«داستان‌های بی پایان» در راه است/ «غول دوچرخه» و «مادربزرگ جادویی» به کانادا می‌روند


«داستان‌های بی پایان» در راه است/ «غول دوچرخه» و «مادربزرگ جادویی» به کانادا می‌روند

احمد اکبرپور، نویسنده کودک و نوجوان، از تالیف مجموعه پنج جلدی «داستان‌های بی پایان» برای کودکان و بازنویسی رمانی درباره ناصرالدین‌شاه برای نوجوانان خبر داد.

«داستان‌های بی پایان» در راه است/ «غول دوچرخه» و «مادربزرگ جادویی» به کانادا می‌روند«داستان‌های بی پایان» در راه است/ «غول دوچرخه» و «مادربزرگ جادویی» به کانادا می‌روند
احمد اکبرپور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از تالیف مجموعه پنج جلدی «داستان‌های بی‌پایان» برای بچه‌ها خبر داد و گفت: در هرکدام از این داستان‌ها علاوه بر پایانی که از سوی نویسنده نوشته می‌شود، یک پایان هم به عنوان پایان باز درنظر گرفته شده تا بچه‌ها خودشان آن را بنویسند.

وی افزود: هرکدام از داستان‌های این مجموعه راجع به یک چیز است مثلا در یکی از داستان‌ها بیان می‌کند که اگر روباه، راننده آژانس شود چه اتفاقی رخ می‌دهد. داستان‌های این کتاب در قالب طنز و فانتزی برای کودکان نوشته شده و الان در دست تصویرگری است و از سوی انتشارات فاطمی منتشر خواهد شد.

بازنویسی رمان «ناصرالدین شاه»
این نویسنده بیان کرد: علاوه بر این در حال بازنویسی رمانی درباره ناصرالدین شاه هستم و تا پایان سال برای چاپ به ناشر تحویل می‌دهم. در این رمان جنبه‌های مختلف زندگی ناصرالدین‌شاه که کمتر به آن پرداخته شده را برای نوجوانان بیان کرده‌ام. به‌عنوان مثال ناصرالدین‌شاه پادشاهی بوده با جنبه‌های متناقض، در عین‌حالی که آدمکش بوده، نقاش هم بوده، عکاسی هم می‌کرده و جزو نخستین افرادی بوده که از خودش عکس سلفی می‌گرفته است.

به گفته اکبرپور، ماجرای این رمان از جایی آغاز می‌شود که ناصرالدین شاه در یکی از سفرهای استانی‌اش به شیراز می‌رود و در آنجا یکی از نوجوانان که عاشق تاریخ است در تونل زمان به گذشته سفر می‌کند و ماجراهایی رخ می‌دهد که از نزدیک‌ترین افراد به ناصرالدین‌شاه می‌شود.

«غول دوچرخه» و «مادربزرگ جادویی» به کانادا می‌روند
اکبرپور درباره ترجمه آثارش به زبان‌های دیگر نیز گفت: در حال حاضر در حال مذاکره با ناشر کانادایی برای انتشار ترجمه نگلیسی «غول دوچرخه» و «مادربزرگ جادویی» هستم. همچنین درحال مذاکره برای چاپ ترجمه عربی کتاب «امپراطور کلمات» با یک ناشر عربی هستم.

فهرست «گوزن زرد» بچه‌ها را از کتاب‌های بازاری دور می‌کند
اکبرپور در ادامه سخنانش درباره اهمیت ارتباط رودرروی مخاطب با نویسنده گفت: دیدار مخاطبان با پدیدآورندگان آثار موجب افزایش رغبت و انگیزه آنها به کتابخوانی می‌شود. برنامه‌هایی مانند جشن امضا، رونمایی کتاب، نشست‌های نقد و بررسی کتاب با حضور بچه‌ها و نشست‌های «دو پنجره» کانون پرورش فکری و دیدار نویسندگان با بچه‌ها در مدارس، کتابفروشی‌ها و نمایشگاه‌های کتاب سبب ترغیب کودکان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی می‌شود.

این نویسنده کودک و نوجوان بیان کرد: مثلا در نمایشگاه کتاب شیراز که اخیرا برگزار شده بود، کتاب «غولماز» با حضور بچه‌ها رونمایی شد. همچنین چند جشن امضا با حضور من و تعدادی از نویسندگان شیرازی برگزار شد. دیدار با بچه‌ها برای نویسندگان لذت‌بخش است و می‌توانند بازخورد کارهایشان را ببینند. نکته دیگری که در نمایشگاه کتاب شیراز برایم جالب بود ارائه فهرست «گوزن زرد» در غرفه‌ای جداگانه بود. در این فهرست کتاب‌های خوب و کتاب‌هایی که در جشنواره‌های مختلفی مانند لاک‌پشت پرنده جایزه گرفته‌اند به بچه‌ها معرفی می‌شوند و سبب می‌شود بچه‌ها و والدین در انتخاب کتاب خوب دچار سردرگمی نشوند و به سوی کتاب‌های بازاری نروند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی