توقیف 90 دستگاه خودرو و موتورسیکلت فاقد پلاک در ایلام


توقیف 90 دستگاه خودرو و موتورسیکلت فاقد پلاک در ایلام

ایلام-رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام از توقیف 90 دستگاه خودرو و موتورسیکلت فاقد پلاک در ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محسن ناصری اظهار داشت: طرح برخورد با خودروهای فاقد پلاک در ایلام آغاز و در این طرح که ازاول دی ماه شروع شده است ماموران راهور استان از تردد وسایل نقلیه که فاقد شماره یا شماره آنها غیرمجاز باشند تا انجام شماره گذاری جلوگیری خواهند کرد.

وی بابیان اینکه این طرح بصورت روزانه در دستور کار ماموران راهور است و ادامه خواهد یافت، افزود: برابرماده ۲ آیین نامه راهنمایی و رانندگی هر وسیله نقلیه موتوری و غیر موتوری و یدک متصل که در راه ها حرکت می کند و همچنین وسایل نقلیه موتوری ویژه کشاورزی، صنعتی و عمرانی باید دارای شماره باشند و در صورت نداشتن پلاک حق تردد در معابر را ندارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام یادآور شد: وسایل نقلیه که در راستای این طرح توقیف شده اند ترخیص آنها منوط به نصب پلاک و پرداخت تمامی جریمه ها و تسلیم مفاصاحساب و درصورت ظن قوی درعدم مالکیت، ارائه مدارک مثبته مالکیت ضروری است.

سرهنگ ناصری تصریح کرد: سازندگان و فروشندگان وسایل نقلیه موتوری موظفند به منظور عرضه و انتقال وسایل نقلیه از محلی به محل دیگر یا برای انجام آزمایش فنی وسیله نقلیه بدون انجام تشریفات شماره گذاری از راهنمایی و رانندگی پلاک ویژه دریافت کنند.

وی افزود: تمامی کارخانجات سازنده و مونتاژخودرو و موتورسیکلت مکلفند تولیدات خود را پس از عرضه به بازار و فروش به اشخاص شماره گذاری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان