پسرعموی شرکت هیوندای یعنی کیا این روزها با تبلیغات عجیبوغریب خود زلزلهای در بین خودروییها ایجاد کرده و این بار نیز نوبت خود هیوندای است که سرخط اخبار را به خود اختصاص دهد!
چند روز پیش هیوندای از رسانههای استرالیایی برای انتشار بیانیهای کاملاً جنجالی درباره ولوستر N و i30 N استفاده کرد و در آن موقع گفت که این خودروها نسبت به فولکسواگن گلف GTI شایستگی بیشتری برای حضور در پیست دارند! سپس مدیر بخش N هیوندای و مدیر اسبق M ب ام و آقای آلبرت بیرمن حتی پا را فراتر گذاشت و قابلیت اطمینان گلف GTI در حالت فشار کامل در پیست را زیر سؤال برد!
بیرمن در خلال برگزاری نمایشگاه دیترویت 2018 به خبرنگاران گفت:
گلفهایی وجود دارند که برای رانندگی در پیست مناسب هستند اما اگر GTI استاندارد را در پیست تحتفشار بگذارید اینگونه نخواهد بود. GTI خودروی فوقالعادهای است اما پس از دو بار دور زدن هیجان خودرو به پایان میرسد. منظورم را میدانید!
زمانی که از بیرمن پرسیده شد کدام قطعات این هاچبک داغ آلمانی خراب میشود او به سادگی گفت: “همهچیز”.
این جرقه برای برافروختن یک جنگ هاچبکی داغ و واقعی کافی بود زیرا مدیر فولکسواگن استرالیا در مصاحبه با اصحاب رسانه از خجالت هیوندای درآمد! او ادعاهای بیرمن را قابل دفاع ندانست.
مدیر فولکس گفت:
ادعاهای فوقالعاده از جانب رقبایی منتشر میشوند که هنوز خودروی خود را برای فروش آماده نکردهاند. درحالیکه سخنان فریبکارانه میتوانند گذر روز در یک پیست را خاص بکنند اما تجربه و تخصص فراوان برای مهندسی یک GTI یا R که در دنیای واقعی نیز درخشیدهاند موردنیاز است.
انتظار داریم پس از سخنان مدیر فولکس جنگ بین رقبا در ماههای آینده نیز ادامه یابند. البته جنگ بین این دو خودروساز بسته به بازار دقیق نخواهند بود زیرا قدرتمندترین نسخه گلف GTI خروجی 220 یا 240 اسبی داشته درحالیکه i30 N و ولوستر N از پیشرانه مشترک 275 اسبی استفاده میکنند. شاید مقایسه هیوندای i30 N با گلف R دوئل بهتری باشد!