مهم ترین محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری


مهم ترین محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری

تهران - ایرنا - رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز- پنج شنبه - در دیدار رییس و اعضای مجلس خبرگان رهبری بیانات بسیار مهمی را ایراد فرمودند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مهم ترین محورهای بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار به شرح زیر است:
** یک حرکت جوانانه و پرتلاش و پرنشاط در کشور وجود دارد که اعتقاد بنده به آینده ای به مراتب بهتر از امروز را برای ایران، مستحکم تر از همیشه کرده است.
** از مشکلات معیشتی و دیگر مشکلات مردم اطلاع داریم اما معتقدیم هیچ مشکل حل نشدنی در کشور وجود ندارد.
** مجموعه عظیمی از جوانان مؤمن و فعال که امام و دفاع مقدس را هم ندیده اند با استحکام و اعتقاد عمیق اهداف انقلاب را پیگیری می کنند.
** معیّت و همراهی پروردگار وعده‌ای قطعی، اطمینان‌بخش و نشاط‌آفرین برای جبهه حق است و شرط تحقق این وعده مسلم الهی، ادای وظایف علما، مسئولان نظام و دستگاههای آموزشی و تبلیغاتی در تربیت ایمانی جامعه و پایبندی عملی آنها به تقوا، پرهیز از اشرافی‌گری و کار و تلاش و پایداری است.
** مجلس خبرگان رهبری جنبه علمایی برجسته ای دارد و در واقع مظهر زنده آمیختگی دین و سیاست است
** کسانی به مبارزه سخت و جنگ دشوار سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی ایران با هجوم همه جانبه دشمنان معترضند و فکر می کنند جمهوری اسلامی این جنگ را شروع کرده است، اما این تصور، نوعی غفلت است
** نفس وجود جمهوری اسلامی و حکومت دینی و آرمان ها و اهداف نظام اسلامی از جمله توحید، عدالت اجتماعی، مبارزه با ظلم و حمایت از مظلوم، دشمنان دین را به جنگ و هجوم می کشاند همچنانکه به استناد آیات مکرر قرآن، جبهه حق در تمام طول تاریخ همواره در معرض تهاجم جبهه باطل بوده است.
** نکته مهم در رویارویی مستمر حق و باطل وعده حتمی پروردگار مبنی بر پیروزی جبهه حق است و تحقق این وعده البته مشروط به پایبندی اهل ایمان به شروطی نظیر نیت صادق، صبر، بصیرت، همت و پایداری است که با رعایت این شروط، تحقق این وعده، جزو سنتهای قطعی و تجدیدناپذیر الهی است.
** پیامبران و اولیاء الهی با ایمان به وعده الهی و پایبندی به شروط تحقق آن، این وعده را در مقاطع مختلف تاریخ به واقعیت تبدیل کردند، همچنانکه در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز ما شاهد این معیت و حمایت خداوند بودیم.
** ایمان، تقوا، صبر و احسان از جمله شروط همراهی و پشتیبانی قادر متعال است و مسئولان، علما، کسانی که سخنانشان در منبرها و تریبونهای دیگر شنونده دارد و دستگاههای عظیمی همچون آموزش و پرورش، آموزش عالی و به ویژه صدا و سیما باید با برنامه ریزی و تمرکز لازم، به وظایف خود در تحقق شروط وعده همراهی پروردگار یعنی «تربیت ایمانی، تقوایی و احسانی» جامعه عمل کنند.
** ایستادگی و توفیقات کشور در مقابله با هجوم جبهه عظیم سیاسی، مالی، نظامی، امنیتی و فرهنگی امریکا و صهیونیزم ناشی از برکت وجود ایمان و تقوا در قشر عظیمی از مردم و جوانان است و فداکاریهای مردم، رویش های جدید و امثال حججی ها تا حد زیادی عنایت و حمایت پروردگار را جلب کرده است که برای توسعه دایره‌ رحمت و پشتیبانی خداوند، باید تربیت ایمانی جامعه را ارتقا داد.
** «عمل» مسئولان و علما از جمله نمایندگان مجلس خبرگان دارای تأثیری بیشتر از تبلیغ زبانی است؛ پرهیز از دنیاپرستی و اشرافی‌گری و کار و تلاش سخت مسئولان و علما، حتی اگر جلوی چشم مردم نباشد، موجب جلب رحمت الهی و تأثیرگذاری بیشتر در مردم می شود و مردم نیز هنگامی که در حرف و عمل ما تناقض نبینند ایمانشان قوی تر خواهد شد و با اطمینان بیشتر در صراط مستقیم حرکت خواهند کرد.
** عامل‌بودن و هدایت عملی مردم از علل موفقیت معجزه آسای امام خمینی(ره) و تحقق این نکات موجب معیت و همراهی خداوند کریم خواهد شد و وقتی از معیت پروردگار برخوردار شدیم با قدرتهای زورگو نیز شجاعانه و در عین حال هوشمندانه و کارآمد برخورد خواهیم کرد.
سیام**9314**1336

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات