به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، نخستین دوره مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی دانشگاه های ایران به همت گروه دانشجویی همدل و همکاری انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی و صنف سراجان افغانستانی مقیم ایران با حضور «نصیر احمد نور» سفیر افغانستان در ایران، با حضور ۵۰ شرکت کننده در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران برگزار شد.

سفیر افغانستان در ایران در این مراسم اظهار داشت: امروز در دنیا نسل نو فرزندان افغانستان در هرجا و عرصه‌های کاری و آموزشی خود صاحب نام و نشان هستند. همه کس از استعداد و لیاقت ایشان حرف می زنند و اگر فرصت هایی در اختیار آنها، چه دختران و چه پسران قرار بگیرد از آن فرصت ها استفاده شایانی می نمایند.

 اولین دوره مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی دانشگاه های ایران برگزار شد

وی افزود: بنده افتخار این را داشته ام که در طول ماموریت خود در کشور برادر ایران چند باری همراه رئیس جمهور افغانستان و یا دیگر مقامات ملاقاتی با رهبر معظم انقلاب ایران داشته باشم در هر ملاقات بدون استثنا ایشان از استعدادهای مردم افغانستان و نسل جوان و گذشته ی افغانستان و مشاهیر مشترک دو کشور ستایش کرده اند.

نور خاطرنشان کرد: امروز در این مسابقه نمونه ای از این استعدادها را دیدیم که سخنرانان فی البداهه در مورد موضوعی بدون تامل سخنرانی کردند و حق مطلب را ادا نمودند و خطاب به دانشجویان گفت: شما دانشجویان عزیز از یک شانس بسیار خوبی برخوردار هستید ویژگی منحصر بفردی که مهاجرین در سایر کشورها از آن برخوردار نیستند و آن این است که در کشوری به سر می برید که با شما هم فرهنگ , همزبان و هم کیش است شما با زبان خود علم و فناوری را فرا می گیرید و این امتیاز بزرگی است.

 اولین دوره مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی دانشگاه های ایران برگزار شد

براساس این گزارش این مسابقه در دو مرحله نیمه نهایی و نهایی برگزار شد که در مرحله نیمه نهایی (مقدماتی) ۵۰ سخنران با ارائه موضوعی به مدت زمان ۵ دقیقه به رقابت پرداخته که از میان آنان ۱۲ نفر به انتخاب داوران به مرحله نهایی راه یافتند.

در مرحله نهایی ابتدا ۱۲ نفر برگزیده مانند مرحله قبل به ارائه موضوعی پرداخته و از میان آنان ۷ نفر انتخاب شدند. در ادامه ۷ نفر برگزیده با موضوعی که به قید قرعه انتخاب میشد به بداهه گویی پرداختند که از این میان ۳ نفر بعنوان نفرات برتر و از یک نفر بعنوان داشتن لهجه شیرین دری تقدیر شد.

 اولین دوره مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی دانشگاه های ایران برگزار شد

فرزانه معصومیان یکی از داوران ایرانی و کارشناس در این مسابقه گفت : اولین مسابقه اولین قدم بود و اولین قدم خیلی خوب برداشته شد. وی گفت: من پنج سال است در مسابقه سخنرانی تریبون شرکت می کنم انصافا آن نظم و ترتیبی که در اولین مسابقه تریبون بود باید نمره کمتری و شما نمره بیشتر بگیرد.

وی در ادامه اسامی برندگان را به شرح زیر اعلام کرد: بتول ناصری نفر اول دریافت لوح تقدیر تندیس و سکه تمام بهار آزادی، مرضیه جوادی نفر دوم دریافت لوح تقدیر، تندیس و نیم سکه بهار آزادی و مرضیه هزاری نفر سوم دریافت لوح تقدیر، تندیس و ربع سکه بهار آزادی. همچنین یاسر نگاه تندیس تقدیر ویژه را برای لهجه دری دریافت کردند.

 اولین دوره مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی دانشگاه های ایران برگزار شد

به گزارش کانال اطلاع رسانی سفارت افغانستان ، تیم داوران اولین دوره مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی دانشگاه های ایران را خانم فرزانه معصومیان، شیرین ترکمندی، محمدرضا حسینیان از دوستان ایرانی و از افغانستان ارشاد احراری و سیدرضا حسینی تشکیل دادند.

در پایان این برنامه از نصیر احمد نور سفیر افغانستان در ایران، محمدرضا حسینیان، شیرین ترکمندی و فرزانه معصومیان از داوران ایرانی مسابقه، آقای احمدی از صنف سراجان افغانستانی مقیم ایران، مجری برنامه خانم راحله فلاحی و ارشاد احراری استاد فن بیان و حجت الاسلام والمسلمین فرهاد زاده مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی توسط گروه دانشجویی همدل تقدیر بعمل آمد.

/انتهای پیام/

 اولین دوره مسابقات سخنرانی دانشجویان افغانستانی دانشگاه های ایران برگزار شد

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته