مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستان


به گزارش ایران ویج به نقل از خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، کشته شدن یک سرباز آمریکایی در ننگرهار، رسیدگی به مشکلات امنیتی در ولایت تخار، بازداشت 2 نفر به اتهام قاچاق در فرودگاه هرات، عملیات سرکوب  داعش در شمال افغانستان، کشته و زخمی شدن 15 عضو طالبان در فراه و بازداشت 3 نفر به اتهام...

مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستانReviewed by on Dec 12Rating:

به گزارش ایران ویج به نقل از خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، کشته شدن یک سرباز آمریکایی در ننگرهار، رسیدگی به مشکلات امنیتی در ولایت تخار، بازداشت ۲ نفر به اتهام قاچاق در فرودگاه هرات، عملیات سرکوب داعش در شمال افغانستان، کشته و زخمی شدن ۱۵ عضو طالبان در فراه و بازداشت ۳ نفر به اتهام حمل مواد مخدر در غور، از مهمترین رویدادهای امنیتی امروز سه شنبه ۲۱ آذر است.

کشته شدن یک سرباز آمریکایی در «ننگرهار»

«جان نیکلسون» فرمانده عمومی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان گفته است که در حادثه‌ای در ولایت ننگرهار یک سرباز آمریکایی کشته و سه سرباز دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایران ویج به نقل از فارس، «جان نیکلسون» فرمانده عمومی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان گفت: در حادثه در ولایت ننگرهار یک سرباز آمریکایی کشته و سه سرباز دیگر زخمی شدند.

رسیدگی به مشکلات امنیتی در ولایت «تخار»

به گزارش ایران ویج به نقل از فارس، «عبدالله عبدالله» رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان در دیدار با جمعی از ساکنان ولایت تخار تامین امنیت و نظم را از عمده‌ترین مسوولیت‌های دولت این کشور، عنوان کرد و گفت: به مشکلات امنیتی‌ ساکنان تخار رسیدگی می‌شود.

شماری از این ساکنان تخار به کابل آمدند و با «عبدالله عبدالله» رییس اجراییه دولت وحدت ملی و «محمد محقق» معاون دوم ریاست اجراییه دولت این کشور دیدار کردند و گفتند که حضور افراد مسلح در ولایت‌های تخار مانع از توسعه این ولایت می‌شود.

بازداشت ۲ تن به اتهام قاچاق در فرودگاه «هرات»

مقام‌های محلی ولایت هرات می‌گویند که نیروهای مرزی این کشور، یک زن و مرد را به اتهام انتقال مواد مخدر در فرودگاه این ولایت، بازداشت کردند.

به گزارش ایران ویج به نقل از فارس، «جیلانی فرهاد»، سخنگوی والی هرات گفت: این ۲ نفر قصد انتقال ۲کیلوگرم مواد مخدر نوع هروئین را به هند داشتند که توسط پلیس مرزی بازداشت شدند.

عملیات سرکوب داعش در شمال افغانستان

وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرده است که عملیات مشترک نیروهای امنیتی و دفاعی افغان برای سرکوب داعش در شمال کشور افغانستان به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش ایران ویج به نقل از فارس، محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفته است که نیروهای خارجی نیز نیروهای افغان را در این عملیات حمایت خواهند کرد.

کشته و زخمی شدن ۱۵ عضو طالبان در «فراه»

به گزارش ایران ویج به نقل از فارس، مقام‌های امنیتی افغانستان در اطلاعیه‌ای اعلام کردند که در نتیجه حمله هوایی نیروهای افغان بر مواضع طالبان در ولایت فراه دست‌کم ۱۵ عضو طالبان کشته و زخمی شدند.

اطلاعیه می افزاید که این عملیات در بخش دیوار سرخ شهرستان «خاک سفید» ولایت فراه، هنگامی رخ داده است که طالبان سرگرم برنامه ریزی عملیات تهاجمی بودند.

زخمی شدن یک عضو ارشد طالبان در ولایت «فراه»

به گزارش ایران ویج به نقل از فارس، حمله هوایی نیروهای امنیتی افغانستان در فراه، یک عضو برجسته طالبان را همراه با دو فرزندش زخمی کرد.

«جمیله امینی»، عضو شورای ولایتی فراه، گفت: این حمله هوایی روز گذشته انجام شد که در پی آن یک عضو ارشد طالبان را با ۲ پسرش در منطقه دیوار سرخ شهرستان خاک سفید هدف قرار داده و زخمی کرد.

بازداشت ۳ نفر به اتهام حمل مواد مخدر در «غور»

به گزارش ایران ویج به نقل از فارس، پلیس مبارزه با مواد مخدر غور۳ نفر را همراه با ۱۹۵ کیلوگرم مواد مخدر بازداشت کرده است.

«غلام مصطفی محسنی»، فرمانده پلیس غور گفت: این افراد بامداد امروز هنگامی بازداشت شدند که قصد داشتند مقدار ۱۹۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را از مسیر شهرستان «پسابند» این ولایت به هلمند انتقال دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو