قرص وازونیدین|همه چیز درباره قرص وازونیدین


قرص وازونیدین|همه چیز درباره قرص وازونیدین عوارض جانبی : 1- به منظور جلوگیری از بروز بحران افزایش فشار خون، مصرف این دارو باید به تدریج قطع شود. 2- در صورت وجود سندرم رینود یا سایر بیماری های انسدادی عروق محیطی، سابقه افسردگی و پورفیری (دراین مورد عدم مصرف دارو ترجیح داده می شود) باید با احتیاط فراوان مصرف شود. 3-...

قرص وازونیدین|همه چیز درباره قرص وازونیدین

قرص وازونیدین|همه چیز درباره قرص وازونیدین

عوارض جانبی :

1- به منظور جلوگیری از بروز بحران افزایش فشار خون، مصرف این دارو باید به تدریج قطع شود. 2- در صورت وجود سندرم رینود یا سایر بیماری های انسدادی عروق محیطی، سابقه افسردگی و پورفیری (دراین مورد عدم مصرف دارو ترجیح داده می شود) باید با احتیاط فراوان مصرف شود. 3- در صورت وجود نارسایی کلیه، کاهش مقدار مصرف دارو ممکن است ضروری باشد. 4- اگر برای جراحی نیاز به قطع درمان باشد، توصیه می شود که آخرین نوبت مصرف حداکثر 6-4 ساعت قبل از جراحی استفاده شود و مصرف مجدد دارو بلافاصله پس از جراحی شروع گردد.

تداخل های دارویی :

مصرف همزمان داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای با کلونیدین ممکن است اثرات کاهنده فشار خون کلونیدین را کاهش دهند. در صورت مصرف همزمان کلونیدین با مسدد‎های گیرنده های بتا آدرنرژیک، قطع مصرف کلونیدین ممکن است موجب بحران افزایش فشار خون شود.

نکات قابل توصیه :

1- این دارو، زیادی فشار خون را درمان نمی کند، بلکه آن را کنترل می نماید. لذا مصرف دارو ممکن است تا مدت طولانی ضروری باشد. 2- مراجعه به پزشک، قبل از قطع مصرف دارو ضروری است، زیرا ممکن است کاهش تدریجی مقدار مصرف برای جلوگیری از بروز افزایش واجهشی فشار خون لازم باشد. 3- به علت احتمال بروز خواب آلودگی از رانندگی و کارکردن با وسایلی که نیاز به هوشیاری دارد، باید خودداری شود. 4- توصیه می شود به منظور اطمینان از کنترل فشار خون در طول شب و کاهش حالت خواب آلودگی در روز، آخرین مقدار مصرف روزانه دارو هنگام خواب مصرف شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دارو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری