شهید حجةالاسلام عبدالحسین مبشّر خرم‌آبادى


شهید حجةالاسلام عبدالحسین مبشّر خرم‌آبادى

حجة‌الاسلام عبدالحسین مبشر خرم‌آبادى یکى از افرادى بود که با نثار جان شیرینش، عشق خود به دین اسلام را در‌آیینه تاریخ نمایان نمود و بدین‌سان درخت انقلاب به ثمر نشست. ]]>

لاله های روحانی؛

شهید حجةالاسلام عبدالحسین مبشّر خرم‌آبادى
حجة‌الاسلام عبدالحسین مبشر خرم‌آبادى یکى از افرادى بود که با نثار جان شیرینش، عشق خود به دین اسلام را در‌آیینه تاریخ نمایان نمود و بدین‌سان درخت انقلاب به ثمر نشست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شهید حجةالاسلام عبدالحسین مبشّر خرم‌آبادى
عبدالحسین در سال 1325 شمسى در سیاهپوش از توابع اَلَشتَر خرم‌آباد، در خانواده‌اى مذهبى و کشاورز دیده به جهان گشود. او دوره ابتدایى تا سوم دبیرستان را فرا گرفت، ولى میل باطنى و تربیت خانوادگى موجب ورود ایشان به حوزه علمیه شد. عبدالحسین ابتدا در مدرسه کمالیه خرم‌‌آباد مشغول دروس حوزوى شد. پس از مدتى به قم هجرت نمود و ضمن استفاده از محضر بزرگان حوزه و شرکت در درس خارج، تحصیلات جدید را نیز ادامه داد و در سال 1352 در رشته علوم سیاسى دانشگاه تهران، مدرک لیسانس خود را اخذ نمود.

شهید مبشر، مدتى را در دبیرستان‌هاى خرم‌آباد تدریس مى‌کرد و در همین زمان به فعالیت تبلیغى و مبارزاتى خود علیه رژیم پهلوى شدت بخشید که ساواک مانع فعالیت ایشان و هم‌فکرانش شد. در پى آن، ساواک با اشتغال ایشان در استان لرستان مخالفت کرد و ایشان هم به‌طور اجبارى به بهبهان منتقل شد. سخنرانى‌ها و فعالیت‌هایش ساواک را حساس کرده بود؛ به همین دلیل، او را چندین بار احضار کرده و تحت فشار روحى و روانى قرار دادند.

با اوجگیرى مبارزات مردم ایران، او به لرستان رفت و خانه کوچکش محل تصمیم‌گیرى انقلابیون مسلمان بود و بزرگانى چون شهید هاشمى‌نژاد را به آن‌جا دعوت مى‌کرد و بدین شکل آموزه‌هاى دینى خود را در این راستا به‌کار مى‌بست. با طلوع خورشید انقلاب اسلامى از پس ابر ظلم و ستم، او به‌عنوان سرپرست بنیاد شهید خرم‌آباد، خدماتى ارزنده به این قشر ارائه نمود تا جایى که درآمد اندک خود را نیز صرف رفاه خانواده‌هاى شهدا مى‌کرد. مدتى نیز مسئول اداره سیاسى بسیج بود. این روحانى خستگى‌ناپذیر با آغاز جنگ تحمیلى کوشش چشمگیرى در بسیج عشایرى استان لرستان داشت. در کنار این تلاش‌ها به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان نیز مى‌پرداخت، تا بدین‌سان به رسالت حوزوى خود عمل کرده باشد.

عاقبت وجود پرمنفعت او را خفاش‌صفتان تاب نیاوردند و در صبح روز ششم مهرماه 1360 هنگامى‌که عازم بنیاد شهید بود، او را هدف گلوله قرار دادند و رداى سرخ شهادت را بر او پوشاندند تا در عند ملیک مقتدر سرخوش باشد.



منبع: وبسایت افق حوزه

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان