طلبه شهید حجةالاسلام عمادالدین کریمى


طلبه شهید حجةالاسلام عمادالدین کریمى

شهید حجةالاسلام عمادالدین کریمى یکى از راد مردانى است که دفتر حیات مادى‌اش سال 1311 در قریه کشکک از حوالى نوشهر گشوده شد. پدرش از روحانیان سرشناس منطقه بود و عمادالدین آموزش‌هاى اولیه از جمله قرائت قرآن را نزد پدر عالمش فرا گرفت و بعد از آن براى فراگیرى علوم حوزوى به تهران رفت... ]]>

لاله های روحانی؛

طلبه شهید حجةالاسلام عمادالدین کریمى
شهید حجةالاسلام عمادالدین کریمى یکى از راد مردانى است که دفتر حیات مادى‌اش سال 1311 در قریه کشکک از حوالى نوشهر گشوده شد. پدرش از روحانیان سرشناس منطقه بود و عمادالدین آموزش‌هاى اولیه از جمله قرائت قرآن را نزد پدر عالمش فرا گرفت و بعد از آن براى فراگیرى علوم حوزوى به تهران رفت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
طلبه شهید حجةالاسلام عمادالدین کریمى
شهید حجةالاسلام عمادالدین کریمى یکى از راد مردانى است که دفتر حیات مادى‌اش سال 1311 در قریه کشکک از حوالى نوشهر گشوده شد. پدرش از روحانیان سرشناس منطقه بود و عمادالدین آموزش‌هاى اولیه از جمله قرائت قرآن را نزد پدر عالمش فرا گرفت و بعد از آن براى فراگیرى علوم حوزوى به تهران رفت. سپس روانه مشهد مقدس شد و بیش از پنج سال در جوار مرقد ملکوتى حضرت ثامن الحجج علیه‌آلاف‌التحیةوالثناء و در نهایت فقر و تنگدستى به کسب دانش و معنویت اشتغال داشت. سرانجام به قم عزیمت نمود و از عالمان بزرگ چون آیةاللّه‌العظمى بروجردى و دیگر اساتید بزرگ حوزه کسب فیض کرد.

عمادالدین، مردى هوشیار و آگاه به زمانه بود، اشتغال به تحصیل او را از وضع ناهنجار جامعه غافل نکرد و در سخنرانى‌هاى خود در نوشهر و اطراف آن، از یک سو به راهنمایى مردم به مبانى درست اسلام مى‌پرداخت و از سوى دیگر با افشاى مظالم رژیم، مردم را آماده قیام علیه رژیم طاغوت مى‌کرد. در همین اوضاع و احوال، به درس و بحث اهتمام ویژه‌اى مى‌داد و توانست در همین سال‌ها کفایةالاصول را به فارسى ترجمه کند و حتى جزوات درسى را به زبان عربى تألیف نماید، چندین بار مورد تهدید ساواک قرار گرفت، اما او بى‌اعتنا به این تهدیدها راه خود را مى‌پیمود. خواستند از او تعهد بگیرند که حاضر نشد. در پى آن به ساواک نوشهر احضار شد و پس از دو روز بازجویى آزاد گردید و بر فعالیت‌هاى خود علیه رژیم افزود.

همین‌طور به دلیل شرکت نکردن در مجالس دعا براى شاه، بارها مورد آزار و اذیت و نیز تحت تعقیب قرار گرفت، به طورى که به اجبار شبانه منطقه را ترک کرد. پس از پیروزى انقلاب و از هنگامى که مسئله انتخابات مجلس شوراى اسلامى مطرح شد با درخواست مردم و نیز احساس مسئولیت نسبت به حفظ دستاوردهاى انقلاب اسلامى، خود را کاندیداى مجلس شوراى اسلامى کرد. در جریان انتخابات به کسانى که برایش فعالیت تبلیغاتى مى‌کردند، متذکر مى‌شد که پس فردا نباید توقع داشته باشند که خواسته تک تک آنها برآورده شود، بلکه باید خدمت رسانى به همه مردم صورت گیرد.

حجةالاسلام کریمى با رأى مردم به عنوان نماینده مردم نوشهر و چالوس به مجلس راه یافت و تلاش صادقانه‌اى جهت خدمت به مردم انجام داد. عاقبت جلسه حزب جمهورى اسلامى که در روز هفتم تیرماه 1360 در دفاع از ارزش‌هاى اسلامى برگزار شد، معراج‌گاه این روحانى وارسته گشت، و او را همراه با دیگر یاران سیدالشهداى انقلاب، شهید مظلوم آیةاللّه دکتر بهشتى، جلیس ملکوتیان نمود. بدن مطهر این روحانى شهید در قبرستان شیخان قم به خاک سپرده شد.



منبع: وبسایت افق حوزه


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی