جمهوری اسلامی به کمک متحدین خود وضعیت جدیدی در منطقه ایجاد کرد/ برخلاف تصور حامیان داعش سفره خلافت آنها برچیده شد


جمهوری اسلامی به کمک متحدین خود وضعیت جدیدی در منطقه ایجاد کرد/ برخلاف تصور حامیان داعش سفره خلافت آنها برچیده شد

معاون سیاسی سپاه گفت: جمهوری اسلامی توانست به کمک متحدین خود وضعیت جدیدی را در منطقه ایجاد کند.

جمهوری اسلامی به کمک متحدین خود وضعیت جدیدی در منطقه ایجاد کرد/ برخلاف تصور حامیان داعش سفره خلافت آنها برچیده شدسردار سرتیپ پاسدار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛‌ با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حرم رضوی مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی توانست پرچم عزت و اقتدار ملت ایران را در منطقه به احتزاز درآورد و سهم مهمی در شکستن کمر تکفیری‌ها با برقراری امنیت ایفا کند و نقشه آمریکایی ها را در منطقه خنثی کند؛ اظهار کرد: پشت صحنه گروه‌های تروریستی برخی از کشورهای اروپایی، رژیم صهیونیستی، کشورهای مرتجع منطقه به ویژه عربستان قرار دارد و آمریکا نیز هماهنگ کننده اصلی آنهاست.

معاون سیاسی سپاه با اشاره به اینکه آمریکا برای احیای سلطه در منطقه و گسترش نفوذش نقشه‌‌ای شیطانی را طراحی کرد ادامه داد: آنها با به راه انداختن جنگ‌های مذهبی و فرقه‌ای درصدد بودند دولت‌های مردمی و مستقل و جریان مقاومت را دچار ضعف کرده تا از طریق گروهک‌های تروریستی نفوذشان را افزایش دهند.

جوانی افزود: زمانی که داعش بر چند استان عراق از جمله شهر موصل مسلط شد مطالبی همانند تخریب کربلا، نجف، کاظمین و سامرا را مطرح می‌کرد که یادآور تخریب بقیع بود و نشان می‌داد چه نقشه شیطانی را این قدرت‌ها از جمله آمریکا در سر داشتند تا در جهان اسلامی حمام خون به راه بیاندازند.

وی ادامه داد: همان زمان سخنگوی داعش اعلام کرد پس از عراق نوبت ایران است و می‌خواستند مبتنی بر تفکر تکفیری، جنگی را به راه بیاندازند. این توطئه به خوبی از سوی جمهوری اسلامی به ویژه مقام معظم رهبری شناسایی شد و جمهوری اسلامی با تلاش شبانه‌روزی توانست ائتلاف واقعی برای مبارزه با تروریسم متشکل از ملت‌ها، دولت ها، ارتش و نیروهای مردمی عراق و سوریه، حزب‌الله لبنان ، نیروهای مردمی از کشور های افغانستان و پاکستان و از جمله مدافعان حرمی که از جمهوری اسلامی پا به میدان گذاشتند را شکل دهد.

جوانی ادامه داد: بر خلاف تصور بانیان و حامیان گروهک‌های تروریستی که گمان می‌کردند منطقه درگیر یک جنگ خونین و مذهبی چند ده ساله خواهد شد کمر داعش شکسته و سفره خلافت آنها برچیده شد.

وی تصریح کرد: زمانی که بحث شکست داعش مطرح می‌شود، شکست حاکمیت ناخوانده و بد شومی است که توسط این گروهک تروریستی – تکفیری در بخش‌هایی از سوریه و عراق تشکیل شده بود.

معاون سیاسی سپاه اظهار کرد: سرکرده خودخوانده داعش گمان می‌کرد روز به روز بر حوزه حکمرانی خود افزوده و تمامی سوریه و عراق را حوزه خلافت قرار خواهد داد و به سمت لبنان، بخش‌هایی از مناطق آفریقا، برخی از مناطق آسیای مرکزی ،حوزه قفقاز و ایران خواهد آمد و از این طریق آمریکایی‌ها به دنبال نابودی مقاومت در منطقه و در هم شکستن مقاومت جمهوری اسلامی بودند تا جریان ضد صهیونیسم ضعیف و دچار فروپاشی شود. اما امروز شاهد فروریختن خلافت و جریان تکفیری هستیم و حامیان آن‌ها روند رو به ضعفی دارند.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی توانست به کمک متحدین وضعیت جدیدی را در منطقه ایجاد کند و امروز مقاومت به مراتب قدرتمند تر از گذشته شکل گرفته که مورد اذعان و اعتراف همگان است.

معاون سیاسی سپاه در پایان خاطر نشان کرد: از افتخارات ملت ایران است که توانستند توطئه‌ای شیطانی علیه بشریت، جهان اسلامی و کشورهای منطقه را در هم بشکنند.

انتهای پیام /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | بسته شدن صفحه اینستاگرام همسر سابق «مهدی قائدی»؛ علت چی بود؟