گفت‌وگوی عیدانه با پریسا بهزادی؛ مدیری دلسوز و دغدغه‌مند در حوزه ورزش زنان


به گزارش پایگاه خبری ورزش بانوان، پریسا بهزدای نایب رئیس بانوان فدراسیون دوومیدانی، یکی از مدیران دغدغه مند و دلسوز ورزش بانوان ایران است. بهزادی وکیل پایه یک دادگستری است که بعد از قبول مسئولیت به عنوان رئیس بانوان در فدراسیون دوومیدانی به خاطر رسیدگی به امور دختران ورزشکار کمتر کار وکالت انجام می‌دهد. وی از رکوردداران قدیم ماده پرتاب...

به گزارش پایگاه خبری ورزش بانوان، پریسا بهزدای نایب رئیس بانوان فدراسیون دوومیدانی، یکی از مدیران دغدغه مند و دلسوز ورزش بانوان ایران است. بهزادی وکیل پایه یک دادگستری است که بعد از قبول مسئولیت به عنوان رئیس بانوان در فدراسیون دوومیدانی به خاطر رسیدگی به امور دختران ورزشکار کمتر کار وکالت انجام می‌دهد.

وی از رکوردداران قدیم ماده پرتاب وزنه ایران است که تا پیش از حضور لیلا رجبی در ایران، رکورددار این ماده با پرتابی معادل ۱۴ متر و ۵ سانت محسوب می‌شد.

او از سال ۷۷ تا ۸۴ عضو تیم ملی دوومیدانی ایران بوده و حدود ۹ سال نفر اول دوومیدانی ایران در ماده پرتاب وزنه بوده است. البته قبل از این زمان نیز در ورزش بسکتبال فعالیت داشت. بهزادی در فروردین ۹۲ از سوی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون دوومیدانی منصوب شد. در سال ۱۳۹۴ نام پریسا بهزادی به عنوان اولین مدیر برتر بانوان ورزش کشور مطرح شده است.

نکته دیگر در خصوص «بهزادی» اینکه او نخستین دختر اعزامی ایران به مسابقات برون مرزی آسیایی و قهرمانی آسیا است. علیرضا استکی همسر بهزادی که مربیگری مردان در ورزش بوکس را انجام می‌دهد همیشه یکی از حامیان او بوده است. پسرش سام ۱۲ سال دارد و او نیز ورزش می‌کند اما نه در دوومیدانی و نه در بوکس، او فوتبالیست است.

هرکس اگر یک بار با پریسا بهزادی گفت‌وگو داشته باشد شیفته متانت و ادب و فروتنی‌های او می‌شود. در آستانه تحویل سال ۹۷ در پاسخ به هر سوالی و در هر زمینه‌ای او با عشقی عمیق در مورد دختران دوومیدانی کارش صحبت می‌کند، حتی اگر موضوع سوال ربطی به دوومیدانی زنان نداشته باشد.

گفت‌وگوی عیدانه با پریسا بهزادی؛ مدیری دلسوز و دغدغه‌مند در حوزه ورزش زنان

در ادامه گفت‌وگوی عیدانه “ورزش بانوان” را با پریسا بهزادی می‌خوانید:

*سالی که گذشت برای شما به لحاظ ورزشی چطور سالی بود؟

امسال از شروعش مسابقه داشتیم تا اینکه سال تمام شد و دختران ما همچنان در اردو و مسابقه هستند. بیش از ۵۳ مسابقه در ایران داشتیم که همین تعداد بالای مسابقه نشان می‌دهد که حرکت بسیار خوبی در فدراسیون دوومیدانی انجام شده است. رکوردهای زیادی هم در سال ۹۶ توسط دختران جابه‌جا شد. حجم مسابقات بالا بود و نتایج دختران هم در این مسابقات رضایت بخش. از طرفی خوشبختانه شرایط تیم ملی جوانان و نوجوانان طوری است که می‌توان به آینده دوومیدانی زنان امیدوار بود.

بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در ایران سپیده توکلی و مهسا میرزا طبیبی در اردوی ویژه جاکارتا در کیش شرکت کردند. امیدوارم در کنار سپیده توکلی دختران بیشتری سهمیه ورود به بازی‌های جاکارتا را پیدا کنند.

اما الان مسئله‌ای ذهن من را درگیر کرده، سپیده توکلی با مربی خارجی در کیش تمرین می‌کند. دغدغه این روزهای من این است که ترتیبی داده شود تا فرزانه فصیحی هم در اردوی کیش باشد و با مربی خارجی تمرین کند.

