اجرای برنامه های ویژه تحقق منویات رهبری و «حمایت از کالای ایرانی» در مساجد فارس


اجرای برنامه های ویژه تحقق منویات رهبری و «حمایت از کالای ایرانی» در مساجد فارس

خبرگزاری شبستان: مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس از اجرای برنامه های ویژه تحقق منویات رهبری و «حمایت از کالای ایرانی» در مساجد استان خبر داد و گفت: روش های ترویج خرید کالاهای ایرانی در کانون های مساجد فارس مد نظر قرار می گیرد.

حجت الاسلام حسین امیدی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس با تبریک فرارسیدن سال 1397 به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: مقام معظم رهبری چند سال متوالی با وجود اولویت های مختلف فرهنگی، سیاسی و امنیتی در کشور، حوزه معیشت مردم و اقتصاد را در نامگذاری شعار سال مورد توجه قرار دادند و امسال را نیز سال «حمایت از کالای ایرانی» نامیده اند.

مسئول نمایندگی خبرگزاری شبستان در فارس افزود: با توجه به مسئولیت ها و ارتباط هایی که با اقشار مختلف مردم دارم، به این نتیجه رسیده ام که وضعیت معیشتی می تواند در پای بندی افراد به مباحث دینی تاثیرگذار باشد و افرادی که در وضعیت بهتری به لحاظ معیشتی زندگی می کنند، به مسائل دینی اهمیت زیادی قائل هستند.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه آیات، احادیث و روایات مختلفی در خصوص سبک زندگی و به خصوص کسب روزی حلال از ائمه معصومین (ع) وارد شده است، خاطرنشان کرد: مقدمه کار فرهنگی و تربیتی در مساجد و اماکن فرهنگی نیز فعالیت های اقتصادی است که اگر اقتصاد یک مجموعه فرهنگی تامین و برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته باشد، کار فاخرتری هم انجام می شود.

وی تاکید کرد: دشمن هزینه های زیادی را برای برنامه های مختلف نظیر ساخت انیمیشن برای کودکان انجام می دهد و ساعت های متوالی و زیادی را صرف می کند تا تاثیرات و القائات زیادی داشته باشد.

مهندسی معکوس فقط نکات فنی نیست

این مقام مسئول افزود: مهندسی معکوس فقط نکات فنی مثل ساخت موشک، تانک، ماشین و وسایل خانه نیست بلکه در فعالیت های فرهنگی هم قابل اجراست و در مقابل هجمه های دشمن برای ترویج بی بند و باری، بی حجابی و بی دینی می توان با به کار بردن روش های نوین ترویج دین و حجاب از آن استفاده کرد.

مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس خاطرنشان کرد: اگر مقام معظم رهبری مباحث اقتصادی را برای انتخاب عنوان شعار سال انتخاب می فرمایند، می توان گفت که مباحث اقتصادی هم مقدمه انجام فعالیت های فرهنگی در سطح مساجد، پایگاه های بسیج و مراکز دینی و فرهنگی است.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در تحقق شعار سال 1397 گفت: «حمایت از کالای ایرانی» در واقع حمایت از کارگر ایرانی، سرمایه گذار ایرانی و تولید ایرانی است و همه اجزای چرخه تولید را شامل می شود.

تاکید بر استفاده از پذیرایی های سنتی و محلی در مراسم و برنامه های کانون های مساجد در سال «حمایت از کالای ایرانی»

وی افزود: استفاده از پذیرایی های سنتی و محلی در مراسم و برنامه های کانون های مساجد می تواند یکی از راه های «حمایت از کالای ایرانی» باشد که از سوی دبیرخانه استان مورد تاکید است.

مسئول نمایندگی خبرگزاری شبستان در فارس از اجرای برنامه ها و طرح های مختلف برای تحقق منویات رهبری در حوزه «حمایت از کالای ایرانی» خبر داد و گفت: مساجد در واقع آبادگران محله ها هستند که با احیای کارکرد های آن از این مکان مقدس می توان به عنوان برای آبادانی محله و بهبود شرایط معیشتی مردم استفاده کرد.

این مقام مسئول، شناسایی مشکلات و مسائل محله و آسیب شناسی آنها را از کارکرد های اصلی مساجد دانست و اظهار داشت: استعداد یابی در رشته های مختلف نظیر ایده پردازی، مهندسی، نخبه های علمی، اساتید حوزه و دانشگاه و برگزاری کلاس های فوق برنامه در مساجد می تواند سود مالی را نصیب مساجد و برکاتی را هم شامل حال مردم کند که اشتغال زایی را هم به همراه دارد.

حجت الاسلام امیدی از اعلام فراخوان جمع آوری ایده با موضوع تحقق شعار سال 1397، برگزاری نمایشگاه های معرفی و عرضه تولیدات و محصولات ایرانی در مساجد و روش های ترویج خرید کالاهای ایرانی با همکاری کانون های مساجد استان خبر داد.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری حمایت از کالای ایرانی مقصود فقط کالای ایرانی نیست بلکه ابعاد مختلف را شامل می شود و بسیاری از کالا ها به ایران اختصاص دارد نظیر فرش که در مناطق مختلف استان فارس نیز استعدادهای خوبی در فرش بافی وجود دارد که باید از آن استفاده کرد و مورد حمایت قرار داد.

کلیدواژه «اقتصاد مقاومتی» در راستای حمایت از کالای ایرانی است

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس با تاکید بر اینکه کلیدواژه «اقتصاد مقاومتی» در راستای حمایت از کالای ایرانی است، خاطرنشان کرد: توجه به صادرات غیر نفتی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و اگر بتوانیم میزان اینگونه محصولات را بالا ببریم، کشورمان از درون تقویت می شود.

وی با اشاره به برنامه های مجموعه دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس در سال «حمایت از کالای ایرانی»، گفت: در تمامی خرید هایی که در مجموعه اداره انجام می شود باید از کالاهای ایرانی استفاده شود و اعتقاد ما بر این است که اگر مجموعه نهاد ها و سازمان های دولتی که از بزرگترین خریدارها محسوب می شوند از کالای ایرانی استفاده کنند، بزرگترین خدمت به اقتصاد کشور خواهد شد.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بنچمارک چیست؟ معرفی انواع برنامه و سایت های تست Benchmark