قطعیِ گسترده برق در پی تشدید گرما در استرالیا


قطعیِ گسترده برق در پی تشدید گرما در استرالیا

بنابر اعلام رسانه‌های محلی استرالیا، با افزایش مصرف برق در پی تشدید گرما در استرالیا امروز برق بیش از 10 هزار خانه در دومین ایالت پرجمعیت این کشور قطع شد.

به گزارش مشرق، بنابر اعلام رسانه‌های محلی استرالیا، با افزایش مصرف برق در پی تشدید گرما در استرالیا امروز برق بیش از ۱۰ هزار خانه در دومین ایالت پرجمعیت این کشور قطع شد.

بروز اختلال در شبکه توزیع برق و به دنبال آن در سرویس‌دهی به بیش از ۵۰ هزار خانه در روز گذشته در حالی رخ داد که کمتر از یک سال پیش نیز سیدنی بزرگ‌ترین شهر استرالیا به دلیل موج گرما دچار قطعی گسترده برق شد.

بنابر اعلام رسانه‌های محلی، دمای هوا طی چند روز گذشته در ایالت ویکتوریا از مرز ۴۰ درجه نیز عبور کرده و همین موضوع موجب افزایش مصرف برق شهروندان شده است.

به گفته کارشناسان هواشناسی، دمای هوا طی چند روز آینده کاهش پیدا می‌کند؛ اما انتظار می‌رود در اوایل فوریه مجددا موج گرما استرالیا را فرا گیرد.

دانیل اندروز، نخست وزیر ایالت ویکتوریا در یک نشت خبری به خبرنگاران حاضر اعلام کرد: «در صورتی که قطعی برق موجب خسارت به شهروندان شده باشد، شرکت‌های توزیع برق موظف به جبران خسارات آنها خواهند بود».

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام