کتاب «تا بیکران دریا» اثر محمد مظفری رونمایی شد


کتاب «تا بیکران دریا» اثر محمد مظفری رونمایی شد

بوشهر - جدیدترین کتاب محمد مظفری با حضور علاقمندان کتاب و تئاتر در بوشهر رونمایی و نشست نقد و بررسی کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس همتی نویسنده و کارگردان مطرح کشور صبح شنبه در نشست نقد و بررسی کتاب تا بیکران دریا نوشته محمد مظفری در بوشهر، اظهار داشت: کتاب تا بیکران دریا مجموعه‌ای قابل احترام و مطلوب در حوزه نمایش خیابانی است.

این هنرمند با اشاره به توسعه تئاتر خیابانی در دنیا و ایران، نمایش خیابانی را نتیجه نیاز جامعه امروز به آثار هنری و نمایشی متفاوت و نوتر عنوان کرد.

همتی، چاپ مجموعه نمایشنامه تئاتر خیابانی را حرکتی ارزشمند عنوان کرد و افزود: استفاده هنرمندانه و مناسب نویسنده از جغرافیا و اقلیم در این نمایش‌ها و پرداختن به آیین‌های جنوب و استان بوشهر از ویژگی‌های مهم این آثار است.

این هنرمند با اشاره به اینکه سرزمین ما سرشار از آیین‌هایی است که می‌تواند در خدمت تولید یک اثر نمایشی باشد، افزود: در بسیاری از نمایشنامه‌های کتاب تا بیکران دریا ضمن پرداختن به موضوع دفاع مقدس از عناصری مثل دریا و دیگر ویژگی‌های جغرافیایی و به‌ویژه فرهنگ بومی در پیشبرد داستان نمایش‌ها به‌خوبی استفاده شده است.

همتی با خرسندی از حضور در بوشهر خواستار توجه جدی مسئولان استان نسبت به نمایش وتئاتر خیابانی شد.

حمایت از تولید آثار فاخر

مصطفی مردانی مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر نیز گفت: هدف ما در سازمان بسیج هنرمندان حمایت از تولید آثار فاخر است و امروز خرسندیم که یک اثر فاخر را در حوزه تئاتر در قالب کتاب به جامعه و علاقمندان عرضه می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای نمایش‌های بیرونی در حوزه ایثار، شهادت و دفاع مقدس در استان مورد استقبال قرار گرفته است، افزود: هدف ما تولید آثار فاخر در حوزه نمایش های بیرونی و اجرای عمومی آنها است.

مردانی با اعلام اینکه در حوزه نمایش‌های بیرونی و خیابانی تا کنون مجموعه نمایشنامه مستقلی در کشور نداشته‌ایم، افزود: چاپ کتاب تا بیکران دریا نوشته محمد مظفری تجربه ای تازه در حوزه نمایش بیرونی بخصوص در چاپ نمایشنامه خیابانی است.

ارائه ۶ نمایش دفاع مقدس

محمد مظفری نویسنده کتاب تا بیکران دریا گفت: این مجموعه شامل شش نمایش در حوزه دفاع مقدس است که با حمایت سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر به چاپ رسیده است.

وی افزود: این نمایش‌ها در حوزه فضای باز و نمایش خیابانی است و طی سال‌های گذشته در سراسر استان بوشهر و کشور توسط خودم اجرا شده و حالا با چاپ این مجموعه، نمایشنامه‌ها در اختیار دیگر علاقمندان قرار خواهد گرفت.

این نویسنده با اشاره به لزوم توجه بیشتر به نمایش‌های بیرونی و خیابانی گفت: تئاتر خیابانی به عنوان تئاتر اجتماعی و شفاف می‌تواند در توسعه فرهنگ عمومی، حقوق شهروندی و آموزش شهروندان کمک زیادی به توسعه فرهنگی جامعه انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه جنگ‌ و دفاع مقدس پر است از قصه‌هایی که قابلیت تبدیل شدن به نمایش و فیلم را دارند افزود: سازمان‌های فرهنگی باید حضورشان در بطن جامعه پررنگ‌تر باشد.

این پژوهشگر حوزه نمایش با اشاره به اینکه شخصیت بیشتر نمایش‌های این مجموعه مادران شهدا هستند، خاطرنشان کرد: در این مجموعه به سرداران شهید استان بوشهر نگاه ویژه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر