خمیر بازی خانگی، چطور درست کنیم؟


کودکان با خمیر بازی می‌توانند کاردستی‌های زیبایی درست کنند، به خصوص کودکان کوچک‌تر، و والدین نیز می‌توانند به آن‌ها روش درست کردن حیوانات، گل‌ و شکل‌های دیگر را آموزش دهند. خمیر بازی می‌تواند تمرکز و خلاقیت کودکان را افزایش دهد، به علاوه باعث رشد مهارت‌های حرکتی و توانایی‌های آن‌ها با نظارت بزرگسالان می‌شود.

نی نی بان: کودکان با خمیر بازی می‌توانند کاردستی‌های زیبایی درست کنند، به خصوص کودکان کوچک‌تر، و والدین نیز می‌توانند به آن‌ها روش درست کردن حیوانات، گل‌ و شکل‌های دیگر را آموزش دهند. خمیر بازی می‌تواند تمرکز و خلاقیت کودکان را افزایش دهد، به علاوه باعث رشد مهارت‌های حرکتی و توانایی‌های آن‌ها با نظارت بزرگسالان می‌شود.

خمیر بازی خانگی، چطور درست کنیم؟

بازی با خمیر فواید بسیاری دارد، برای مثال تمرکز و توجه کودکان را در کوتاه و بلند مدت افزایش می‌دهد، مراحل یادگیری خواندن و نوشتن آن‌ها را تسهیل می‌بخشد و موجب آرامش در زمان‌هایی که استرس زیادی روی فرد است، می‌شود. کودک در این بازی اطلاعات را جمع‌آوری و آن‌‌ها را بیان می‌کند که باعث سهولت در یادگیری او می‌شود. او همچنین از دست‌هایش استفاده می‌کند و فرصتی برای‌اش فراهم می‌شود تا به طور مستقل خلق کند و توانایی‌های خود را با توجه به سن‌اش به کار گیرد.

در این شرایط ضروری است والدین برای کار کودک خود ارزش قائل شوند و او را به خلق چیزهای جدید تشویق کنند. خمیر بازی همچنین مهارت‌های اجتماعی کودکان را تقویت می‌کند و به آن‌ها روش کار و انجام کار گروهی را آموزش می‌دهد.

شما می‌توانید در خانه این خمیر بازی را درست کنید:

· 2 فنجان آب

· 2 فنجان آرد

· 1 فنجان نمک

· 2 قاشق غذاخوری روغن گیاهی

· یک قاشق چایی خوری کرم تارتار

· رنگ غذا

مواد را در یک ماهی تابه ریخته و روی حرارت کم قرار دهید تا خمیر صاف شود. پس از سرد شدن آن را روی سطحی صاف ورز دهید، سپس آن را به قطعاتی تقسیم کنید و روی هر کدام رنگی خاص بریزید و دوباره ورز دهید تا رنگ کاملا پخش شود.

حال خمیر بازی کودک شما آماده است. از آن لذت ببرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...