به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی نشان دهنده ورود سامانه بارشی از اواسط روز جمعه از غرب کشور می باشد که باعث ابرناکی، بارش باران همراه با رعد و برق، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف در غرب، شمال غرب و جنوب غرب و به تدریج استانهای واقع در دامنه های البرز ، سواحل دریای خزر ، مرکز و جنوب کشور در این روز میشود. روز شنبه علاوه بر مناطق ذکر شده، جنوب، شرق ، جنوب شرق و شمال شرق کشور تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار میگیرد.، به تدریج از بعدازظهر شنبه ناپایداری ها در نیمه غربی کشور کاسته می شود. روز یکشنبه این سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور فعال می باشد. بر این اساس وضع هوای کشور به شرح زیر پیش بینی می شود:

شنبه مورخ 96/12/26: بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد در ارتفاعات بارش برف در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال وبختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، اصفهان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی. بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد در استانهای فارس، بوشهر، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و شمال خوزستان.

همچنین بعدازظهر جمعه و روز شنبه به دلیل وزش باد شدید بر روی شمال عربستان و عراق احتمال تشکیل گردوخاک و انتقال آن به جنوب غرب کشور به خصوص استان خوزستان دور از انتظار نمی باشد.