پس انداز کردن پول: 20 عجیب ترین راه که پول پس انداز کنید


پس انداز کردن پول: 20 عجیب ترین راه که پول پس انداز کنید

پس انداز کردن پول اگر به خساست تعبیر نشود کار بسیار عاقلانه و پسندیده ای است. درباره پول پس انداز کردن یک داستانی به خاطر دارم. زمانی پدرم داستانی درباره یکی از همکارانش برای من تعریف می کرد که آن‌قدر خسیس بود که حدود 20 سال فقط ساندویچ کالباس مصرف کرده بود. فقط همین! دو تکه نان، یک تکه کالباس، و کمی سس. هر روز. بدون پنیر یا هیچ چیز اضافه...

پس انداز کردن پول اگر به خساست تعبیر نشود کار بسیار عاقلانه و پسندیده ای است. درباره پول پس انداز کردن یک داستانی به خاطر دارم. زمانی پدرم داستانی درباره یکی از همکارانش برای من تعریف می کرد که آن‌قدر خسیس بود که حدود ۲۰ سال فقط ساندویچ کالباس مصرف کرده بود. فقط همین! دو تکه نان، یک تکه کالباس، و کمی سس. هر روز. بدون پنیر یا هیچ چیز اضافه دیگری! همکاران همیشه این فرد را مسخره می کردند و به او لقب خسیس و ناخن خشک داده بودند. وقتی آن شخص از دنیا رفت، همکاران به منزل او رفتند و زیر تشک او چند میلیون تومان پول نقد یافتند.

پس انداز کردن پول: 20 عجیب ترین راه که پول پس انداز کنید

نمی‌دانم این داستان واقعی است یا نه، ولی این نهایت داستان سرایی درباره خساست است. من نمی‌خواهم به شما پیشنهاد بدهم فقط ساندویچ کالباس بخورید زیرا نمی‌توانم باور کنم که این شخص خسیس به اسکوربوت (کمبود ویتامین C) دچار نشده باشد. همچنین منظورم این نیست درحالی از دنیا بروید که میلیون ها تومان پول زیر تشک تان پس انداز کرده‌اید چون لازم است کمی هم زندگی کنید. ولی شاید بتوانم چند نکته عجیب را برای پس انداز پول به شما بگویم.

۱. موهای‌تان را نشویید.

حقیقتا این مورد پیشنهاد آرایشگر من بوده است و توانسته‌ام از این طریق پول زیادی پس انداز کنم. من قبلا هر روز موهایم را می‌شستم و اکنون فقط هفته‌ای یک بار این کار را انجام می‌دهم. اکنون سلامت موهایم بیشتر شده است، از میزان خشکی و زبری آن کاسته شده است و هر روز یک ساعت وقت بیشتری دارم. و می‌دانم به چه چیزی فکر می‌کنید: ولی موهای من چرب است! موهای جورج نیز چرب بود، ولی وقتی او را متقاعد کردم از شستن هر روز موهایش دست بکشد، بدنش شروع کرد به تطبیق دادن خود با وضعیت جدید و روغن کمتری تولید کرد.

شما از یک مرحله‌ی سخت رد می‌شوید و در این مرحله است که به مدت تقریبا یک هفته موهای‌تان ظاهر بسیار وحشتناکی می‌گیرد، ولی از این مرحله گذر می‌کنید. هنوز راه زیادی تا کنار گذاشتن کامل شامپو دارم، ولی بعضی افراد از کارآمدی آن کاملا مطمئن هستند.

مطلب مرتبط : ۱۰ بهترین ابزار پس‌انداز پول تان

پس انداز کردن پول ۲: کوپن تخفیف نگیرید.

باور کنید یا نه، در اختیار داشتن کوپن تخفیف با بیش از اندازه خرج کردن در ارتباط است. تخفیف ۱۰ هزار تومان به ازای ۱۰۰ هزار تومان خرید باعث اغفال شما می‌شود و از این طریق خریدی بیشتر از برنامه‌ی قبلی‌تان انجام می‌دهید. پیشنهادهای زمان‌دار نیز می‌توانند به خرید ناگهانی بیانجامند. و باور کنید یا نه، برخی از کوپن‌های تخفیف واقعا یک پیشنهاد تخفیفی نیستند. این کوپن‌ها معمولا برای اقلام برند هستند، و بعضی اوقات همراه با کوپن هستند، برندهای عام ارزان‌تر هستند. مسخره است، مگه نه!

۳. ثبت نام‌تان را برای دریافت ایمیل‌های تبلیغاتی لغو کنید.

ثبت‌نام‌تان را در ایمیل‌های تبلیغاتی لغو کنید. وقتی ایمیل‌های تبلیغاتی و هرزنامه‌ها به صندوق ورودی ایمیل‌تان وارد نشوند، وسوسه‌ی خرید را پیش از ایجاد شدنش از بین می‌برد!

۴. در زمان خرید برای خودتان محدودیت زمانی بگذارید.

خریدهای‌تان را زمانی انجام دهید که مجبورید در فاصله‌ی زمانی اندکی در جای دیگری حاضر شوید. یک راه دیگر این است که برای خرید، زمان مشخصی تعیین کنید. اگر بدانید تنها برای خرید ۵ قلم کالا زمان دارید با وسوسه‌ی کمتری مواجه می‌شوید.

پس انداز کردن پول ۵: بدانید چه زمانی باید چه کاری انجام دهید.

همیشه نباید نسبت به همه چیز (حتی حراجی‌ها) واکنش نشان داد گاهی اوقات باید از کنار برخی چیزها بگذرید.

۶. یک بطری شن در مخزن سیفون قرار دهید.

یک بطری آب را از شن یا ماسه پُر کنید و در مخزن سیفون بگذارید تا آب کمتری در آن جای بگیرد. با این کار می‌تواند تا ۱۰ گالن آب در روز صرفه‌جویی کنید و بالغ بر چند صد هزار تومان در سال پس انداز کنید.

مطلب مرتبط: ۵ ترفند برای پس انداز پول بیشتر

۷. آب وان حمام را به سرعت تخلیه نکنید.

پس انداز کردن پول ۸: تنها به‌صورت نقد خرید کنید.

خودتان را به چالش بکشید و صرفا نقد خرید کنید. از پرداخت قبوض گرفته تا خرید سبزیجات، همه را نقدی انجام دهید. به این ترتیب کاملا متوجه می‌شوید پول‌تان صرف چه چیزی می‌شود. پرداخت نقد بی‌دردسر نیست، ولی سهولت استفاده از کارت‌های اعتباری می‌تواند به ولخرجی بیانجامد.

۹. باقیمانده‌ی چاشنی‌ها را دور نریزید.

اگر غذای‌تان تمام شده است و از چاشنی‌های همراه آن مقداری باقیمانده است، آن‌ها را دور نریزید. مادربزرگ مرحومم هرگز چاشنی نمی‌خرید. او یک کیسه‌ی زیپی بزرگ در یخچال داشت که پُر بود از بسته‌ّهای کچاپ، خردل، و مایونز. وقتی بچه بودم با خودم فکر می کردم چه کار مسخره‌ای است. ولی وقتی بزرگ‌تر شدم فهمیدم مادربزرگم چه زن زیرکی بوده است. آن‌قدر زیرک بود که توانست تنها با یک حقوق، ۵ فرزندش را بزرگ کند.

پس انداز کردن پول ۱۰: مانند پدربزرگ و مادربزرگ‌تان رفتار کنید.

نمی‌دانم این اتفاق از چه زمانی شروع شد، شاید دهه ۸۰ بود. تنها چیزی که می‌دانم این است که مردم بسیار راحت‌طلب شده‌اند. باید یاد بگیریم مانند پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های‌مان چیزهای خراب را تعمیر کنیم نه این‌که آن‌ها را دور بریزیم.

۱۱. با انسان‌های مقتصد همنشین شوید و از ولخرج‌ها دوری کنید.

منظورم این نیست که تمام دوستان متمول‌تان را کنار بگذارید، بلکه منظورم این است که با مقتصدها بیشتر دوست باشید. آن دسته از دوستان‌تان که بی‌مهابا پول خرج می‌کنند می‌توانند تأثیر بسزایی بر شما داشته باشند.

پس انداز کردن پول ۱۲: خام‌خواری کنید.

سبزیجات خام بسیار ارزان‌تر از گوشت هستند. بسیار ساده است. با این روش دیگر نیاز ندارید اجاق را روشن کنید، هزینه‌ی انرژی کاهش می‌یابد و هزینه‌ی خرید آن‌ها نیز پایین‌تر است. اگر این کار برای‌تان سخت است، سعی کنید هفته‌ای یک وعده را بدون گوشت سپری کنید.

۱۳. خودتان سبزی بکارید.

من در این زمینه تخصص ندارم، ولی این کار حقیقتا می‌تواند یک تجربه‌ی خوب برای پس انداز باشد.

۱۴. از اقلام یکبار مصرف دوباره استفاده کنید.

فویل، کیسه‌های زیپ‌کیپ، سلفون و دیگر اقلام ‘یک‌بار مصرف’ را می‌توان مجددا استفاده کرد. من شخصا، بیش از دو یا سه مرتبه از آن‌ها استفاده نمی‌کنم زیرا نگران مواد شیمیایی موجود در آن‌ها هستم.

۱۵. از تفاله قهوه دوباره استفاده کنید.

من عاشق این مورد هستم. من خیلی قهوه دوست دارم و پوست بسیار خشکی نیز دارم. تفاله قهوه یک لایه‌بردار عالی است. وقتی کمی از این خمیر را روی پوستم می‌زنم به شدت می‌درخشد. همچنین شنیده‌ام این خمیر به رفع سلولیت نیز کمک می‌کنند. این دانه‌های خوش‌بو به‌عنوان کود نیز به خوبی عمل می‌کنند.

پس انداز کردن پول ۱۶: طرز فکرتان را تغییر دهید.

جایی خواندم اگر به خودتان بگویید چه آدم خوشتیپی هستید، خوشتیپ‌تر می‌شوید. وقتی به جای این‌که به خودتان بگویید ‘نمی‌توانید’ چیزی بخورید به خودتان می‌گویید ‘چیزی نمی‌خورم’، حس منفی را از خودتان دور کرده و به جای آن حس قدرت را تجربه می‌کنید. پول نیز همین‌گونه است. این‌گونه فکر کنید که شما پس‌اندازگر هستید، به این ترتیب بیشتر می‌توانید پول پس انداز کنید. به‌جای این که بگویید نمی‌توانید ولخرجی کنید به خودتان بگویید بیش از حد خرج نمی‌کنید.

۱۷. خساست به خرج دهید.

به پایان سال نزدیک می شویم و تعطیلات عید نوروز در پیش است. ممکن است شما برای تدارک ملزومات سال نو به نزدیک‌ترین فروشگاه بروید و صدها هزار تومان خرج تزئینات و زرق و برق سفره هفت سین یا سایر ملزومات مراسم جشن نوروز کنید. به شما توصیه می‌کنم سعی کنید سفره نوروز را ساده بچینید. یا از ملزومات سالهای گذشته استفاده کنید. به دوستان و خانواده و اقوام هم توضیح دهید به این دلیل که باید پول پس انداز کنید نمی‌توانید عیدی نقدی بدهید. البته اگر با صنایع دستی آشنایی دارید می‌توانید برای آن‌ها یک هدیه کاردستی درست کنید.

پس انداز کردن پول ۱۸: زودتر به رختخواب بروید.

این کار برای من بسیار دشوار است. ولی می‌دانم اگر زودتر بخوابم و زودتر بیدار شوم می‌توانم از نور خورشید بهره‌ی بیشتری ببرم و از جریان برق کمتری استفاده کنم.

۱۹. پول‌هایی که روی زمین می‌بینید بردارید.

یک نفر از دوستانم هر سکه یا اسکناسی که روی زمین ببیند جمع می‌کند و آن‌ها را پس انداز می‌کند، و در پایان سال چند ده هزار تومان پس انداز دارد.

۲۰. پس انداز کردن پول را به یک رقابت تبدیل کنید.

با یک نفر از دوستان یا اعضای خانواده‌تان شروع کنید به پس انداز. در پایان ماه بررسی کنید کدام‌یک از شما دو نفر پول بیشتری پس انداز کرده‌اید. در نهایت جایزه‌ای مشخص کنید تا برای این کار انگیزه‌ی بیشتری داشته باشید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – فاطمه بختیاری دزفولی

منبع: asmalllife

پس انداز کردن پول: ۲۰ عجیب ترین راه که پول پس انداز کنید

هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

(مشاهده امروز ۱۷ نفر)

نوشته های مرتبط

.yuzo_related_post img .yuzo_related_post .relatedthumb .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_related_post .relatedthumb a .yuzo_related_post .relatedthumb a:hover!important;} .yuzo_related_post .relatedthumb:hover a .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo__text--title .yuzo_related_post .yuzo_text, .yuzo_related_post .yuzo_views_post .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_text, .yuzo_related_post:hover .yuzo_views_post .yuzo_related_post .relatedthumb .yuzo_related_post .relatedthumb{ display:block!important; -webkit-transition:-webkit-transform 0.3s ease-out!important; -moz-transition:-moz-transform 0.3s ease-out!important; -o-transition:-o-transform 0.3s ease-out!important; -ms-transition:-ms-transform 0.3s ease-out!important; transition:transform 0.3s ease-out!important; } .yuzo_related_post .relatedthumb:hover{ -moz-transform: scale(1.1); -webkit-transform: scale(1.1); -o-transform: scale(1.1); -ms-transform: scale(1.1); transform: scale(1.1) } .yuzo_related_post{ overflow:inherit!important; }

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا