معرفی برترین فیلم‌های عاشقانه سال 2017


معرفی برترین فیلم‌های عاشقانه سال 2017

عشق، موضوعی که در سینما نقش بزرگی را ایفا کرده و همواره یکی از محبوب‌ترین ژانرهای سینمایی است. می‌توان گفت نشانه‌هایی از عشق همواره در اکثر فیلم‌ها وجود دارد. در این مقاله نگاهی داریم به چند فیلم عاشقانه سال میلادی که گذشت.    5. Song to Song تازه‌ترین ساخته‌ی «ترنس...

عشق، موضوعی که در سینما نقش بزرگی را ایفا کرده و همواره یکی از محبوب‌ترین ژانرهای سینمایی است. می‌توان گفت نشانه‌هایی از عشق همواره در اکثر فیلم‌ها وجود دارد. در این مقاله نگاهی داریم به چند فیلم عاشقانه سال میلادی که گذشت.

5. Song to Song

معرفی برترین فیلم‌های عاشقانه سال 2017

تازه‌ترین ساخته‌ی «ترنس مالک» (Terrance Malick) پس از انتظاری طولانی در سال 2017 به اکران درآمد و اگرچه بسیاری از منتقدین از آن راضی نبودند اما فیلم توانست توجه علاقه‌مندان سینما را جلب کند. فیلم، عشق در دنیای مدرن را از طریق روابط درهم آمیخته دو زوج در دنیای موسیقی با بازی «رایان گاسلینگ» (Ryan Gosling)، «رونی مارا» (Rooney Mara)، «مایکل فسبندر» (Michael Fassbender) و «ناتالی پورتمن» (Natalie Portman) به تصویر می‌کشد. موسیقی در فیلم نقش مهمی ایفا می‌کند و ستاره‌های بزرگ دنیای راک اند رول مثل «ایگی پاپ» (Iggy Pop) و «پتی اسمیت» (Patti Smith) در فیلم حضور دارند. از دیگر بازیگران سرشناس فیلم می‌توان به «کیت بلانشت» (Cate Blanchett) و «هالی هانتر» (Holly Hunter) اشاره کرد. «کریستین بیل» (Christian Bale) نیز قرار بود در فیلم حضور داشته باشد و برای سه روز در صحنه فیلمبرداری حضور داشت اما در انتها از صحنه‌هایی که او در آن‌ها حضور داشت استفاده نشد.

مانولا دارجیس، منتقد نیویورک تایمز در نقد خود از فیلم نوشته است: «برو، در آغوشش فرو برو، در مقابل جذابیتش مقاومت کن، بحث کن. شاید این فیلم، فیلمی نباشد که بتوان عاشقش شد اما فیلمی است که باید دید.»

4. A Ghost Story

معرفی برترین فیلم‌های عاشقانه سال 2017

«پیتر لاوری» (David Lowery) پس از ساختن انیمیشن «اژدهای پیت» به دنیای فیلم‌های مستقل بازگشت و برای بار دوم با «رونی مارا» و «کیسی افلک» (Casey Affleck) همکاری کرد. فیلم یک زوج با بازی مارا و افلک را به تصویر می‌کشد که پس از رویارویی با اتفاقی غم‌انگیز و ناگهانی رابطه‌ای پیچیده و ابدی بینشان شکل می‌گیرد. فیلم در تاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۱۷ در جشنواره فیلم ساندنس اکران و با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدین همراه شد. برخلاف اسمش ، این فیلم ربطی به ژانر وحشت ندارد و تنها نقطه مشترکش با یک روح این است که سعی دارد اگر بیننده اجازه دهد به روح او نفوذ کند. فیلم تمام نگرانی‌ها و استرس‌هایی که انسان مدرن برای آینده بشریت دارد با آرامشی زجرآور به تصویر می‌کشد.

3. Call Me by Your Name

معرفی برترین فیلم‌های عاشقانه سال 2017

«مرا با اسمت صدا کن» که انتظار می‌رود در اسکار امسال خوش بدرخشد براساس کتابی با همین نام نوشته «آندره آسیمان» (André Aciman) به کارگردانی «لوکا گوآداگنینو» (Luca Guadagnino) است، کسی که فیلم‌ تحسین شده A Bigger Splash را در کارنامه هنری خود دارد. فیلم که در یکی از زیباترین مکان‌های ایتالیا فیلمبرداری شده شرح دورانی از زندگی پسر 17 ساله‌ به نام «الیو» با بازی «تیموتی چلمی» (Timothée Chalamet) است که با مهمان پدرش به نام «الیور» با بازی «آرمی همر» (Armie Hammer) وارد رابطه‌ی عاطفی می‌شود. از دیگر بازیگران فیلم می‌توان به «مایکل استولبرگ» (Michael Stuhlbarg) اشاره کرد. «صوفیان استیونز» (Sufjan Stevens) موزیسین مطرح آمریکایی با الهام از کتاب مرا با اسمت صدا کن، فیلمنامه و مکالمه‌هایش با کارگردان سه قطعه موسیقی برای فیلم ساخت.

2. Phantom Thread

معرفی برترین فیلم‌های عاشقانه سال 2017

فیلم داستان طراح لباس مشهوری با بازی «دنیل دی لوئیس» (Daniel Day‑Lewis) است که در لندن پس از جنگ جهانی دوم همراه با خواهرش دنیای مد را در دست دارد اما زندگی او که همه‌ چیز در آن با دقت برنامه‌ریزی شده‌است با ورود عشق تغییر پیدا می‌کند. این دومین همکاری کارگردان قدر فیلم یعنی «پال توماس اندرسون» (Paul Thomas Anderson) و دی لوئیس است. این دو قبل از این در فیلم «خون به پا خواهد شد» با یکدیگر همکاری کردند. پس از اکران در دسامبر 2017 فیلم با استقبال عالی منتقدین رو به رو شد. لازم به ذکر است که دی لوئیس با این فیلم از دنیای بازیگری کناره گیری کرد و بازنشستگی خود را از این حرفه اعلام کرد. موسیقی فیلم توسط «جانی گرینوود» (Johnny Greenwood) گیتاریست و کیبوردیست گروه Radiohead ساخته شده‌است.

1. The Shape of Water

معرفی برترین فیلم‌های عاشقانه سال 2017

فیلم تازه‌ی «گیرمو دل تورو» (Guillermo del Toro)، داستان‌پرداز ماهر مکزیکی که توانست جایزه بهترین کارگردانی را در گلدن گلوب امسال بدست آورد، در دوران جنگ سرد آمریکا اتفاق می‌افتد و راجع به زنی ناشنوا با بازی «سالی هاوکینز» (Sally Hawkins) است که در یک آزمایشگاه سری دولتی به موجودی که در آن جا زندانی است دل می‌بندد. بسیاری از منتقدین این فیلم دل تورو را بهترین فیلم او از زمان Pan’s Labyrinth می‌دانند. هاوکینز که در نقشش خوش درخشیده یکی از شانس‌های اصلی برنده شدن جایزه‌ی اسکار است. «داگ جونز» (Doug Jones)، مایکل شنون (Michael Shannon) و اکتاویا اسپنسر (Octavia Spencer) از دیگر بازیگران فیلم هستند. پیش‌بینی بسیاری این است که این فیلم بتواند دو جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را در جشنواره اسکار امسال بدست بیاورد.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
معرفی برترین فیلم‌های عاشقانه سال 2017

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فیلم و سریال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید