آغاز دوره‌ی آموزشی تربیت مربی خانواده در چهارمحال و بختیاری


آغاز دوره‌ی آموزشی تربیت مربی خانواده  در چهارمحال و بختیاری

گروه اجتماعی - سرپرست معاونت فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از شروع دوره‌ی آموزشی تربیت مربی خانواده خبر داد.

حجت‌الاسلام سید عزیز الله میراحمدی، سرپرست معاونت فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، گفت: نهاد روحانیت در ایجاد تحول و ارتقای سطح سواد اجتماعی درزمینهٔ های مختلف جایگاهی ویژه دارد، به‌شرط آنکه نیروهای ورزیده و کادری حرفه‌ای و سیاست‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و راهبردهایی کارآمد، عینی و معقول داشته باشد.
وی ادامه داد: بر همین اساس دوره‌ی آموزشی تربیت مربی خانواده از دوره‌های مهمی است که در اواخر سال 96 کلید خواهد خورد و از میان طلاب پایه 9 به بالا افرادی به‌منظور شرکت در این دوره ی آموزشی انتخاب خواهند شد.
حجت الاسلام میراحمدی افزود: این دوره ی آموزشی به منظور تحکیم بنیان خانواده، کاهش آسیب های اجتماعی مرتبط با خانواده و با حضور افراد متخصص و مجرب برگزار می شود.
سرپرست معاونت فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عنوان اصلی این دوره، دوره ی علمی و آموزشی تربیت مربی خانواده است که 16 واحد و جمعا 128 ساعت است که تا اواخر شهریور سال آینده طول خواهد کشید.
وی با اشاره به اینکه این دوره با مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه ی استان اصفهان برگزار می شود، بیان کرد: اساتید این دوره آموزشی از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه هستند و در پایان این دوره آزمون برگزار خواهد شد و هر مربی موظف است در یک دوره ی کارورزی مشاوره هم حضور پیدا کند.
حجت الاسلام میراحمدی با بیان اینکه این دوره با حضور 30 تا 40 نفر از 90 نفر شروع خواهد شد، گفت: افرادی که متقاضی شرکت در این دوره ی آموزشی هستند باید در مصاحبه ی ورودی شرکت کنند و تا کنون 90 نفر از مبلغین و مبلغات توسط اساتید مصاحبه شده اند و افرادی که پذیرفته شوند در افتتاحیه ی این دوره ی آموزشی دعوت خواهند شد.
وی ادامه داد: پایان دوره و بعد از آزمون کارورزی و آزمون کتبی، گواهینامه ی پایان دوره به افراد داده خواهد شدو از اولویت تبلیغی برخوردار خواهند شد و سرفصل های دوره هم 2 واحد مفاهیم روانشناسی، 2 واحد نظریه های روانشناسی در تحکیم خانواده با تأکید بر دیدگاه اسلام، 1 واحد حقوق خانواده در ایران، 2 واحد اصول روش ها و فنون مشاوره ی خانواده، 2 واحد هم مهارت های زندگی، 2 واحد جامعه شناسی خانواده با تأکید بر آسیب ها، 2 واحد مهارت های زناشویی، 2 واحد تربیت فرزند از دیدگاه اسلام و 1 واحد خانواده و رسانه هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا