نخستین قطار بوم گردی کشور وارد سمنان شد


نخستین قطار بوم گردی کشور وارد سمنان شد

سمنان- ایرنا- سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمنان گفت: نخستین قطار بوم گردی کشور باهدف توسعه گردشگری ریلی وارد این استان شد.

محمد جهانشاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که، هدف این اداره کل تنوع بخشی در محصولات گردشگری است، افزود: راه آهن با توجه به قدمت و مسیری که در استان طی می‌کند، ظرفیت مهمی است که به طور جدی می‌توان از آن بهره برداری کرد.
وی اظهارداشت: استفاده از ظرفیت ریلی، زمینه ساز توسعه گردشگری استان است.
وی با بیان این که این اداره کل در حال رایزنی برای ورود قطارهای گردشگری بین المللی است، ابراز امیدواری کرد استان سمنان در سال جاری میزبان این قطارها باشد.
جهانشاهی خاطرنشان کرد: پیشینه و تاریخ راه آهن، امتیاز بزرگی برای استان محسوب می‌شود و این اداره کل برای بهره برداری از این ظرفیت و پیشینه برنامه دارد.
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی سمنان تصریح کرد: ورود قطار گردشگری به بخش‌های مرکزی استان در روز جاری، آغازی برای توسعه گردشگری ریلی در سمنان است.
وی ادامه داد: قطار گردشگری راه ابریشم از ساعت هفت صبح امروز از تهران به سمت بیابانک سرخه حرکت کرده است.
جهانشاهی اضافه کرد: توقف در ایستگاه ده نمک در حاشیه کویر ، بازدید از کاروانسرای صفوی ده نمک، اجرای زنده موسیقی اقوام، ورود به روستا و پایگاه کویری بیابانک، دوچرخه سواری، آفرود سواری، پیاده روی کویری، نمایش موتور سواری هیجانی، از برنامه های این قطار گردشگری است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی سمنان ادامه داد: زمان بازگشت به تهران از بیابانک ساعت 18 امروز و ساعت ورود به تهران ساعت 21 امشب است.
سالانه بیش از 15 میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان عبور می کنند،
برنامه ریزی همه جانبه با محوریت ایجاد تنوع در محصولات گردشگری و ارایه هدفمند خدمات در تعطیلات نوروزی باعث افزایش 20 درصدی اقامت مسافران در استان سمنان شده است.
تا روز ششم فروردین دستکم 300 هزار نفر در استان سمنان اقامت داشتند.
6026/7339

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند