9 دی نماد حیات وآگاهی ملت ایران در عرصه سیاست است


9 دی نماد حیات وآگاهی ملت ایران در عرصه سیاست است

زنجان-امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه تلاش برای بقای 9 دی صرفا تلاش برای زنده نگه داشتن یک خاطره نیست، گفت: 9 دی نماد حیات و آگاهی ملت ایران در عرصه سیاست است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر امام جمعه ابهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی با اشاره به فرا رسیدن یوم الله ۹ دی ۱۳۸۸، افزود: ۹ دی ۱۳۸۸ یکی از ایام الله انقلاب اسلامی و از روزهای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است و در این روز ملت ایران بر یک فتنه بزرگ غلبه کردند. و توانستند با بصیرت و همدلی و وحدت و صبر خویش در برابر جریان‌های باطل و غرب گرا، موضع حق را اتخاذ کند.

وی ادامه داد: تلاش برای بقای ۹ دی صرفاً تلاش برای زنده نگه داشتن یک خاطره نیست. ۹ دی نماد حیات و آگاهی ملت ایران در عرصه سیاست است و زنده نگه داشتنان به این است که امروزه نیز در برابر فتنه‌های احتمالی آگاه و بیدار و روشن باشیم.

رحیمی افزود: اساساً مسئله فتنه از اول تاریخ وجود داشته است. و حضرت علی (ع) در خطبه‌های متعدد مفصلاً از فتنه سخن گفته است. در خطبه ۱۵۱ و ۹۳ و ۲ و ۵۰ نهج البلاغه پرده از روی فتنه‌ها برداشته و از علل و عوامل آن سخن گفته است.

امام جمعه ابهر گفت: آن گاه که آتش‌های فتنه در جامعه بر افروخته می‌شود خودی و غیر خودی، و کوچک و بزرگ زن ومرد، پدر و پسر، مراد مرید، عالم جاهل، از یکدیگر شناخته نمی‌شوند. آن چنان آشفتگی سراسر جامعه را فرا می‌گیرد که گریز از آن بسیار دشوار و سخت می‌شود.

رحیمی افزود: در چنین اوضاع و احوال و در این روزگار کسانی نجات می‌یابند که افزون بر شناخت ابعاد وسیع و گسترده فتنه راهکارهای گریز و نجات را فرا گرفته باشند و یکی از راهکارهای نجات از فتنه، قانون گرایی، تبعیت از علمای ربانی و حمایت امت از رهبر است. دومین راه گریز از فتنه، پرهیز از خود سری و توجه به نصیحت و راهنمایی مصلحان است. سر سختی، فرعون گرایی، غرور بیجا و خود بزرگ بینی از عوامل و موانع پذیرش راه درست است.

وی ادامه داد: سران فتنه در سال ۱۳۸۸ به خاطر همین علت که از قانون عبور کردند و به نصیحت ناصحان گوش نکردند در نهایت خود را بین ملت و خدا روسیاه کردند. تعجب از افرادی است که عبرت نمی‌گیرند و خود را با سران فتنه به جامعه معرفی می‌کنند. در خطبه ۱۸۷ یکی از مهمترین راه خروج از فتنه را پیروی از رهبری دینی معرفی می‌کنند.

امام جمعه ابهر گفت: در زمان‌های پیشین که امکانات خبری و اطلاع رسانی و شبکه‌های بین المللی خبری وجود نداشت، طرف‌های درگیر و صاحبان فتنه عده‌ای جارچی، خبر چین و خبرگزار را به خدمت می‌گرفتند و از امکانات اطلاع رسانی آن زمان که مهم‌ترین آن نقاط حساس بازار و مجتمع‌های مردمی بود، استفاده می‌کردند. امام علی (ع) در نامه‌ای که به یکی از یاران خود به نام حارث همدانی می‌نویسد او را از نشستن در این نقاط برحذر می‌دارد.

رحیمی افزود: امام علی (ع) یار خود را از نشستن در آن نقاط بر حذر می‌دارد، چون این مکان‌ها فتنه خیز است و فتنه‌ها از آنجا به نقاط مختلف منتشر می‌شود. بنابراین در شرایط فتنه، از بنگاه‌های خبرپراکنی و رسانه‌های گروهی و جمعی باید حذر کرد و با شنیدن یک خبر یا انتشار یک مقاله و یا یک مطلب نباید تحت تأثیر قرار گرفت و ناسنجیده وارد کار زار و موضع گیری شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!