به گفته نیک کسل، فیلم Halloween جدید فضایی مشابه با نسخه اورجینال دارد


به گفته نیک کسل، فیلم Halloween جدید فضایی مشابه با نسخه اورجینال دارد

«نیک کسل» (Nick Castle) که با بازی در نقش «مایکل مایرز» (Michael Myers) در اولین شماره از سری فیلم‌های Halloween توانست یکی از تاثیرگذارترین و شاخص‌ترین شخصیت‌های تاریخ ژانر ترسناک را خلق کند، معتقد است فیلم Halloween که امسال پخش می‌شود فضایی بسیار مشابه با شماره اول Halloween دارد. گاهی...

«نیک کسل» (Nick Castle) که با بازی در نقش «مایکل مایرز» (Michael Myers) در اولین شماره از سری فیلم‌های Halloween توانست یکی از تاثیرگذارترین و شاخص‌ترین شخصیت‌های تاریخ ژانر ترسناک را خلق کند، معتقد است فیلم Halloween که امسال پخش می‌شود فضایی بسیار مشابه با شماره اول Halloween دارد.

گاهی وقت‌ها یک فیلم انقدر در ژانر خودش موفق ظاهر می‌شود که می‌تواند به تنهایی یک ساب‌ژانر و یا سبک جدید خلق کند. شماره اول Halloween دقیقا از همین دست فیلم‌هاست و بسیاری از کارشناسان، این فیلم را پدر سبک «اسلشر» (Slasher) مدرن در فیلم‌های ترسناک می‌دانند. فیلم Halloween داستان مایکل مایرز را به تصویر می‌کشید که بیماری روانی داشت و در روز هالووین به جان مردم می‌افتاد. البته داستان فیلم کمی پیچیده‌تر از این حرف‌ها بود اما در مجموع، داستان چندان خاصی نداشت و تمام موفقیت خودش را مدیون فضا و اتمسفر نسبتا خاصی که داشت، بود. اما شماره‌های بعدی Halloween هیچ هدفی جز واریز پول بیشتر به حساب سازندگان خود نداشتند و با داستان‌های بعضا عجیب و غریب خودشان حتی دو آتیشه‌ترین طرفداران فیلم Halloween را هم خسته کردند.

اما به نظر می‌‌رسد فیلم Halloween که امسال قرار است اکران شود، تفاوت‌های بسیار زیاد و امیدوارکننده‌ای با دیگر دنباله‌های Halloween اورجینال دارد. این فیلم که با کارگردانی «دیوید گوردن گرین» (David Gordon Green) در همین سال 2018 اکران خواهد شد، قرار است هر اتفاقی که در دیگر دنباله‌های Halloween رخ داده است را نادیده بگیرد و تنها شماره اول این سری فیلم‌ها را به رسمیت بشناسد. «جِیمی لی کرتیس» (Jamie Lee Curtis) به عنوان بازیگر و خالق سری فیلم‌های Halloween یعنی «جان کارپنتر» (John Carpenter) هم به عنوان تهیه‌کننده در این فیلم حضور خواهند داشت.

اما کرتیس و کارپنتر تنها کسانی نیستند که قرار است بار دیگر به دنیای Halloween برگردند و نیک کسل هم قرار است بار دیگر مایکل مایرز را به تصویر بکشد. اگر از طرفداران این سری فیلم‌ها باشید، احتمالا می‌دانید که کسل تنها در شماره اول Halloween نقش مایکل مایرز را برعهده داشت و در شماره‌های بعدی بازیگرانی دیگر (که عمدتا هم آماتور بودند) این نقش را برعهده گرفتند. تاکنون هالیوود در مجموع 10بار سراغ سری فیلم‌های Halloween رفته است، و به جز یک مورد، در تمام این فیلم‌ها هم مایکل مایرز حضور داشته اما شماره اول Halloween و فیلم Halloween که امسال اکران می‌شود، تنها آثاری هستند که از حضور نیک کسل در نقش مایکل بهره برده‌اند. این موضوع باعث شده که طرفداران سری فیلم‌های Halloween امید زیادی به هالووین امسال داشته باشند! خود شخص نیک کسل هم معتقد است طرفداران حق دارند امیدوار باشند:

این فیلم هم مثل شماره اول Halloween در یک محله کوچک رخ می‌دهد و حسی بسیار مشابه با آن فیلم را به بیننده منتقل می‌کند. فیلم Halloween که امسال اکران می‌‌شود شباهت‌های بسیار زیادی با Halloween اورجینال دارد و بعضی جاها حتی به شما حس دژاوو (آشنا پنداری، منظور همون حسی است که وقتی یک چیز را می‌بینید و حس می‌کنید قبلا آن را دیده‌اید در حالی که در واقعیت هیچگاه آن را ندیده‌اید) منتقل می‌کند. فیلمنامه فیلم توسط افراد باهوش و کاربلدی نوشته شده و علی رغم اینکه فضایی بسیار مشابه با شماره اول Halloween دارد، اما به هیچ عنوان کپی و تکراری نیست.

وقتی برای اولین بار من و جِیمی وارد صحنه فیلم‌‌برداری این فیلم شدیم دقیقا همان حسی را داشتیم که سر شماره اول Halloween داشتیم. افراد جوانی در این فیلم با یکدیگر همکاری می‌کنند. درست است که ما سر فیلم‌برداری شماره اول، تیم جوان‌تری داشتیم اما این تیم جدید هم تیم جوانی هستند. اکثر کسانی که در Halloween جدید حضور دارند، در دانشکده‌های هنر و فیلم‌سازی با یکدیگر هم‌کلاسی بوده‌اند و به همین دلیل ارتباط نزدیکی بینشان وجود دارد.

به گفته نیک کسل، فیلم Halloween جدید فضایی مشابه با نسخه اورجینال دارد

اما وقتی از کسل در رابطه با اینکه آیا تصور می‌کرده که بار دیگر نقش مایکل مایرز را به تصویر بکشد یا خیر، پرسیده شد، پاسخ جالبی داد:

اصلا و ابدا! من تا همین 5ماه پیش هم نمی‌دانستم که قرار است دنباله‌ دیگری بر فیلم Halloween ساخته شود و اصلا هم انتظار این را نداشتم که حتی اگر این دنباله ساخته شود، من قرار است پس از 40سال که از شماره اول Halloween می‌گذرد در آن حضور داشته باشم. همان‌طور که می‌دانید من زیاد در فیلم‌های سینمایی بازی نمی‌کنم اما این نقش برایم جذابیت خاص خودش را دارد.

همان‌طور که در ابتدا هم گفته شد، فیلم Halloween که در سال 1978 اکران شد، از نظر بسیاری از کارشناسان، پدر سبک اسلشر مدرن در ژانر ترسناک است و درواقع فیلم‌هایی مانند Friday The 13th و A Nightmare On Elm St موجودیت خود را مدیون Halloween هستند. حال باید ببینیم فیلم Halloween سال 2018 هم می‌تواند یک ورژن مدرن‌تر از اسلشر را به هالیوود معرفی کند یا خیر. ضمن اینکه شاید این فیلم در صورت موفق شدنش، بتواند موجب ساخته شدن دنباله‌های جدی‌‌تر و یا حتی بازسازی‌هایی از دیگر آثار کلاسیک این سبک شود. در هر صورت یک چیز مشخص است و آن هم این است که ژانر ترسناک در یک دوره رنسانس قرار گرفته است و از سال گذشته، با سرعت بسیار بالایی در حال احیا شدن است.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
به گفته نیک کسل، فیلم Halloween جدید فضایی مشابه با نسخه اورجینال دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی