هدف گذاری صادرات ولوو به خاورمیانه از طریق ایران


هدف گذاری صادرات ولوو به خاورمیانه از طریق ایران

مدیرعامل شرکت ولوو تراکس سوئد گفت: این شرکت در نظر دارد در گام نخست سهم 20 درصد فعلی ایران در تولید محصول کامیون ولوو FH را به 30 درصد افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، کلاس نیلسون مدیرعامل شرکت ولوو تراکس سوئد در مراسم تحویل ۷۵ هزارمین کامیون تولیدی ولوو در ایران با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای دارای اهمیت برای محصولات ولوو است گفت: شرکت ولوو تراکس با سبدی از محصولات باکیفیت، کم مصرف و ایمن از سال ۱۹۳۴ فعالیت خود را شروع کرد و از سال ۱۹۸۴ میلادی، شرکت سایپا دیزل به عنوان نماینده انحصاری محصولات ولوو تراکس در ایران است.

وی با اشاره به همکاری بیش از ۳۰ ساله ایران و سوئد در زمینه تولید خودروهای ولوو ادامه داد: امروز نقطه عطفی در همکاری ما با سایپا دیزل است و به خوبی می دانیم که وقتی اقتصاد یک کشور در حال رشد است، نیاز به حمل و نقل نیز بیشتر می شود.

مدیرعامل شرکت ولوو تراکس سوئد با بیان اینکه کیفیت، امنیت و سازگاری با محیط زیست برای مردم ایران بسیار حائز اهمیت است افزود: ماد در نظر داریم آخرین فناوری های خود را به کشورهای مختلف از جمله ایران ارائه دهیم و کانون ولوو FH۵۰۰ به عنوان یکی از محصولات این شرکت که در ایران عرضه می شود نیز با همان کیفیتی تولید شده که در اروپا نیز عرضه می شود.

نیلسون درباره برنامه های این شرکت برای انتقال تکنولوژی و بومی سازی محصولات ولوو در ایران گفت: این موضوع یکی از محورهای مذاکرات امروز ما با مدیرعامل شرکت سایپا بود؛ در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از ساخت محصول کامیون های وولو FH که در ایران ساخته می شود که بنا داریم در اولین گام، این سهم را در آینده نزدیک به ۳۰ درصد افزایش دهیم و این فرآیند نیز ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از هدفگذاری این شرکت برای انتقال فناوری های بومی سازی کامیون های ولوو در حوزه ساخت موتور و گیربکس خبر داد و درباره برنامه این شرکت برای صادرات محصولات ولوو از طریق ایران به منطقه اظهار داشت: تلاش داریم تا ازامکانات صادراتی ایران برای صادرات محصولات ولوو به کشورهای منطقه و شمال آفریقا استفاده کنیم.

نیلسون خاطرنشان کرد: تولید کامیون های ولوو با درصدهای متفاوتی از خودکفایی در ایران از سال ۱۹۷۲ آغاز گردید و در حال حاضر محصولات از طریق ۹۰ نمایندگی مجاز سایپا دیزل به فروش می رسد و خدمات ولو در ۵۵ نمایندگی پس از فروش شرکت خدمات فنی رنا در سراسر کشور به مشتریان ارائه می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر