خو گرفتن ببر سفید ماده و شیر نر | فیلم


خو گرفتن ببر سفید ماده و شیر نر | فیلم

این زوج باورنکردنی اولین بار در سال 2000 وقتی مقیم یک باغ وحش کنار جاده ای در انگلستان بودند همدیگر را ملاقات کردند. جای بد و ناراحتی برای هردو، که خوشبختانه سال 2004 از آنجا نجات یافته و به «Big Cat Rescu» در تامپا، فلوریدا منتقل شدند.به محض نجات کامرون و زابو، این پناهگاه متوجه رابطه عجیب و ویژه آنها شد و فهمیدند که باید آنها را در کنار هم...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

خو گرفتن ببر سفید ماده و شیر نر | فیلم

رقص حیرت انگیز قوها + فیلم...

خو گرفتن ببر سفید ماده و شیر نر | فیلم

دانستنی هایی درباره زندگی و تولیدمثل شیرها و ...

خو گرفتن ببر سفید ماده و شیر نر | فیلم

حمله شیرهای گرسنه به بچه فیل بی‌دفاع | فیلم...

 

این زوج باورنکردنی اولین بار در سال ۲۰۰۰ وقتی مقیم یک باغ وحش کنار جاده ای در انگلستان بودند همدیگر را ملاقات کردند. جای بد و ناراحتی برای هردو، که خوشبختانه سال ۲۰۰۴ از آنجا نجات یافته و به «Big Cat Rescu» در تامپا، فلوریدا منتقل شدند.به محض نجات کامرون و زابو، این پناهگاه متوجه رابطه عجیب و ویژه آنها شد و فهمیدند که باید آنها را در کنار هم نگه دارند. برای مطمئن شدن از بی خطر بودن این رابطه هم برای هردو گربه سان و هم برای کسانی که از آنها نگهداری می کنند، هردوی آنها را عقیم کردند. این کار باعث شد شیر یال های باشکوهش را از دست بدهد ولی به او اجازه داد شاد و در کنار عشقش باقی بماند. آنها اکنون زندگی شاد و راحتی را در فلوریدا تجربه می کنند.

یک کروموزم دگرچینهٔ مشهور باعث بوجود آمدن ببر سفید می‌شود، حیوانی که در دنیای وحش بیرون بسیار کمیاب است اما به دلیل شهرت در برخی باغ وحش‌ها تولید می‌شود. تولید ببرهای سفید معمولاً موجب درون‌زایی می‌شود. ابتکارهای زیادی در جفت گیری میان ببرهای سفید و نارنجی و با گونه‌های مختلف صورت گرفت تا مشکلات موجود را حل کند اما در نهایت ببرهای سفیدی که به دنیا می‌آمدند با نارسایی‌های فیزیکی مانند کژپشتی همراه بودند.

علاوه بر این ببرهای سفید معمولاً انحراف چشم دارند. حتی ببرهای سفید سالم هم معمولاً به اندازهٔ ببرهای نارنجی بدست آمده از پدر و مادرهای مشترکشان عمر نمی‌کنند. داده‌های مربوط به ببرهای سفید نخستین بار در سدهٔ ۱۹ میلادی ثبت شد. ببرهای سفید تنها هنگامی به دنیا می‌آیند که کروموزم دگرچینهٔ کمیاب موجود در ببرهای سفید در هر دو پدر و مادر موجود باشد. برآورد شده که تنها یکی از ۱۰،۰۰۰ ببری که به صورت طبیعی به دنیا می‌آید، سفید است. ببر سفید یک زیرگونهٔ جدا نیست بلکه تنها یک گوناگونی رنگ است از آنجایی که ببر سفید در طبیعت تنها در میان ببرهای بنگال دیده شده است (و همهٔ ببرهای سفید در قفس هم از یک سو به ببر بنگال متصل اند) از این رو تصور بر این است که چیرگی ژنی که باعث سفید شدن ببرهای می‌شود تنها در ببر بنگال وجود دارد.

یکی از تصورهای نادرستی که وجود دارد این است که گمان شود ببرهای سفید به اندازهٔ ببرهای معمولی در خطر نیستند. گمان نادرست دیگر این است که برخلاف خط‌های سیاهی که در بدنشان است باز تصور کنیم ببرهای سفید دچار زالی اند. تفاوت ببرهای سفید نسبت به دیگر ببرها علاوه بر خزهای سفید، داشتن چشمان آبی نیز است دلیل این پدیده یک جهش در یک اسید آمینه است که پروتئین SLC45A2 را حمل می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیات وحش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...