کتاب «خانم ماه» در شیراز آماده چاپ شد


کتاب «خانم ماه» در شیراز آماده چاپ شد

کتاب «خانم ماه» روایت‌گر زندگی‌نامه همسر شهید «شیرعلی سلطانی» به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آماده چاپ شد.

کتاب «خانم ماه» در شیراز آماده چاپ شدبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، «ساجده تقی‌زاده» نویسنده کتاب «خانم ماه» در مورد موضوع این کتاب اظهار داشت: کتاب «خانم ماه» به زندگی همسر شهید «شیرعلی سلطانی» از شهدای بی‌سر استان فارس می‌پردازد.

وی افزود: زندگی این بانوی شهیده به نظرم جذابیت‌های بسیاری از جهات مختلف داشت که ازجمله می‌توان به نقش پررنگ وی در زندگی همسر شهیدش که در صحنه مقابله با گروه‌های منحرف در قبل از انقلاب و حضور در دفاع مقدس حضوری پرشور داشت ، اشاره کرد.

تقی‌زاده با بیان این‌که پیش‌چاپ این کتاب علاوه بر نویسندگان مطرح استان فارس بین چندگروه از بانوان نیز توزیع و بازتاب‌های خوبی از آن دریافت شد، گفت: در فعالیت‌های فرهنگی این شهیده والامقام مانند ساخت مسجد المهدی توسط همسرش هم، حضور پررنگ وی را شاهد هستیم و بعد از شهادت همسرش و با توجه به وصیت وی که همسرش نباید از جایی پولی دریافت کند؛ اثرگذاری وی در تربیت فرزندانش جالب‌ توجه است.

این نویسنده دفاع مقدس افزود: علاوه بر آن، همسر شهید شیرعلی یکی از ایثارگران دفاع مقدس است و در حوزه پشتیبانی از رزمندگان اسلام فعالیت دارد و بعد از شهادت همسرش، علاوه بر تلاش برای تأمین زندگی، برای رزمندگان خیاطی می‌کند و خانواده وی نیز از خانواده‌های ایثارگر هستند.

وی بابیان لزوم ثبت ایثارگری‌ها رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و خانواده‌های آنان، اضافه کرد: هنرمندان بسیاری آماده مستندسازی در مورد دفاع مقدس هستند و مسئولان باید با حمایت از آنان، زمینه را برای این فعالیت‌ها فراهم کنند.

تقی‌زاده با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری برای مستندسازی حماسه بزرگ ملت ایران، ادامه داد: در صورت عدم‌ حمایت کافی از ثبت و مستندسازی حماسه دفاع مقدس، باید نگران تحریف و فراموشی برخی از آن‌ها باشیم.

شهید شیرعلی سلطانی در سال 1327 متولد شد و فروردین‌ سال 1361 در عملیات «فتح المبین» در منطقه «شوش» شربت شهادت نوشید.

پیکر بی‌سر شهید را در قبری که توسط خودش و با در نظر گرفتن بازگشت بدون سر، در کتابخانه مسجد با دست خودش کنده بود ، به خاک سپردند.

شهید سلطانی به همرزمانش گفته بود: «من شرم دارم که در محضر آقایم اباعبدالله (ع) سر داشته باشم» و این چنین آرزوی وی به تحقق پیوست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هشدار روسیه به آمریکا درباره مصادره دارایی‌های این کشور