نوروز انسان را به کامروایی امیدوار می‌کند


نوروز انسان را به کامروایی امیدوار می‌کند

گروه اجتماعی- امام جمعه شربیان، اظهار کرد: نوروز انسان را به آینده ای سرشار از اطمینان و کامروایی امیدوار می کند و به همین دلیل، نوروز را روز نیکبختی نامیده اند.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری، امام جمعه شربیان در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: نوروز انسان را به آینده ای سرشار از اطمینان و کامروایی امیدوار می کند و به همین دلیل، نوروز را روز نیکبختی نامیده اند.

نوروز انسان را به کامروایی امیدوار می‌کند
وی افزود: بهار طبیعت، ضمن اینکه دارای مفهوم شادی، مهرورزی و محبت است، نوعی بصیرت و نواندیشی را به همراه دارد . طبیعت نو می تواند نگاهی نو و بینشی جدید بیافریند وآدمی از هر شکوفه ای که بر شاخسار درختان می شکفد ، نکته ای در شکوفایی اندیشه خویش بجوید.
وی بااستناد به آیه 164 سوره بقره خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: در آفرینش آسمانها و زمین، و آمد و شد شب و روز و کشتی هائی که در دریا به سود مردم در حرکتند و آبی که خداوند از آسمان نازل کرده و با آن زمین را پس از مرگ زنده نموده و انواع جنبندگان را در آن گسترده و همچنین در تغییر مسیر بادها و ابرها ئی که در میان زمین و آسمان معلقند، نشانه ‏هایی است از ذات پاک خدا و یگانگی او برای مردمی که عقل دارند و می‏ اندیشند.
حجت‌الاسلام منصوری ادامه داد: انسان، گرچه از طبیعت درس می گیرد، اما به چیزی فراتر از طبیعت می رسد؛ چرا که می تواند همیشه بهار را در وجود خویش خلق کند و هر روز در تحولی مثبت باشد.
امام جمعه شربیان بااشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) یادآور شد: امام جعفرصادق(ع) می فرمایند: نوروز، روزى است که پروردگار از بندگان پیمان گرفته است، او را عبادت کنند و بدو شرک نورزند و به فرستادگانش و امامان(ع) ایمان آورند.
وی افزود: از نگاه قرآن انسان موجودی نیست که بدون برنامه و هدف رها شده باشد، او در جهانی زندگی می کند که همه چیز درآن هدفدار است و همه عالم به تسبیح خداوند مشغولند.
حجت‌الاسلام منصوری، فصل بهار را فصل تجدید حیات دانست و تاکید کرد: فصل بهار فصل تجدید حیات و زندگى از سر گرفتن زمین ماست، فصل نشاط و خرمى زمین است، فصلى است که زمین در شرایط تازه و جدیدى قرار مى‏گیرد و مستعد مى‏شود که بزرگترین موهبت هاى الهى یعنى حیات و زندگى به او افاضه شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال