دولت و مسئولان باید در استفاده از کالای داخلی پیش‌قدم شوند


دولت و مسئولان باید در استفاده از کالای داخلی پیش‌قدم شوند

اردبیل - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان حمایت از کالاهای ایرانی تاکید کرد که دولت و مسئولان باید در استفاده از کالای داخلی پیش‌قدم شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل اضافه کرد: شعار سال بر نقطه اصلی اقتصاد مقاومتی یعنی «حمایت از تولید داخلی» تمرکز دارد و بر دوش سه مجموعه یعنی دولت، ملت و تولید کنندگان تکلیف ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت مبارزه با قاچاق و مقابله با وارادات رسمی بی رویه کالاهای خارجی و حمایت از تولید ملی و ایجاد زمینه صادرات است، ادامه داد: دولت باید بر کیفیت کالای ایرانی و برگرداندن اعتماد جامعه به کالای داخلی نظارت سختگیرانه و کنترل دقیق داشته باشد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: علاوه بر این دولت و مسئولان دولتی باید در استفاده از کالای داخلی پیش قدم شوند. اگر مسئولان کشور در ظاهر و باطن زندگی خود از کالای تولید داخل استفاده کنند می توانند از مردم بخواهند که از کالای ایرانی استفاده کنند.

وی با اشاره به ضلع دیگر این شعار افزود: وظیفه تولیدکنندگان افزایش کیفیت و رضایت پذیری محصولات است. آنها اگر این کار را بکنند مصرف کنندگان را به بزرگترین مبلغ خود تبدیل می کنند.

مردم باید به مصرف کالای داخلی تعصب داشته باشند

عاملی بیان داشت: ضلع سوم حمایت از کالای داخلی ملت ما هستند. ملت ما باید به مصرف کالای داخلی تعصب داشته باشند. اگر دو ضلع اول خوب کار کنند، ضلع سوم خود به خود به اسارت آنها در می آید. ملت ما باید تعصب به مصرف کالای داخلی را نوعی مشارکت در پیشرفت و رشد کشور تلقی کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید کالای ایرانی را به عنوان بخشی از هویت و قدرت خود تلقی و از هر فرصتی برای ترویج آن استفاده کنند، به حرکت درآمدن چرخ صنعت و تولید ملی، ایجاد اشتغال و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری همچون فقر، اعتیاد، افزایش درآمد، کاهش کالای قاچاق، جلوگیری از واردات کالاهای مصرفی و خروج ارز از کشورو... را از برکات مصرف کالای داخلی برشمرد.

نماینده ولی فقیه در استان بهبود سطح معیشت جامعه و ارتقا رفاه، بی اثر شدن تحریم های کشور، خروج از رکود اقتصادی و دستیابی به رونق پایدار، کمک به کاهش فاصله طبقاتی و افزایش عدالت، کاهش وابستگی اقتصاد ملی به ارزهای خارجی و کاهش نوسانات ناشی از قیمت ارز، افزایش امید جامعه و جوانان نسبت به آینده و احیاء غرور را از دیگر برکات این مهم دانست.

وی همچنین با اشاره به حرکت بزرگی که ملت ایران در ۱۲ فروردین انجام دادند، یادآور شد: بزرگی این روز چنان بود که حضرت امام(ره)، روز ۱۲ فروردین را روز عید اسلامی ملی، روز فتح مطلق و نصر به تمام معنی و روز امامت امت و روز فتح و ظفر نام نهادند.

رای ۹۹ درصدی مردم به یک نوع حکومت در دنیا بی‌سابقه است

عاملی متذکر شد: حضرت امام آن زمان ملت را به شرکت در انتخابات دعوت کردند و فرمودند «شما می توانید هر فُرمی را که می خواهید انتخاب کنید. شما حق دارید و می توانید که در این ورقه جمهوری دموکراتیک را بنویسید، رژیم سلطنتی یا هرچه را می خواهید بنویسید. در این مورد مختار هستید».

وی ادامه داد: تاکنون در عالم رای و دموکراسی دیده نشده که در یک کشور حجم شرکت کننده مثل آن رفراندوم باشد و ۹۹ درصد مردم به یک نوع حکومت رای بدهند. به همین جهت رسانه های بیگانه آن زمان گفتند این انتخابات مخدوش است چون امکان ندارد ۹۹ درصد مردم به یک امر رای بدهند و گفتند این ناپذیرفتنی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به جمهوری آذربایجان و همراهی استانداران دو استان همسایه و عدم همراهی استاندار اردبیل تاکید کرد: چرا استاندار اردبیل در این سفر محروم بود در حالی که این استان بیشترین مرز مشترک با آذربایجان را دارد.

اعتکاف از سنتهای مهم دین و یک مدرسه تربیتی است

وی با انتقاد از برنامه ریزان نهاد ریاست جمهوری و وزارت خارجه و تقبیح این عمل نامناسب عنوان کرد: من کار بعضی از جوانان با هوش استان اردبیل را که با حسن سلیقه اسم استان اردبیل را «استان ناتنی» گذاشته اند، تحسین می کنم.

عاملی در عین حال با اشاره به فضیلت های آئین اعتکاف اضافه کرد: اعتکاف از سنت های مهم دین اسلام و یک مدرسه تربیتی است و در شان آن همین بس که خداوند دو پیامبر عظیم الشان یعنی ابراهیم و اسماعیل را مامور خدمت به معتکفین کرد.

وی با بیان اینکه اسلام با آدابش زنده است و اینگونه آداب بخشی از هویت ماست، به آتش سوزی اخیر در جنگل های استان اردبیل اشاره کرد و شهروندان خواست در روز طبیعت امانت دار طبیعت باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام