شکل های هندسی چه رنگی هستند؟


شکل های هندسی چه رنگی هستند؟

در علم طراحی وگرافیک قرار گرفتن اشکال و فرم ها، معانی ویژه ای را القا می کند در واقع آشنایی با خواص شکل ها، باعث خواهد شد معنا و مفهومی که طراح از طریق زبان تصویر و هنرهای تجسمی قصد بیان آن را داشته ، بهتر درک نماییم و با به کارگیری اشکال و رنگ ها در دکوراسیون فضاهای مختلف احساس خاصی را به فضا و افراد القا کنیم.

مربع :
مربع نمادی از مکان است و از لحاظ بصری،شکلی است متعادل ،محکم و ایستاو نموداری از استواری ، مردانگی ، سکون ، منطق و معرف زمین است.این شکل در معماری اسلامی از اهمیت بسزایی بر خوردار است و در فرهنگ ایرانی جایگاه ویژه ای دارد.
چهار ضلع مساوی ان میتواند نماد:
چهار عنصر باد ، اب، خاک و اتش یا چهار جهت اصلی شمال ، جنوب، شرق و غرب یا چهار فصل یا چهار مرحله زندگی از کودکی تا جوانی و میانسالی و پیری و یا چهار طبع سردی ، گرمی ، خشکی و رطوبت باشد.
مربع را به رنگ ابی نسبت می دهند.

شکل های هندسی چه رنگی هستند؟دایره:
دایره نمادی از حرکت و زمان است همچنین نمادی از آرامش و تداوم است، زیرا کلیه نقاط پیرامون ان از یک ارزش برخوردار بوده که این امر تعادلی بین نیروی درونی و فضای بیرونی ایجاد میکند و باعث حرکت چرخشی و دورانی می شود و مفهوم بی پایانی را القا میکند.
در عین حال دایره نمادی است از آسمان ، عالم ملکوت ، حرکت اجسام سماوی در حول محوری دوار و سیار و نیز نمادی است از جهان معنوی و متعال همچنین این شکل خصوصیات رنگ قرمز را داراست.

شکل های هندسی چه رنگی هستند؟

مثلث :
اگرمثلث بر قاعده اش قرار گیرد نمادی است از ایستایی و توازن ،پایدارترین شکل هندسی است و مثل یک کوه استوار به نظر میرسد به واسطه زوایای تیزی که دارد سطحی مهاجم و شکلی ستیزنده به خود میگیرد به دلیل وجود نقطه رأس که انرژی و نیروی شکل را به بیرون منتقل میکند، خطر و دلهره را سبب میشود.

این شکل خصوصیات روانشناسی رنگ زرد را داراست.
شکل های هندسی چه رنگی هستند؟

تحریریه دکوبوم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند