونهٔ اتوماتیک وجود دارد که از نوع پنج سرعته است؛ اما برخلاف رقیب کره‌ای، ترایتون در سه نسخهٔ مختلف تک کابین، یک و نیم کابین و دو کابین تولید می‌شود.

مشخصات فنی

سانگ‌یانگ اکتیون میتسوبیشی ترایتون
پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر 2.4 لیتری 4 سیلندر
تنفس توربودیزل توربودیزل
قدرت 155 اسب بخار 180 اسب بخار
گشتاور 360 نیوتن متر 430 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک 5 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
مصرف سوخت 7.9 لیتر (ترکیبی) 7.6 لیتر (ترکیبی)
شتاب صفرتاصد 10.1 ثانیه 9.3 ثانیه
ظرفیت باک 75 لیتر 75 لیتر
طول 4.99 متر 5.20 متر
فاصلهٔ محوری 3.06 متر 3.00 متر
وزن 1935 کیلوگرم 1965 کیلوگرم
ظرفیت بار 370 کیلوگرم 950 کیلوگرم
ظرفیت کشش 2.3 تن 3.1 تن
قیمت 26,200 دلار 31,800 دلار
این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Take Our Poll

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید