20 حقیقت در مورد تایلند که عجیب و غریب اما واقعی است


20 حقیقت در مورد تایلند که عجیب و غریب اما واقعی است

تایلند یکی از پرطرفدارترین کشورهای توریستی است. این کشور جاذبه‌های بسیار زیادی برای آدم‌هایی با سلیقه‌های مختلف دارد که هم عجیب و غریب هستند و هم بسیار زیبا. و فرهنگ و تاریخی دارد که حتی آدم‌های بی‌تفاوت و بی‌علاقه را هم سر ذوق می‌آورد و غذاهایی دارد که حتی اشتهای کسانی را که اهل غذا نیستند هم تحریک می‌کنند. حقایق زیادی در مورد تایلند وجود...

تایلند یکی از پرطرفدارترین کشورهای توریستی است. این کشور جاذبه‌های بسیار زیادی برای آدم‌هایی با سلیقه‌های مختلف دارد که هم عجیب و غریب هستند و هم بسیار زیبا. و فرهنگ و تاریخی دارد که حتی آدم‌های بی‌تفاوت و بی‌علاقه را هم سر ذوق می‌آورد و غذاهایی دارد که حتی اشتهای کسانی را که اهل غذا نیستند هم تحریک می‌کنند. حقایق زیادی در مورد تایلند وجود دارد که شما را به بازدید از این کشور علاقمند می‌کنند. در این نوشتار ۲۰ حقیقت در مورد تایلند را برای شما گردآوری کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

20 حقیقت در مورد تایلند که عجیب و غریب اما واقعی است

۱. بودیسم دین اصلی تایلند است. تقریبا ۹۳.۶ درصد جمعیت آن بودایی هستند.

20 حقیقت در مورد تایلند که عجیب و غریب اما واقعی است

در این کشور بودیسم به بخشی از دین مردم محلی تبدیل شده‌است و به شدت تحت تاثیر ترواده است. بودیسم در طول دوره‌ی بین قرن‌های ۵ و ۱۳ از هند به بسیاری از کشورهای جنوب شرقی آسیا آمده‌است.

حقیقت در مورد تایلند ۲: در میان تمام کشورهای جنوب شرقی آسیا، تایلند تنها کشوری است که هرگز تحت استعمار اروپایی‌ها نبوده‌است.

در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم بریتانیا و فرانسه تصمیم گرفتند تایلند را مستعمره نکنند. آنها احساس کردند که این کشور به عنوان یک منطقه‌ی بی‌طرف برای جلوگیری از درگیری میان مستعمرات آنها عمل خواهد کرد. تا سال ۱۹۳۲ و قبل از سال رسیدن به دموکراسی، تایلند یک نظام پادشاهی داشته‌است و شصت سال نیز تحت سلطه‌ی نیروهای نظامی کشور بوده‌است.

مطلب مرتبط: ۲۵ جنون آمیزترین و عجیب ترین فستیوال‌ دنیا

۳. تایلند ۱۴۳۰ جزیره دارد که مشهورترین آنها فی فی، پوکت و کو لیپه هستند. جزیره‌ی فی فی در فیلم “ساحل” ساخته‌ی دنی بویل نیز به تصویر کشیده‌ شده‌است.

سواحل و جزایر تایلند، برخی از تفریح‌گاه‌ها و مکان‌ها گردشگری خارق‌العاده‌ی تایلند برای گردشگران هستند. بسته به محل قرارگیری، تمام جزایر به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند – گروه جزایر آندامان، گروه جزایر جنوب خلیج تایلند و گروه جزایر شرق بانکوک.

حقیقت در مورد تایلند ۴: نام قدیمی بانکوک بسیار طولانی است

“Krungthepmahanakhon Amonrattanakosin Mahintharayutthaya Mahadilokphop Noppharatratchathaniburirom Udomratchaniwetmahasathan Amonphimanawatansathit Sakkathattiyawitsanukamprasit”.

این نام طولانی به این معنی است: “شهر فرشتگان، شهر بزرگ جاودانه‌ها، پایتخت با شکوه نه سنگ قیمتی، جایگاه پادشاه، شهر کاخ‌های سلطنتی، خانه‌ی خدایان، ساخته شده توسط ویشواکارما و به فرمان ایندرا.”

این نام در طول سلطنت پادشاه مانگکوت اتخاذ شد و در ساخت آن هم از کلمات پالی و هم از کلمات سانسکریت استفاده شده‌است. نام کوتاه این شهر یعنی بانکوک به معنای ” روستای واقع شده بر روی یک نهر” است چرا که جزایر زیادی همراه با رودخانه‌ها و کانال‌هایی که غالبا متقاطع هستند در آن وجود دارد.

مطلب مرتبط: ۱۰ عجیب ترین غذای دنیا: جرات به خرج دهید و آنها را امتحان کنید!

۵. کوچکترین پستاندار جهان، خفاش خوک‌بینی کیتی، در قسمت‌های غربی تایلند یافت می‌شود. این خفاش فقط دو تا سه سانتیمتر طول و فقط ۲ گرم وزن دارد!

20 حقیقت در مورد تایلند که عجیب و غریب اما واقعی است

این خفاش‌ها، چنان‌چه از نام‌شان نیز پیداست (خفاش خوک‌بینی کیتی)، بینی شبیه به خوک دارند. این گونه‌های آسیب‌پذیر در در غارهای آهکی در امتداد رودها زندگی می‌کنند و در جنگل‌های اطراف رودها از حشرات تغذیه می‌کنند. از آنجایی که پستانداران تنها می‌توانند هر بار یک بچه به دنیا بیاورند، این گونه‌ها به دلیل تخریب محل زندگی‌شان در حال انقراض هستند.

حقیقت در مورد تایلند ۶: تقاضا برای حشرات خوردنی در تایلند به حدی زیاد است که مجبور هستند سالانه بیش از ۸۰۰ تن حشره از کامبوج، میانمار، چین و لائوس وارد کنند.

20 حقیقت در مورد تایلند که عجیب و غریب اما واقعی است

به گفته‌ی سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد، بیش از ۲۰ هزار تسهیلات پرورش جیرجیرک ثبت شده در تایلند وجود دارد و پرورش حشرات خوراکی خود به تنهایی ۳۰ میلیون دلار درآمدزایی دارد. به غیر از جیرجیرک، حشرات دیگری که به عنوان غذا مورد استفاده قرار می‌گیرند، عبارتند از کرم‌های بامبو، انگشت‌گز و ملخ.

۷. در تایلند بیرون رفتن از خانه بدون پوشیدن لباس زیر، غیر قانونی است.

بسیاری از قوانین این‌چنینی دیگر در تایلند وجود دارد که ممکن است برای افراد خارجی خنده‌دار باشد. در این کشور همچنین عدم استفاده از پول رایج تایلند، پشت فرمان نشستن بدون این‌که بلوز یا پیرهن بر تن داشته باشی یا پرت کردن آدامس جویده شده در پیاده‌رو غیر قانونی است. به نظر می‌رسد که پوشیدن لباس درست و مناسب در جامعه‌ی تایلندی اهمیت بسیار زیادی دارد.

۸. در سپتامبر ۱۹۹۶، دو گربه به نام فت و پلوی در یک مراسم بسیار باشکوه که ۱۶، ۲۴۱ دلار هزینه و ۵۰۰ مهمان داشت، ازدواج کردند و بیش از ۶۰، ۰۰۰ دلار هدیه دریافت کردند.

این مجلس عروسی مطابق با مد روز انجام شد. داماد، یعنی فِت، یک کت و شلوار صورتی پوشید و با رولس رویز وارد شد. عروس، پلوی، لباس ساتن صورتی رنگِ زیبایی پوشیده بود و با هلیکوپتر وارد مجلس شد. صاحب فت به عنوان جهیزیه مبلغ ۲۳۲۰۲ دلار به صاحب پلوی پرداخت کرد. ” چشم الماسیِ” فت که در واقع یک صفحه‌ی رنگی آبی است، در اثر بیماری آب سیاه (گلوکوم) ایجاد شده‌است.

۹. در جشنواره‌ی گیاهخواری تایلند، نسخه‌ای از جشنواره‌ی نه روزه‌ی امپراتور تائوئیسم، دوستداران و شرکت‌کنندگان اقدام به انجام کارهای ترسناک می‌کنند.

20 حقیقت در مورد تایلند که عجیب و غریب اما واقعی است

این جشنواره به عنوان راهی برای احترام به خدایان و اجدادشان برگزار می‌شود. بریدن بدن یا قطع عضو بدون استفاده از بیهوشی و در حالتی مانند خلسه – توسط شرکت‌کنندگان انجام می‌شود با این ادعا که چنین اقداماتی آنها را در طول روزهای آینده آرام و متمرکز نگه می‌دارد.

حقیقت در مورد تایلند ۱۰: دوشیزه تیفانی، یک مسابقه‌ی زیبایی برای دگرجنسگونه‌ها، هر ساله برگزار می‌شود و بیش از ۱۵ میلیون تماشاگر را جذب تلویزیون ملی تایلند می‌کند.

این مسابقه طیف گسترده‌ای از آدم‌ها را در حیطه‌های مختلف در بر می‌گیرد، از جمله پزشکان، مهندسان، داروسازان و دانشجویان دانشگاه. آنها برای کسب عنوان دختر شایسته‌ی خوش‌عکس، دختر شایسته‌ی جذابیت، دختر شایسته‌ی اخلاق و دختر شایسته‌ی مردمی رقابت می‌کنند. این مسابقه به منظور ترویج حقوق و برابری جامعه‌ی دگرجنسگونه‌ها در تایلند است.

۱۱. یکی از بازارهای مواد غذایی تایلند در کنار ریل قطار واقع شده‌است. هر بار که قطار می‌آید مغازه‌داران مواد غذایی را داخل می‌برند و بعد از رفتن قطار دوباره آنها را بیرون می‌آورند.

بازار مواد غذایی ماکلانگ احتمالا یکی از فعال‌ترین بازارها است به این معنی که سبب می‌شود مغازه‌داران حسابی ورزش کنند. این مغازه‌داران مدام جعبه‌ی سبزیجات، ماهی و تخم‌مرغ را به داخل مغازه می‌برند و بعد دوباره آنها را بیرون می‌آورند. این بازار به همین دلیل معروف شده‌است و “Talat Rom Hup” نامیده‌ می‌شود به معنی “بازار سایبان را بکش پایین.”

حقیقت در مورد تایلند ۱۲: در تایلند یک معبد نه چندان معروف وجود دارد به نام وات سامفران که ۱۷ طبقه است و یک اژدهای بزرگ دور آن پیچیده و تا بالای آن ادامه دارد.

20 حقیقت در مورد تایلند که عجیب و غریب اما واقعی است

هر چند این معبد به ندرت به عنوان یک مکان گردشگری برجسته عنوان می‌شود، اما دارای یک مجسمه‌ی بزرگ برنزی از بودا است. بنا به گفته‌ی کسانی که از معبد بازدید کرده‌اند، مجسمه‌ها و زیارتگاه‌های مختلفی در این معبد وجود دارد. اژدهای دور این معبد یک بدنه‌ی توخالی است که در بخش‌هایی از آن می‌توان قدم زد در حالی که بسیاری از بخش‌های دیگر آن برای عموم بسته است.

۱۳. در جشنواره‌ی بوفه‌ی میمون که سالانه در لوپبوری برگزار می‌شود، بیش از ۲،۰۰۰ جمعیت محلی میمون‌ها با میوه و سبزیجات تغذیه می‌شوند.

20 حقیقت در مورد تایلند که عجیب و غریب اما واقعی است

استان لوپبوری در شمال بانکوک واقع شده و در طی این جشنواره حدود ۴۰۰۰ کیلوگرم میوه برای تغذیه‌ی میمون‌ها استفاده می‌شود. این جشنواره برگزار می‌شود تا میمون‌ها برای تاثیری که در جذب گردشگران دارند، مورد تحسین قرار بگیرند و پاداش دریافت کنند.

حقیقت در مورد تایلند ۱۴: در تایلند یک معبد وجود داشت که معبد ببر نامیده‌ می‌شد و به عنوان یک پناهگاه برای ببرها و جذب توریست ساخته شده‌است.

20 حقیقت در مورد تایلند که عجیب و غریب اما واقعی است

در ابتدا که معبد در سال ۱۹۹۹ ساخته شد، هشت ببر در معبد وجود داشت. به این ببرها در معبد آموزش داده شده بود که رفتاری آرام و دوستانه با توریست‌ها داشته باشند و اجازه بدهند که توریست‌ها با آنها عکس بگیرند. با این حال، معبد به دلیل برخی مناقشات و گزارش‌های سوء استفاده از حیوانات از سوی فعالان حقوق حیوانات دچار رسوایی شد، تا این‌که در ماه مه ۲۰۱۶ و پس از پیدا شدن ۴۰ توله ببر یخ‌زده توسط ماموران بسته شد.

۱۵. هر سال در رودخانه‌ی مکونگ پدیده‌ای رخ می‌دهد که با نام “گوی‌های آتشفشانی نگا” شناخته می‌شود. در این پدیده توپ‌های آتش خود به خود بر سطح آب می‌آیند و بعد ناپدید می‌شوند. با توجه به افسانه‌های محلی، این توپ‌های آتشین توسط مار ناگا روی سطح رودخانه پرتاب می‌شوند و بعد محو می‌شود.

20 حقیقت در مورد تایلند که عجیب و غریب اما واقعی است

هیچ شواهد علمی در رابطه با این پدیده وجود ندارد، هر چند تفسیری وجود دارد که مطابق با آن محیط باتلاقی، گاز فسفین قابل اشتعال آزاد می‌کند که تبدیل به یک گوی آتشین می‌شود. تفسیر دیگری نیز وجود دارد که بر اساس آن تشکیل پلاسما در هوا رخ می‌دهد.

حقیقت در مورد تایلند ۱۶: کودکان یک قبیله‌ی کوچ‌نشین دریایی به نام موکن‌ها، می‌توانند به وضوح زیر آب را ببینید زیرا آنها زمان زیادی را صرف غواصی در زیر آب برای پیدا کردن غذا می‌کنند و به این ترتیب چشم‌های‌شان عادت کرده‌است.

20 حقیقت در مورد تایلند که عجیب و غریب اما واقعی است

به گفته‌ی آنا گیسلن از دانشگاه لاند در سوئد، این کودکان می‌توانند هنگامی که به دنبال صدف و خیار دریایی هستند، بدون هر گونه مشکلی، چشم خود را باز نگه دارند. با این حال، بزرگسالان این قبیله این توانایی را از دست می‌دهند، چرا که چشم ما با بالا رفتن سن انعطاف‌پذیری کم‌تری خواهد داشت.

۱۷. در تایلند رایج است که مردم با جمله‌ی “آیا غذا خورده‌اید؟” به جای پرسیدن “حالتان چه‌طور است” با هم سلام و احوالپرسی می‌کنند.

چنان‌چه فرهنگ تایلند به میزان زیادی تحت تأثیر چینی‌ها که غذا و خوردن را بسیار جدی می‌دانند، قرار گرفته‌است مردم‌ معمولا ابتدا درباره‌ی غذا سوال می‌کنند. همچنین، استفاده از عباراتی مثل “مهم نیست” یا “نگران نباش” در میان آنها بسیار رایج است، و این نشان می‌دهد که آنها در اثر مشکلات و سختی‌های زندگی خود را نمی‌بازند.

حقیقت در مورد تایلند ۱۸: در سال ۱۸۸۰، ملکه‌ی تایلند سوناندا کوماریاتانا پس از واژگون شدن قایق‌اش غرق شد، در حالی که افراد زیادی دور و بر او بودند. در قانون تایلند لمس بدن ملکه ممنوع است بنابراین کسی نتوانست او را نجات بدهد.

این ملکه دخترش را نیز به همراه داشت که او هم در اثر این حادثه جان خود را از دست داد. مراسم گرامیداشتی به یاد او و فرزند متولد نشده‌اش توسط پادشاه چولالونگکورن برگزار شد. ملکه سوناندا ۱۹ ساله بود که درگذشت.

۱۹. تقریبا نیمی از کارگران مشغول به کار ساخت پل راه‌آهن روی رودخانه‌ی کووی در کانچانابوری جان خود را از دست دادند. این شهر که در غرب تایلند واقع شده در آن زمان تحت کنترل ژاپن بود که کارگران و زندانیان جنگی را مجبور به ساخت این پل می‌کرد.

این مرگ و میرها توسط یک یادبود، دو موزه و فیلم‌هایی مانند پلی بر روی رودخانه کووی (۱۹۵۷)، بازگشت از رودخانه‌ی کووی (۱۹۸۹) و مرد راه‌آهن (۲۰۱۳) گرامی داشته شده‌اند. این کارگران و زندانیان در اثر حوادث، بیماری و بدرفتاری جان خود را از دست دادند.

۲۰. پلیس‌های تایلندی که مرتکب جرائم جزئی شوند با یک بازوبند هلوکیتی به رنگ صورتی روشن مجازات می‌شوند. آنها باید این بازوبند را به مدت چند روز روی بازوی‌شان ببندند.

20 حقیقت در مورد تایلند که عجیب و غریب اما واقعی است

این بازوبند دارای یک تصویر هلو کیتی با دو قلب است. به گفته‌ی مقامات، دلیل استفاده از این بازوبندها ایجاد احساس شرم و خجالت در افسرانی است که دیر می‌کنند، در مکان‌های نامناسب پارک می‌کنند یا مرتکب هر گونه تخلف جزئی دیگری می‌شوند. این افسران اجازه ندارند به دیگران بگویند که چرا این بازوبندها را بسته‌اند.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: unbelievable-facts

۲۰ حقیقت در مورد تایلند که عجیب و غریب اما واقعی است

هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

(مشاهده امروز ۱۰ نفر)

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رقص سنتی هادی چوپان قهرمان مسترالمپیا/چقد قشنگ محلی میرقصه!!!+فیلم