فعالیت گمرک مرزی بیله سوار شبانه‌روزی می‌شود


فعالیت گمرک مرزی بیله سوار شبانه‌روزی می‌شود

اردبیل- معاون امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: به‌زودی فعالیت گمرک مرزی بیله سوار باهدف توسعه مراودات تجاری استان شبانه‌روزی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری اردبیل، بهمن حسین زاده بعدازظهر سه‌شنبه با اعلام این خبر تصریح کرد: باهدف بسترسازی برای افزایش مراودات اقتصادی استان با کشور همسایه و با پیشنهاد این استانداری، شبانه‌روزی شدن فعالیت گمرک بیله سوار در سفر رئیس‌جمهور کشورمان به جمهوری آذربایجان مطرح و به عنوان یکی از مصوبات سفر لحاظ می‌شود.

وی از توسعه ۴۰۰ هکتاری پایانه مرزی بیله سوار خبر داد و متذکر شد: باهدف تبدیل این پایانه به شریان صادراتی کشور، شبانه‌روزی شدن فعالیت گمرک و پایانه مرزی بیله سوار در کارگروه ویژه وزارت کشور بررسی و با طرح ظرفیت‌های استان از قبیل صادرات کالا، به خصوص محصولات تولیدی استان به جمهوری آذربایجان و کشورهای آسیای میانه از افزایش ساعات کاری پایانه دفاعیات لازم انجام گرفت.

معاون امور اقتصادی استانداری اردبیل همچنین از انجام مذاکرات لازم با طرف آذری در خصوص ۲۴ ساعته شدن فعالیت گمرک و پایانه بیله سوار خبر داد و ادامه داد: نصب و راه‌اندازی دستگاه ایکس ری کانتینری و خودروئی از مصوبات این جلسه است که مقرر شده در سال جدید اقدام شود.

حسین زاده به تکمیل طرح‌های کشاورزی و شبکه‌های آبیاری پایاب سد خدا آفرین که تولید محصولات کشاورزی استان را به میزان چشمگیری ارتقا خواهد داد اشاره کرد و بیان داشت: شبانه‌روزی شدن فعالیت پایانه مرزی بیله سوار به عنوان حلقه تکمیلی این اقدامات، در افزایش جهشی صادرات غیرنفتی استان و کشور نیز مؤثر خواهد بود.

وی ادامه داد: در گام نخست، روزانه پنج ساعت به ساعات فعلی فعالیت پایانه اضافه و در ادامه این زمان ۲۴ ساعته خواهد شد.

معاون امور اقتصادی استانداری اردبیل همچنین اضافه کرد: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا شش فروردین امسال نزدیک به ۵۹ هزار نفر از مرز بیله سوار تردد کرده‌اند که رشد ۳۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات