تقویت عزت در فرزندان


تقویت عزت در فرزندان

تقویت عزت در فرزندان مدت مطالعه 1 دقیقه یکی از مهمترین عوامل اثر گذار در احساس ارزشمندی فرزندان کیفیت محبت والدین در ارتباط با آنهاست. والدین بر اساس شخصیت وآموخته ها و پیش فرض هایشان سبکی را برای مشی با فرزندان انتخاب می کنند که گاه مختص خودآنهاست و نمونه مشابه دیگری ندارد و طبیعتا نحوه مهر ورزی و محبت به فرزند نیز تحت...

تقویت عزت در فرزندان
مدت مطالعه 1 دقیقه

یکی از مهمترین عوامل اثر گذار در احساس ارزشمندی فرزندان کیفیت محبت والدین در ارتباط با آنهاست.
والدین بر اساس شخصیت وآموخته ها و پیش فرض هایشان سبکی را برای مشی با فرزندان انتخاب می کنند که گاه مختص خودآنهاست و نمونه مشابه دیگری ندارد و طبیعتا نحوه مهر ورزی و محبت به فرزند نیز تحت تاثیر این سبک قرار می گیرد.
محبت و مهروزی به فرزند از توجه ، احترام، وقت گذاری آغاز و با ابراز محبت ،نوازش و آغوش ادامه می یابد
اینکه در این طیف گسترده سبک والدین کدام یک از این مولفه ها را شامل می شود یا نمی شود باعث تقویت یا تضعیف مهرورزی می شود . والدی که می گوید من محبتم را با کارها وتلاشهایی که برای تامین هزینه هایش انجام می دهم نشان می دهم یا والدی که می گوید من با آغوش گرفتن مخالفم یا دوست ندارم یا اینکه بوسیدن را موجب لوس شدن فرزند بداندمثالهایی از سبک های اختصاصی برخی والدین می باشد. آنچه در موضوع محبت یا مهر ورزی نسبت به فرزند نقش اساسی دارد آن است که مصادیق محبت قابل تبدیل به هم یا جایگزینی نیستند به بیان دیگر نیاز فرزند به محبت شامل همه مصادیق محبت می شود و تامین هر یک از نیازها دیگری را پوشش نمی دهد.
بنابراین والدین می بایست به شناخت و جاری سازی همه مصادیق به صورت مجزا همت بگمارند. کوتاهی در این بخش موجب کاهش قطعی احساس ارزشمندی فرزندان خواهد شد.

حسین مینایی
روانشناس نوجوان

آغوش ،، بالا بردن عزت نفس کودکان، عزت ،، محبت ،، مهرورزی، نوازش ،

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن