ایندریکاسریوم؛ بزرگترین پستانداری که روی زمین زیسته است | فیلم


نام این حیوانات “پراسراسریوم Paraceratherium ” است. آنها را عموما” با نام های ” ایندریکاسریوم Indricotherium ” یا ” بالوچیسریوم Baluchitherium ” هم می شناسند.  ” ایندریکاسریوم Indricotherium ” به معنای ” حیوان ایندریک Indrik beast ” است. و اما Indrik نام حیوانی است در افسانه های محلی روسیه که یک شاخ هم داشته است همانند ” اسب تک شاخ unicorn ”...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

ایندریکاسریوم؛ بزرگترین پستانداری که روی زمین زیسته است | فیلم

ساینازوروس؛ بزرگترین دایناسور گوشتخوار ماقبل ...

ایندریکاسریوم؛ بزرگترین پستانداری که روی زمین زیسته است | فیلم

نبرد تماشایی خرس‌های گریزلی نر بعد از خواب زم...

ایندریکاسریوم؛ بزرگترین پستانداری که روی زمین زیسته است | فیلم

آخرین ببر تاسمانی قبل از انقراض سال 1933 | فی...

نام این حیوانات “پراسراسریوم Paraceratherium ” است. آنها را عموما” با نام های ” ایندریکاسریوم Indricotherium ” یا ” بالوچیسریوم Baluchitherium ” هم می شناسند. ” ایندریکاسریوم Indricotherium ” به معنای ” حیوان ایندریک Indrik beast ” است. و اما Indrik نام حیوانی است در افسانه های محلی روسیه که یک شاخ هم داشته است همانند ” اسب تک شاخ unicorn ” .

آنها در اواسط دوره آلیگوسین Oligocene تا اوایل قسمتی از دوره سوم زمین شناسی به نام مایوسین Miocene می زیسته اند که حدودا بین ۳۰ تا ۲۰ میلیون سال پیش تخمین زده می‌شود.فسیل این جانوران در بخش های زیادی از آسیا ، شامل قزاقستان ، پاکستان ، هندوستان ، مغولستان و چین کشف شده است. بدون دم یعنی فقط طول بدن ایندریکاسریوم، بین ۲۷ تا ۲۸ فیت / بالای ۸ متر بوده است. حداکثر بلندی سر و گردنش به حدود ۲۴ تا ۲۵ فیت / ۷٫۵ متر می رسیده است و طول جمجمه اش ۴٫۵ فیت / ۱٫۳۵ متر بوده است و بلندی قامت آن از زمین تا شانه ها به ۱۸ فیت / بین ۵ تا ۵٫۵ متر می رسیده است.

این پستانداران غول‌آسا گیاهخوار بوده اند و از برگ درختان ، شاخه های کوچک و بوته های بزرگ تغذیه می کرده اند. دندان هایی شبه عاج در آرواره بالاییشان داشته اند که به پایین متمایل بوده و روی دندان های متمایل به جلو در آرواره پایینی بسته می شدند. درواقع دندان های جلوییشان تبدیل شده بودند به یک جفت دندان پیشین که هم در بالا و هم در پایین قرار داشتند و آنقدر بزرگ بودند که به عاج هایی کوچک شبیه باشند. دندان های پیشین بالایی ، مستقیم به سمت پایین متمایل بودند درحالیکه دندان های پیشین پایینی به سمت بیرون متمایل بودند.

این پستاندارن عظیم الجثه شبه کرگدن بدون شاخ ، بزرگترین پستانداران خشکی بوده اند که تاکنون شناخته شده است. احتمال زیاد ، آنها حتی از بزرگترین ماموت ها هم بزرگتر بوده اند اگر چه بزرگترین گونه از ماموتها با نام ماموت جلگه ای ” Steppe Mammoth ” و نام علمی ” Mammuthus trogontherii ” ، ممکن بوده که در سایز و وزن به ایندریکاسریوم برسد. جمجمه شان تخت و دراز بوده است و همانطور که اشاره شد فاقد شاخ بوده اند. استخوان پیشانی طاقدار داشته اند که روی بینی را می پوشانده است. به نظر می رسد که لب بالایی شان را به راحتی می توانسته اند حرکت دهند . گردنشان بسیار دراز بوده ، بدن تنومند و قوی ای داشته اند و پاهایشان کلفت و ستون مانند بوده است. نرها جثه بزرگتر و جمجمه سنگین تری نسبت به ماده ها داشته اند. احتمالا” مشابه زرافه ها مبارزه می کرده اند و از گردن هایشان برای تاب دادن سرشان علیه یکدیگر استفاده می کرده اند. در کل اسب ها ، تاپیرها و کرگدن ها ، نزدیک ترین وابستگان به ایندریکاسریوم ها هستند.

(۸)

دسته بندی : حیوانات
برچسب ها : ایندریکاسریوم, پستانداران, حیوانات منقرض شده, فیلم حیات وحش, موجودات ماقبل تاریخ

8
بازدیدها
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیات وحش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)