‌طلبه شهید علیرضا طبیعى‌‌


‌طلبه شهید علیرضا طبیعى‌‌

طلبه شهید علیرضا طبیعى، سال 1345 شمسى در شهر نیشابور دیده به جهان گشود. خانواده‌اش مذهبى بودند و او در چنین محیطى رشد و نمو کرد. سال‌هاى ابتدایى تا دبیرستان را در زادگاهش ادامه داد، اما روحیه ایمانى‌اش موجب ورود او به عرصه علم اندوزى در حوزه علمیه شد. علیرضا براى تحصیل علوم دینى وارد حوزه بزرگ قم شد و در مدرسه علمیه رسالت سکنى گزید. از همان...

لاله های روحانی؛

‌طلبه شهید علیرضا طبیعى‌‌
طلبه شهید علیرضا طبیعى، سال 1345 شمسى در شهر نیشابور دیده به جهان گشود. خانواده‌اش مذهبى بودند و او در چنین محیطى رشد و نمو کرد. سال‌هاى ابتدایى تا دبیرستان را در زادگاهش ادامه داد، اما روحیه ایمانى‌اش موجب ورود او به عرصه علم اندوزى در حوزه علمیه شد. علیرضا براى تحصیل علوم دینى وارد حوزه بزرگ قم شد و در مدرسه علمیه رسالت سکنى گزید. از همان ابتداى نوجوانى علاقه و ایمان او به دین و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
‌طلبه شهید علیرضا طبیعى‌‌
طلبه شهید علیرضا طبیعى، سال 1345 شمسى در شهر نیشابور دیده به جهان گشود. خانواده‌اش مذهبى بودند و او در چنین محیطى رشد و نمو کرد. سال‌هاى ابتدایى تا دبیرستان را در زادگاهش ادامه داد، اما روحیه ایمانى‌اش موجب ورود او به عرصه علم اندوزى در حوزه علمیه شد.

علیرضا براى تحصیل علوم دینى وارد حوزه بزرگ قم شد و در مدرسه علمیه رسالت سکنى گزید. از همان ابتداى نوجوانى علاقه و ایمان او به دین و قرآن آشکار بود. در کلاس سوم دبستان جزء سى‌ام قرآن را حفظ کرد و سعى بر ترک محرمات و انجام واجبات داشت. فردى با حیا و کم‌حرف بود، در عین سخاوت و شجاعت، گمنامى را دوست مى‌داشت.

این طلبه با اخلاق، نسبت به اوضاع اجتماع‌اش احساس مسئولیت مى‌کرد و بارها با حضورش در جبهه‌هاى حق علیه باطل به دیگران فهماند که با سن کم هم مى‌شود براى حفظ ارزش‌هاى اسلامى تلاش کرد. در مجموع چهار بار عازم منطقه جنگى شد، تا سرانجام در چهارم تیرماه 1361ش در جبهه کوشک، به مقام شهادت نائل گشت و در جوار رحمت حق، آرامش ابدى یافت.



منبع: وبسایت افق حوزه

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب