عوارض پخت غذا در ظروف مسی


یکی از عواملی که در پخت غذا به شدت تاثیر گذار است , ظرفی است که در آن غذا را می پزیم. برخی از علوم پزشکی بیان کرده اند از آن جا که به هنگام پخت , برخی از عناصر ظروف مسی , روحی , تفلون چدن و … وارد غذا می شوند , چندان ادامه مطلب نوشته عوارض پخت غذا در ظروف مسی اولین بار در زوم تک پدیدار شد.

یکی از عواملی که در پخت غذا به شدت تاثیر گذار است , ظرفی است که در آن غذا را می پزیم. برخی از علوم پزشکی بیان کرده اند از آن جا که به هنگام پخت , برخی از عناصر ظروف مسی , روحی , تفلون چدن و … وارد غذا می شوند , چندان مناسب پخت نبوده و بهترین ظرف برای طبخ غذا ظروف پیرکس و شیشه ای است. اما طب سنتی نظری متفاوت داشته و معتقد است ظروف لعابی , سنگی , گلی و سفالی مناسب ترین ظرف برای تهیه غذا می باشند. در این میان نیز برخی ظروف مسی را برای این کار مناسب می دانند , در این جا بعضی از عوارض این کار را بررسی می کنیم.

اگر برای مدتی طولانی از ظروف مسی استفاده کنیم بدون شک مقدار زیادی مس را وارد بدن خود کرده و بدون شک به مشکلاتی از جمله بیش فعالی در کودکان , افسردگی و بی‌خوابی دچار می شویم. همچنین کمبود مس نیز باعث ایجاد اختلالاتی از جمله مشکلات پوستی , آنمی , توهمات شنوایی و … می گردد.

عوارض پخت غذا در ظروف مسی

متخصصان تغذیه بیان کردند این باور که با تهیه غذا ور ظروف مسی میتوان مواد مغذی و املاح معدنی به بدن رساند , بسیار غلط است و اگر این مواد معدنی , مخصوصا مس , بیش از حد نیاز وارد بدن شود در کبد رسوب کرده و فرد دچار سر درد , سر گیجه , مسمومیت و تهوع می شود. همچنین از آن جا که وجود مس زیادی در غذا در جذب موادی از جمله آهن و کلسیم اختلال ایجاد کرده و منجر به دفع این مواد بدون جذب آن ها می شود , توصیه می شود از ظروف مسی لعاب دار استفاده شده و از ظرف های مسی که لعاب ندارند استفاده نکنند.

برخی دیگر از پزشکان متخصص تغذیه می گویند ظروف مسی که دارای پوششی از قلع هستند نیز برای استفاده روزانه مناسب بوده و مانع از ورود مس به غذا می شوند اما باید مراقب بود که ظروف نیز با کوچک‌ ترین خراش , پوشش قلع خود را از دست داده و دیگر محافظی برای جلوگیری از ورود مس به غذا نیستند.

در ادامه با زوم تک همراه باشید…


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بهترین گوشی های شیائومی بازار ایران (اردیبهشت 1403)