الزامات شهرهای هوشمند پایدار برای شهرداران ارسال می‌شود


الزامات شهرهای هوشمند پایدار  برای شهرداران ارسال می‌شود

الزامات شهرهای هوشمند پایدار در قالب کتابی در حاشیه همایش و نمایشگاه صنعت ساخت رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، ‌ نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات در این زمینه اظهار کرد: این کتاب در واقع گزارشی از سازمان ای تی اف در ارتباط با شهرهای هوشمند و پایدار آماده شده است. در این کتاب کشورهای بسیاری مورد مطالعه قرار گرفته‌اند و اصل این کتاب با ۱۱۱۲ صفحه بدست ما رسیده است.

وی عنوان کرد: در این کتاب تصمیم بر آن شد که بصورتی مورد تقسیم بندی قرار گیرد که موضوعات جداگانه براساس نیازها طبقه بندی شود و هر فرد براساس حرفه از آن استفاده کند.

جهانگرد تاکید کرد: این کتاب در پنج جلد طراحی شده و هرآنچه که در کنترل شهر هوشمند باید بدانیم در آن وجود دارد و تمامی استانداردها و توصیه‌ها وجود دارد و تماما کتابی بی نقص است.

به گفته او خوشبختانه با حمایت سازمان فناوری اطلاعات و دبیرخانه شورای فناوری اطلاعات کمک شد که از این کتاب در این مراسم رونمایی شود و در آینده نزدیک در تیراژ بالا برای تمام شهرداران ارسال شود.

براساس این گزارش، پیشتر در کنفرانس صنعت ساخت رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفته بود: دولت سالانه بیش از ۱۰ میلیارد دلار یارانه برای انرژی که در ساختمان‌ها مصرف می‌شود هزینه می‌کند.

محمد شکرچی‌زاده اظهار کرد: با به کارگیری روش‌های نوین ساختمان‌سازی، ‌­ می‌توان ۳۰ درصد از ۴۰ درصد انرژی که در ساختمان ها هدر می‌رود جلوگیری کرد. وی افزود: به دنبال بازیابی صنعت ساختمان هستیم که ببینیم چگونه می‌توانیم این جایگاه را ارتقاء ببخشیم.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 24 اسفند 1402 با معنی و تفسیر دقیق