بهره مندی مرز نشینان هرمزگانی از سهمیه ارزی 51 میلیون دلاری


به گزارش شاتا خلیل قاسمی ، در اولین نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی با اعلام این خبر افزود: در راستای بهبود وضعیت معیشتی مردم براساس قانون، ظرفیتی در قانون مبادلات مرزی ایجاد شده است که سهمیه ارزی بیش از 51 میلیون دلار برای...

بهره مندی مرز نشینان هرمزگانی از سهمیه ارزی 51 میلیون دلاری

به گزارش شاتا خلیل قاسمی ، در اولین نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی با اعلام این خبر افزود: در راستای بهبود وضعیت معیشتی مردم براساس قانون، ظرفیتی در قانون مبادلات مرزی ایجاد شده است که سهمیه ارزی بیش از 51 میلیون دلار برای استان تعریف شده است.
قاسمی اقلام وارداتی مشمول قانون ساماندهی مبادلادت مرزی را 41قلم کالا اعلام کرد و گفت: بر اساس تعرفه های اعلامی تعاونی های مرزنشین می توانند کالاهای خوراکی مانند: برنج ، شکر و قند ، چای ، روغن نباتی مایع و جامد، تمر هندی ، میوه های گرمسیری شامل انبه ، آناناس و موز، انواع ادویه و کالاهای غیر خوراکی مانند: موتور برای قایق و لنج باری و صیادی ، قطعات یدکی موتور ،قایق و لنج و ...را وارد نمایند.
دبیر شورای ساماندهی مبادلات مرزی در ادامه تعاونیهای مرزنشین استان را بیش از 50 تعاونی برشمرد و گفت: طبق آمار عملکردی تنها 50 درصد از این تعاونیها فعال می باشند که برای فعال سازی آنها، در تلاش هستیم که موانع و مشکلات آنها را مرتفع نماییم.
قاسمی جمعیت مرزنشینان استان در سال جاری را 556 هزار و 312 نفر اعلام کرد کرد و تصریح نمود: تاکنون 152 هزار کارت مرزنشین در سامانه به ثبت رسیده که 127 هزار کارت برای مرزنشینان صادر شده است.
وی تخفیفات حقوق ورودی براساس ابلاغیه مصوبه دولت مبنی بر کاهش میزان تخفیفات گمرکی را از 100 درصد به 70 درصد در کالاهای خوراکی و از 50 در صد به 30 درصد در کالاهای غیر خوراکی اعلام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معدن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...