نشست سیاستمداران 20 کشور برای بررسی موضوع کره شمالی


نشست سیاستمداران 20 کشور برای بررسی موضوع کره شمالی

نشست سیاستمداران 20 کشور در کانادا برای بررسی موضوع کره شمالی در حالی بر فشار بیشتر تاکید داشت که چین و روسیه به عنوان کلیدی ترین کشورها در آن حضور نداشتند.

نشست سیاستمداران 20 کشور برای بررسی موضوع کره شمالی در ونکور کانادا در حالی بر فشار بیشتر تاکید داشت که چین و روسیه به عنوان کلیدی ترین کشورها در آن حضور نداشتند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، نشست روز سه شنبه وزرای خارجه و دیپلمات های 20 کشور به میزبانی مشترک کانادا و امریکا با تاکید بر فشار بیشتر و اعمال کامل تحریم ها و بدون اعلام برنامه جدیدی به کار خود پایان داد.
در این نشست وزیر خارجه کره جنوبی، کانگ کیونگ وا در عین حالی که مذاکرات اخیر دو کره را مثبت و سازنده ذکر کرد، همچنان بر ادامه فشار بی وقفه بر کره شمالی تاکید داشت.
تارو کونو، وزیر خارجه ژاپن نیز اهمیت زیاد به تمایل کره شمالی برای مذاکره را ساده انگارانه خواند و گفت: این کار صرفا خرید وقت برای فاصله انداختن بین کره جنوبی و دیگر متحدان این کشور است.تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا هم در سخنان خود خواستار افزایش فشارها شد و گفت: ما توافق کردیم که همکاری اعضای سازمان ملل به ویژه چین و روسیه برای موفقیت تحریم ها نقش اساسی دارد. وی افزود: هدف ما این است که کره شمالی برنامه هسته ای خود را کنار بگذارد.
یکی از نکات مورد بحث در مورد این نشست دعوت از کشورهایی از جمله بلژیک و دانمارک بود که در بین سالهای 1950 تا 1953 در جنگ بین دو کره، در طرف کره جنوبی قرار داشتند.
به همین علت چینی ها با عصبانیت این رویه را تفکر جنگ سرد نامیدند که صرفا موجب دعوت از دولت هایی شده بود که چند دهه قبل از کره جنوبی حمایت کرده بودند. آنها این نشست را بدون چین بی معنا و حتی موجب بی ثباتی منطقه و تفرقه افکنی بین جامعه جهانی توصیف کردند.وزیر خارجه روسیه هم این نشست را مضر و مخرب توصیف کرد.

کد ویدیو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران/ عکس