دستیابی به صادرات 2 میلیارد دلاری صنایع دستی با رفع چالش‌ها و شناسایی بازارهای جدید


به گزارش شاتا، علی اصغر مونسان در مراسم بیست ‌ویکمین روز ملی صادرات در سالن اجلاس سران، تأکید کرد: میان مأموریت‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران، پیوندهای متعددی وجود دارد. وی با...

دستیابی به صادرات 2 میلیارد دلاری صنایع دستی با رفع چالش‌ها و شناسایی بازارهای جدید
به گزارش شاتا، علی اصغر مونسان در مراسم بیست ‌ویکمین روز ملی صادرات در سالن اجلاس سران، تأکید کرد: میان مأموریت‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران، پیوندهای متعددی وجود دارد.
وی با اشاره به نقش کلیدی صادرات غیرنفتی در توسعه پایدار افزود: صادرات غیر نفتی که نه صرفاً متکی به منابع و داشته‌های خام زیرزمینی، بلکه برآیند یک اقتصاد مبتنی بر تولید و اشتغال است، نقش کلیدی صادرات غیرنفتی در توسعه پایدار خواهد داشت.
مونسان با تشریح برخی آمارهای وضعیت صنایع‌دستی کشور، گفت: این آمار نشانگر آن است که توجه به این بخش راهکار موثری برای رونق‌بخشی به صادرات و ایجاد اشتغال به شمار می رود.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اعلام مقام سی‌و‌یکم ایران از لحاظ صادرات صنایع‌دستی در جهان تصریح کرد: بازاریابی و بازارسازی دو اصل مهم است که در زمینه صنایع‌دستی از آن غافل مانده‌ایم و بی‌تردید با شناسایی بازارهای جدید و رفع چالش‌ها می‌توانیم به رقم بالای دو میلیارد دلار صادرات صنایع‌دستی دست یابیم.
مونسان با اشاره به ظرفیتهای کشور در حوزه گردشگری گفت: در شاخص رقابت‌پذیری گردشگری در میان 141 کشور جهان در سال 2013 رتبه 98 را داریم که در سال 2014 با یک پله صعود به رتبه 97 دست یافتیم و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 2017 با چهار پله ارتقا به رتبه 93 دست یابیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معدن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی