اجتماع عظیم شیعیان در شهرهای مختلف ترکیه/ سقای حرم، سید و سالار نیامد + فیلم و عکس


اجتماع عظیم شیعیان در شهرهای مختلف ترکیه/ سقای حرم، سید و سالار نیامد + فیلم و عکس

اجتماع عظیم شیعیان در اقصی نقاط ترکیه در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان با وجود تمامی محدودیت های حکومتی، از جلوه های ناب این حرکت عظیم دینی در کل عالم است که مظلومیت شیعیان را به عالم مخابره می کند.

سرویس جهان مشرق - ۹۸ درصد مردم ترکیه پیرو دین اسلام و ۲ درصد بقیه پیروان دین مسیحی، کلیمی ، ارمنی و پیروان سایر ادیان هستند. مسلمانان ترکیه اکثرا تابع مذاهب اهل سنت بوده و به دوشاخه عمده حنفی در آناتولی مرکزی و غربی و شافعی در بخش آناتولی شرقی تقسیم می شوند، به گونه ای که اغلب ترک ها حنفی مذهب و اغلب کردهای ساکن آناتولی پیرو مذهب شافعی می باشند. لیکن تشیع نیز در ترکیه دارای پیروان فراوانی است. مذهب شیعه در ترکیه نوین به دو شاخه عمده شیعه علوی و شیعیان اثنی عشری تقسیم شده است، به طوری که حدود یک میلیون نفر شیعه اثنی عشری که عمدتا در حاشیه مرزهای جمهوری اسلامی ایران و در استان قارص و شهرهای بزرگی همچون استانبول و آنکارا ساکن می باشند، وجود داشته و تقریبا یک پنجم کل جمعیت ترکیه را نیز شیعیان علوی تشکیل می دهند که به امامت و مقام امیرالمومنین علی (علیه السلام) و سایر امامان شیعه باور دارند.

اجتماع عظیم شیعیان در اقصی نقاط ترکیه در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان با وجود تمامی محدودیت های حکومتی از جلوه های ناب این حرکت عظیم دینی در کل عالم است که نغمه های مظلومیت و شجاعت شیعیان ترکیه را به کل جهان مخابره می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | بسته شدن صفحه اینستاگرام همسر سابق «مهدی قائدی»؛ علت چی بود؟