*برای تعطیلات عید چه برنامه‌ای دارید؟

تا چهارم فروردین فدراسیون تعطیل است و اردوهای ما هم از این تاریخ به بعد شروع می‌شوند. نوجوانان و جوانان از چهارم تا هفتم فروردین در اردو خواهند بود؛ جوانان برای مسابقات قهرمانی آسیا آمادگی کسب می‌کنند نوجوانان نیز المپیک را پیش رو دارند. از چهارم تا هفتم به اردوی دختران سرکشی خواهم کرد و از هفتم به بعد به اصفهان می‌رویم. خانواده همسرم در اصفهان هستند.

با اتومبیل شخصی خودمان سفر می‌کنیم، خوشبختانه اصفهان نزدیک است اما در همین فاصله نزدیک هم چندین بار بین راه توقف می‌کنیم و از منظره‌های طبیعی و اطراف لذت می‌بریم.

*از حال و هوای قبل از عید و اسفند ماه بگویید؟

این روزها بسیار خوشحال هستم چون بعد از چندین سال یکی از دختران ما به مسابقات دوی صحرا نوردی اعزام شد. پریسا عرب تنها نماینده زنان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بود. پریسا امروز به ایران آمد و من به استقبال او در فرودگاه رفتم.

*خانه تکانی شب عید انجام دادید؟

تا حدودی بله. ما خانم‌های ایرانی در هر موقعیتی هم که باشیم خانه تکانی جای خود را دارد. امسال تعداد اردوهای بانوان زیاد بود و باید به همه سرکشی می‌کردم و وقت کم آوردم.

*خرید عید نوروز چطور؟

اصلا وقت نکردم. البته اگر هم خرید داشته باشم دو سه ماه مانده به عید خرید می‌کنم تا در شلوغی بازار دچار سردرگمی نشوم.

*سریال‌های عید نوروز را می‌بینید؟

امسال خوشبختانه سریال پایتخت پخش می‌شود. علاوه بر این هر سریالی که رضا عطاران، مهران غفوریان و علی صادقی نقشی در آن داشته باشند، نگاه می‌کنم. چندان اهل سریال نیستم. یعنی وقت زیادی برای تلویزیون تماشا کردن ندارم.

*موسیقی چطور؟

موسیقی نهایتا داخل ماشین و در طول مسیر گوش کنم. اما بیشتر سعی می‌کنیم هر از چند گاهی کنسرت برویم البته این هم بیشتر به خاطر پسرم سام است که علاقه بسیار زیادی به بهنام بانی و حامد همایون دارد.

*میانه تان با کتاب خواندن چطور است؟

بیشتر به کتاب‌های حقوقی و ورزشی علاقه دارم. اما طرفدار پروپاقرص مجله هستم. کلی هم برای ایام عید مجله خریدم تا این روزها که وقت بیشتری دارم همه را بخوانم.

*چه میزان زمان در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنید؟

در کانال‌هایی که با شغلم سروکار داشته باشد، عضو هستم. از طرفی با دختران ورزشکار از طریق همین شبکه‌ها ارتباط برقرار می‌کنم و از حال‌شان باخبر می‌شوم خصوصا اگر به مسابقات برون مرزی رفته باشند.

از طریق اینترنت می‌توان در لحظه اطلاعات خوبی بدست آورد. اما بخش منفی هم دارد که نباید به آن بخش توجه نشود باید زود از همه آنها گذشت و درگیرش نشد.

*جایگاه ورزش زنان در زندگی شما کجاست؟

تمام زندگی من موفقیت دخترانم در دوومیدانی است. گاهی اوقات خانواده به من می‌گویند که چرا وکالت را با آن درآمد بالا کنار گذاشتی و تمام وقت درگیر ورزش بانوان شدی؟

من چشمم را روی درآمد بالا بستم و امیدوار هستم که هیچ‌گاه از حمایت از دوومیدانی دختران خسته نشوم. با این که گاهی هم دلم می‌خواهد کناره گیری کنم اما واقعا دلم می‌سوزد و نمی‌توانم به راحتی کنار بکشم. آن هم در رشته‌ای مثل دوومیدانی که رقابت در صدم ثانیه و سانتی‌مترهاست.

*آرزوی شما برای سال ۹۷؟

آرزوی هرکسی همیشه سلامتی تک تک اعضای خانواده‌اش است.

اما آرزوی ورزشی من موفقیت دختران دوومیدانی در بازی‌های المپیک نوجوانان و در بازی‌های جاکارتا است. امیدوارم دختران بیشتری سهمیه رقابت در جاکارتا را بدست بیاورند.




مدل موهای عجیب زنان ورزشکار +عکس