بازی هایی که معروفیت جهانی پیدا کردند


از اهداف طراحان بازی و گیم ها علاوه بر پرفروش بودن آن، جلب گیمرها به آن بازی نیز هست. به همین دلیل با ترکیب بازی ها و استفاده از ژانر های مختلف، سعی می کنند که تمامی گیمر ها را به بازی مورد نظر جذب کنند و در نهایت فروش آن بیشتر شود. در عین ادامه مطلب نوشته بازی هایی که معروفیت جهانی پیدا کردند اولین بار...

از اهداف طراحان بازی و گیم ها علاوه بر پرفروش بودن آن، جلب گیمرها به آن بازی نیز هست. به همین دلیل با ترکیب بازی ها و استفاده از ژانر های مختلف، سعی می کنند که تمامی گیمر ها را به بازی مورد نظر جذب کنند و در نهایت فروش آن بیشتر شود. در عین حال این موفقیت ها، محدود به دنیای بازی ها نمی شوند و این طراحان سعی می کنند که این شخصیت ها را وارد سایر حوزه ها بکنند و در نتیجه سود بیشتری ببرند. یعنی افراد این شخصیت ها را در فیلم ،کارتون و تبلیغات استفاده و از آن ها برند می سازند.

اکنون چند مورد از این شخصیت ها را که نام های جهانی را به خود گرفته اند را معرفی می کنیم.

لوله کش بین المللی (Super Mario)

از این شخصیت ها می توان به ماریو اشاره کرد که علاوه بر خودش، تمامی آشنایان و دوستان خود را در بازار کار وارد کرده است. طراحی به اسم شیگرو میاماتو در سال ۱۹۸۵ شخصیتی به اسم ماریو لوله کش را خلق کرد و الان نیز با گذشت سی و دو سال از آن، تعداد زیادی از گیمر ها با علاقه زیادی به او کمک می کنند تا شاه زاده را نجات دهد. این بازی در کنسول های سونی، ماکروسافت و حتی کامپیوتر حضوری نداشته اما به عنوان پرفروش ترین سری بازی با فروشی نزدیک به ۳۱۰ میلیون نسخه، در رتبه اول قرار دارد.پ

بازی هایی که معروفیت جهانی پیدا کردند

در این بازی تمامی دوستان و دشمنان ماریو، به مقام و منزلت رسیده اند. زیرا نام این کاراکتر سود آورترین و پرورش یافته ترین نام در زمینه گیم است. به طوری که هرسال تعداد زیادی وسایل و تجهیزات با شکل ماریو ساخته و فروخته می شوند و می تواند گفت که تعداد کمی از آن ها تحت لیسانس هستند و این موضوع نشان دهنده معروفیت این شخصیت و تبدیل شدن به یک نام تجاری را ثابت می کند.

پک من (Pac Man)

تمامی گیمر ها، چه جدید و چه قدیم و حتی کسانی که اهل بازی های کامپیوتری نیستند حداقل یک بار اسم پک من را شنیده اند و یا این موجود زرد رنگ را دیده اند. نامکو خالق این شخصیت یعنی پک من در سال ۱۹۸۰ بود و شرکتی به اسم می‌دوی این بازی را در آمریکا شمالی عرضه کرد. این بازی ابتدا در کنسول آرکید اجرا می شد . با این حال گیمران از این بازی و شخصیت پکمن و دشمنان او استقبال چشمگیری کردند.

بازی هایی که معروفیت جهانی پیدا کردند

و به واسطه همین استقبال گیمران طراحان این بازی در طول سی و هفت سال نسخه های مختلفی برای گوشی ها، انواع کنسول ها عرضه کردند. کشمکش دائمی و تکراری پک من برای خوردن نقطه ها و همچنین فرار او از دست دشمنانش در این مدت برای گیمران خسته کننده نبوده و این بازی برای نسل هشتم کنسول های بازی نیز ساخته می شود، نشان دهنده محبوبیت این بازی در بین افراد است. اما این محبوبیت فقط مختص به بازی نیست و در فیلم ها و وسایل های متفاوت می توان پکمن را مشاهده کرد.

عجین با سرعت (Need For Speed)

قبل از افت سری بازی های Need For Speed این بازی با بازی های مثل مسابقات ماشین سواری و جنون سرعت مقایسه می شد . تقریبا تمامی گیمرها با سری بازی های تحت تعقیب و زیرزمین و یا کرین آشنا هستند و با آن ها خاطر دارند و کیفیت بالا و هیجان انگیز بودن این بازی ها باعث شده بود تا با عطش سرعت مقایسه شود.

بازی هایی که معروفیت جهانی پیدا کردند

اما این شهرت فقط در سری بازی های کامپیوتری و کنسول ها نماند و چندین سال پیش فیلمی با اسم همین بازی و بازی ارون پال ساخته شده و سری فیلم های سریع و خشن که من جمله بهترین فیلم های سینمایی هستند در صحنه های مسابقات ماشین از این بازی الهام گرفته اند و بنابراین این اسم برای گیمر ها و چه غیر گیمر ها آشناست.

شیطان متحرک

فردی به اسم شینجی میکامی در سال ۱۹۹۶ اولین قسمت Resident Evil را طراحی و خلق کرد، تصور این را که این سری بازی او تبدیل به ترسناک ترین بازی برای گیمر ها تبدیل شود . در این سری بازی ، زامبی ها از موجوداتی مسخره و تهو برانگیز ،به موجوداتی تبدیل شدند که باصدا های عجیب شأن گیمر ها می نرساندند. نسخه های متفاوتی برای انواع کنسول ها در این بیست سال عرضه شده مانند گوشی و … . این بازی تا به الان هفتاد و هشت میلیون نسخه از قسمت های آن بفروش رسید است.

بازی هایی که معروفیت جهانی پیدا کردند

فیلم های رزیدنت اویل با اینکه نمرات پایینی از کاربران گرفته اند ولی طرفداران این سری حاضرند برای تماشای سری کامل آن پول خوبی بپردازند. در واقع می توان گفت که معرفی زامبی ها به وسیله اویل رندنت به مردم از خالق آن ها یعنی جورج رومرو بهتر عمل کرده است.

در ادامه با زوم تک همراه باشید…


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات