تا آخر عمر چهره داور دیدار با دانشگاه آزاد را فراموش نمی‌کنم


تا آخر عمر چهره داور دیدار با دانشگاه آزاد را فراموش نمی‌کنم

سرمربی تیم ملی تکواندو شهرداری ورامین گفت: دلیل اصلی باخت ما مقابل دانشگاه آزاد داور وسط بود و من هرگز تا آخر عمر چهره او را فراموش نمی‌کنم.

تا آخر عمر چهره داور دیدار با دانشگاه آزاد را فراموش نمی‌کنم
به گزارش فانوس،پیام خانلرخانی در خصوص دیدار پرحاشیه شهرداری ورامین با دانشگاه آزاد اظهار داشت: دیدار روز گذشته(دوشنبه) تیم ما با دانشگاه آزاد فینال رقابت‌های لیگ برتر بود و هر تیمی که به برتری دست پیدا می‌کرد شانس قهرمانی خود را افزایش می‌داد. دانشگاه آزاد در این دیدار نیاز به پیروزی داشت اما ما حتی با تساوی نیز می‌توانستیم اختلاف دو امتیازی خود با این تیم را حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: با وجود این شرایط نیز ما برای پیروزی به میدان رفتیم اما متاسفانه برخی حواشی و اشتباهات بچه‌گانه بازیکنان جوان ما که طبیعی هم بود باعث شد نتیجه را واگذار کنیم. دلیل اصلی باخت ما نیز مقابل دانشگاه آزاد داور وسط بود و من هرگز تا آخر عمر چهره او را فراموش نکنم. مگر یک داور چند بار می‌تواند در یک دیدار حساس در زمین اشتباه کند و قطعا می‌گویم عمدی در کار او وجود داشته است. اشتباهات این داور تیم قهرمان من را از سکوی قهرمانی پایین انداخت.

سرمربی تیم تکواندو شهرداری ورامین در پاسخ به این سوال که با وجود باقی‌مانده دو هفته از مسابقات لیگ دیگر هیچ شانسی برای قهرمانی تیم خود قائل نیست، گفت: به نظر من تا حدود 90 درصد تکلیف قهرمان مشخص شده است، مگر اینکه معجزه‌ یا حادثه عجیبی رخ بدهد تا دانشگاه آزاد در 5 بازی خود به تساوی یا شکستی دست پیدا کند که احتمال آن نیز خیلی ضعیف است.

خانلرخانی در خصوص اعتراض و انتقاد اکثر مربیان در رقابت‌های این هفته لیگ برتر تکواندو به داوری‌ها اظهار داشت: من هیچ وقت در خصوص عملکرد داوری‌ها صحبت نکردم اما چیزی که روز گذشته مشاهده کردم باعث تعجب من شد. در دیدار ابوالفضل یعقوبی با بازیکن دانشگاه آزاد(میرهاشم حسینی) در راند اول، داور دو اخطار اشتباه به یعقوبی داد که من کارت کشیدم و اخطارها را برگرداندم. بخشی از فیلم این بازی در کانال فدراسیون موجود است که در آن فیلم سه مورد اشتباه فاحش از سوی داور مسابقه صورت گرفت که چند امتیاز و اخطار جابه‌جا شد.

وی خاطر نشان کرد: در راند طلایی نیز همه افراد حاضر در سالن دیدند که بازیکن دانشگاه آزاد با گرفتن و پایین کشیدن یعقوبی ضربه زد اما متاسفانه آقای داور انگار از لحاظ بینایی مشکل داشت. 7 یا 8 مورد اشتباه تاثیرگذار از سوی داور در این مسابقه صورت گرفت که من با سند در خصوص آنها صحبت می‌کنم. در خصوص عملکرد داور اعتراض زیادی کردم اما متاسفانه جوابی نگرفتم. حتی این داور بعد از پایان مسابقه هیچ عذرخواهی نیز انجام نداد و جالب اینکه از این داور در دیدارهای دیگر تیم‌ها نیز استفاده شد.

سرمربی تیم شهرداری ورامین در خصوص اعتراض یوسف کرمی، سرمربی یاسین پیشرو به عملکرد این داور در دیدار با تیم کن عنوان کرد: همین داور در دیدار یاسین پیشرو و کن باز هم در راند طلایی ضربه به صورت را به ناحق سوئیچ کرد تا بازیکن یاسین پیشرو بازنده شود و اعتراض یوسف کرمی را نیز به دنبال داشته باشد. فقط به خاطر این داور می‌توانم تاسف بخورم چرا که هیچ وقت به گواه آرشیو خبرگزاری‌ها، مصاحبه‌ای در خصوص داوری نداشتم اما امروز شاهد مسائل بوداری در خصوص داوری بودیم. نمی‌دانم این داور به ناظر داوری چه چیزی گفت که کارت من را در حالی که همه دیدند بازیکن دانشگاه آزاد زمین خورد سوزاندند. بعد از آن نیز چند مورد اشتباه در مسابقه و یک مورد در راند طلایی اشتباه صورت گرفت که دیگر کارت نداشتم تا اعتراض کنم و رای را برگردانم.

خانلرخانی در خصوص اینکه این اشتباهات داوری که منجر به از دست رفتن قهرمانی شهرداری ورامین شد امکان دارد باعث دلسرد شدن مسئولان این تیم برای تیمداری در فصل بعد شود، گفت: خدا را شکر می‌کنم مسئولان شهرداری امروز در سالن بودند و مشاهده کردند داور با تیم ما چه کاری کرد. اگر آنها در سالن نبودند کار من سخت‌تر بود و واقعا دیگر چیزی در این دیدار دست من نبود. قطعا خود مسئولان شهرداری ورامین در خصوص آینده این تیم تصمیم گیرنده هستند اما آنها در این فصل از من قهرمانی می‌خواستند. شاید با این اتفاقات شهرداری ورامین منحل شود و آنها دیگر تمایلی به تیمداری نداشته باشند. متاسفانه یک داور سرنوشت یک تیم، یک شهر و 20 بازیکن جوان را نابود کرد.اگر من جای عبدالرضا بهاری(داور) بودم برای همیشه داوری را کنار می‌گذاشتم چراکه زحمات یکساله یک مجموعه را نابود کرده بودم.

وی افزود: بچه‌های ما بعد از بازی همه گریه می‌کردند و بیشتری ناراحتی من نیز به خاطر این بچه‌های جوان بود. من به خاطر خودم ناراحت نیستم چرا که 4، 5 قهرمانی در لیگ به دست آوردم اما واقعا این بچه‌ها از جان و دل در این فصل تلاش کردند. دو بازیکن جوان ما نیز روز گذشته بازی را واگذار کردند اما از نظر من مهم نبود. در دیدار حساسی که برای تعیین قهرمان فصل است و نتیجه آن نیز 5 بر 3 می‌شود یک اشتباه داوری سرنوشت یک فصل را بر هم می‌ریزد.

سرمربی شهرداری ورامین تاکید کرد: تمام کسانی که در سالن حضور داشتند از اتفاقات دیدار با دانشگاه آزاد افسوس خوردند. اگر این اشتباه در دور رفت لیگ صورت گرفته بود ما فرصت جبران داشتیم اما در حال حاضر 4 بازی بیشتر باقی نمانده است و همه چیز تمام شده است. ما دیگر دیدار رودرویی با دانشگاه نداریم و این تیم نیز بازی‌های سخت خود را انجام داده است. نمی‌دانم چه می‌توانم بگویم اما یک داور روز گذشته تیم قهرمان را تبدیل به نایب قهرمان کرد . فقط می‌توانم تاسف بخورم و داور را به خدا واگذار کنم و امیدوار باشم خدا حق این جوانان را بدهد.

خانلرخانی در پایان گفت: تنها تعجب من این بود که چرا کمیته داوران بعد از اشتباهات این داور مجددا از او استفاده کرد و چه اصراری در استفاده از وجود داشت.داوری که به هیچ وجه در سطح لیگ برتر نیست. امیدوارم مسئولان کمیته داوران یه شایسته سالاری توجه بیشتری نشان بدهند و در دیدارهای حساس از بهترین داوران استفاده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا